SLI med GTX 560 för varmt?

Permalänk
Medlem

SLI med GTX 560 för varmt?

Hallå, jag funderar på att skaffa ett till GTX 560 för en SLI lösning men undrar om det kommer att bli för varmt, för tillfället ligger jag på 35-40 grader i idle och 50-55 grader när jag spelar.

specs
Antec sixhundred V2 Gaming chase
KFA2 GTX 560
4gb kingston ram
intel I7-960 processor
ASUS P6X58D-E motherboard
seagete 320gb HDD

Har även satt in en extra 120mm fläkt för inblås.

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att googla

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Permalänk
Medlem

Beror på många variablar, men enklast är ju att testa, det ska ju defenitivt gå om nu inte chassit är jättekasst när det kommer till luftflöde etc.

EDIT: vilket nätagg har du?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

beror på vilket gtx 560 du har... har du den med en fläkt som blåser ut varmluft kommer det att gå bra med en till (refersens modellen)

har du ett gtx 560 med dubblafläktar som blåser luften innut chassit kan du värmeproblem. Lättaste sättet att lösa det är att montera en fläkt i sidoplåten för att blåa in kall luft direkt på korten, du kan också testa att ha den som utblås också för det funkar bättre för vissa.

kolla så ditt agg pallar 2st gtx 560 också

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara referenskylaren (finns bara en fläkt) på grafikkortet, PSU är en Deltaco 650w ATX12V 2.2

Permalänk
Medlem

det kommer bli jobbigt för ditt agg, deltaco är inte prestanda direkt..

Permalänk
Medlem

55c är verkligen inte för mycket! Så länge du håller dig under 90 är det ok.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

så om jag byter agget så blir det bra.
Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem

ja det kommer fungera, men som sagt ett bättre nätagg behövs.

Se till o ha åtminstånde en fläkt i fronten en bak o en på sidan som blåser på korten, skadar givetvis inte o ha fler fläktar än så..