Permalänk
Medlem

6870 Eller 6950

Hej Undrar vad som skulle funka bässt två stycken 6870 då ja redan har ett
Eller skulle det funkar bättre med ett 6950-70
MvH Patrik

Permalänk
Medlem

två stycken 6870 är bättre än ett 6950/70. Frågan är vad för nätagg du kör med?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

6950 i Crossfire ger mest prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

två stycken 6870 är bättre än ett 6950/70. Frågan är vad för nätagg du kör med?

Har ett Fractal design 650 +80

Permalänk
Medlem

ja givetvis då fungerar det bättre med 6950 än 6870 ganska så stor skillnad på dom korten när man kör cf .prestanda i spel

sen är ju det viktigaste (pengar) vad man nu ska lägga ut på 2 g-kort o vilka spel man spelar . spelar du typ äldre spel så klarar du ju dig med enbart ett 6870.

kör själv med cf6870 men har tänkt att enbart köra ett kort igen då jag stöter på lite problem i vissa spel med flimmer ...
men kan ej klaga på att cf6870 är dåligt på något vis mer än flimmer problem som jag har ..men det kan mycket väl bero på min skärm med .......

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

6950 i Crossfire ger mest prestanda för pengarna.

Jo visst men det blir ju dubbelt så dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

ja givetvis då fungerar det bättre med 6950 än 6870 ganska så stor skillnad på dom korten när man kör cf .prestanda i spel

sen är ju det viktigaste (pengar) vad man nu ska lägga ut på 2 g-kort o vilka spel man spelar . spelar du typ äldre spel så klarar du ju dig med enbart ett 6870.

kör själv med cf6870 men har tänkt att enbart köra ett kort igen då jag stöter på lite problem i vissa spel med flimmer ...
men kan ej klaga på att cf6870 är dåligt på något vis mer än flimmer problem som jag har ..men det kan mycket väl bero på min skärm med .......

Ska inte spela så krävande spel Mw3.
Så ett 6950 skulle funka bättre en 2 6870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuckzen:

Hej Undrar vad som skulle funka bässt två stycken 6870 då ja redan har ett
Eller skulle det funkar bättre med ett 6950-70
MvH Patrik

För dig är det överlägset bäst att köpa ett till 6870 om du tänker på prestanda/krona.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

läste ett av dina tidigare forum mw3 +3skärmar nopp tror ej det fungerar alls faktist om du ej kör lägsta grafik+skärm upplösning

väldigt krävande att spela på 3 skärmar till och med på ett 6970 när det gäller bbc2 enligt mig ospelbart i högsta inställningarna

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

För dig är det överlägset bäst att köpa ett till 6870 om du tänker på prestanda/krona.

Okej. Sen är det så att om ja ska köra Cf måsste ja köpa mig ett nytt moderkort och då slutar allting på 2600 kr. Som är ungefär lika mycket som ett 6950 kosstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

läste ett av dina tidigare forum mw3 +3skärmar nopp tror ej det fungerar alls faktist om du ej kör lägsta grafik+skärm upplösning

väldigt krävande att spela på 3 skärmar till och med på ett 6970 när det gäller bbc2 enligt mig ospelbart i högsta inställningarna

Ja tänkte skaffa mig 3 skärmar man vart för mycket krångel och pengar så ja la ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuckzen:

Okej. Sen är det så att om ja ska köra Cf måsste ja köpa mig ett nytt moderkort och då slutar allting på 2600 kr. Som är ungefär lika mycket som ett 6950 kosstar

Jaha, då blev det ju lite annorlunda, dock kommer du ju ha ett nytt, fräsch mobo som förhoppningsvis håller ett tag.

Här har du lite info om prestandan iaf.

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=293

Vad har du för datorsetup annars?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Jaha, då blev det ju lite annorlunda, dock kommer du ju ha ett nytt, fräsch mobo som förhoppningsvis håller ett tag.

Här har du lite info om prestandan iaf.

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=293

Vad har du för datorsetup annars?

Amd 1055t 3.5gzh
Corsair 4gb 1600mzh
Ssd 60gb
650w +80
Gigabyte GA-880GM-UD2H (Som inte stödjer Cf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuckzen:

Amd 1055t 3.5gzh
Corsair 4gb 1600mzh
Ssd 60gb
650w +80
Gigabyte GA-880GM-UD2H (Som inte stödjer Cf)

bor du nära mig så kan vi göra en bra deal på fredag på mitt moderkort+ett 6870......mobo fins i singn ``

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

bor du nära mig så kan vi göra en bra deal på fredag på mitt moderkort+ett 6870......mobo fins i singn ``

Va nog för långt