I akut av hjälp ang. psu fläkt/ram problem.

Permalänk

I akut av hjälp ang. psu fläkt/ram problem.

Hej hej alla glada.

Nu har jag stött på ett problem när jag skulle bygga min nya skönhet.
Har cpu fläkten NOCTUA NH-D14, men det är så stort att mina ram minnen kommer under den och de kommer åt varandra.
Ram minne jag har är CORSAIR VENGEANCE 16GB 4GB x 4GB.. http://www.proshop.se/mediacontent/22/55/2255654o.jpg bild på de.

Så min fråga är hur ska jag komma undan detta problem? kan de sitta ihop utan att det sker något eller ska jag skära av en liten bit av ram kylningen?

tack i förhand

ändring av psu=cpu!:D
Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Inaktiv

CPU-fläkten*
Såga, eller köp nya i Low Profile.

Permalänk

Först så tror jag du menar CPU kylaren Noctua NH-D14. Om jag inte minns fel så kan du skruva av kylflänsarna, vet inte om det är att rekomendera dock. Tror att så länge du inte gö för mycket oc så klarar de sig. Har liknande model fast i svart (RAM)

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

tack tack för svaren!
yes jag menade cpu, men av någon anledning skrev jag psu.

jag böjde lite på cpu fläken så att jag kunde sätta fast de, men den kommer åt ram lite. kan de ske något ifall man har det så?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av danielmw2:

Först så tror jag du menar CPU kylaren Noctua NH-D14. Om jag inte minns fel så kan du skruva av kylflänsarna, vet inte om det är att rekomendera dock. Tror att så länge du inte gö för mycket oc så klarar de sig. Har liknande model fast i svart (RAM)

menar du att skruva av det från ram minnen?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av Lord Belthazor:

tack tack för svaren!
yes jag menade cpu, men av någon anledning skrev jag psu.

jag böjde lite på cpu fläken så att jag kunde sätta fast de, men den kommer åt ram lite. kan de ske något ifall man har det så?

Ska inte röra vid RAM moduler, kan potentiellt överhetta dem när CPUn blir varm

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

om du nyligen köpt de så skicka bara tillbaka RAM o ta lågprofil ist

Permalänk

Tack tack.

Nyligen köpta, kommer att skickas tillbaka det första jag gör på måndagen.

Tack för all hjälp

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |