Permalänk
Medlem

Redo för Gen3!

Vintermörkret kommer med stormsteg så jag kände att en uppgradering var på sin plats inför alla kommande tunga spelsläpp.

Denna gång valde jag ASRock, vilket blir första gången för mig. Än så länge är jag helnöjd! G.Skill är det också första gången jag testar och de funkar prima (trevlig volt också!).

Mitt nya system består av följande:

Mobo: ASRock P67 Extreme4 Gen3
CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz Socket 1155
Kylare: Noctua NH-D14
Minne: G.Skill Sniper 8GB (2 x 4GB) 1600MHz DDR3 CL9 1,25V
GPU: Asus GeForce GTX570 DCII 1280MB
SSD: Crucial m4 2.5" 128GB
HDD: 1TB Samsung Spinpoint F1 + 250GB Seagate
Ljudkort: Creative SB Audigy 2 ZS
Chassi: Antec P180
PSU: Corsair AX750

/Protozo

Redo för Gen3!

Permalänk
Medlem

man får mycket för pengarna när det gäller det tangentbordet! Mycket stryk tål det. Det enda minuset jag kan hitta på det efter ett års hårt användande (gick t.o.m tillbaka till det från steelseries G6 v2) är att det inte finns framåt och Bakåt mediaknappar :/ det är lite synd. Men annars ett supertrevligt tangentbord! Billigt som attans också!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

man får mycket för pengarna när det gäller det tangentbordet! Mycket stryk tål det. Det enda minuset jag kan hitta på det efter ett års hårt användande (gick t.o.m tillbaka till det från steelseries G6 v2) är att det inte finns framåt och Bakåt mediaknappar :/ det är lite synd. Men annars ett supertrevligt tangentbord! Billigt som attans också!

Håller helt med, det är ett fantastiskt tangentbord i sin enkelhet. Har haft det i flera år och stryk, ja, det har den fått uthärda (och klarat av).

Kul o höra att det är fler som uppskattar tbordet

Permalänk
Entusiast

Supermicken! Inte en fis går förbi obemärkt.
Så med eftertanke, en ganska dålig mick, folk hör ju om man kliar sig på kulorna xD
Jag undgick detta genom att sänka volymen på den rejält, sätta den riktigt nära munnen och pregade in den in en bit skumgummimadrass för att ta bort mina andetag. Hur gör du?

(Btw är "prega" inte ett ord?)

Permalänk
Medlem

5p för fint bygge och fantastiska bilder!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt galleri.

Måste bara få fråga, varför har du satt SSD:n på skumgummi för? SSD-diskar ger ju inga vibrationer alls, så ser inte poängen riktigt..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Supermicken! Inte en fis går förbi obemärkt.
Så med eftertanke, en ganska dålig mick, folk hör ju om man kliar sig på kulorna xD
Jag undgick detta genom att sänka volymen på den rejält, sätta den riktigt nära munnen och pregade in den in en bit skumgummimadrass för att ta bort mina andetag. Hur gör du?

Haha jadu, den tar verkligen upp alla möjliga småljud. Jag har nästan alltid fönstret öppet precis bredvid micken. Den tar upp ljud från alla möjliga djur (fåglar, syrsor, barn osv) och volymen från dessa överröstar nästan mig, så folk undrar om jag sitter ute i skogen

Skrivet av cat_fish_1:

5p för fint bygge och fantastiska bilder!

Tack så mycket!

Skrivet av Leifson:

Trevligt galleri.

Måste bara få fråga, varför har du satt SSD:n på skumgummi för? SSD-diskar ger ju inga vibrationer alls, så ser inte poängen riktigt..

Anledningen var att jag upptäckte att tejpen fäste så otroligt bra mot materialet, men annars helt onödigt precis som du säger. Har lagt till det i beskrivningen nu

Permalänk
Medlem

5p för att du håller en fräsch standard!
Snygg chassi också

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Trevligt galleri, hur är ljudnivån samt kylningen på grafikkortet ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

5p för att du håller en fräsch standard!
Snygg chassi också

Tackar!

Skrivet av Bjebbosten:

Trevligt galleri, hur är ljudnivån samt kylningen på grafikkortet ?

Tack tack, både ljudnivån och kylningen är fantastisk!