Ingen reaktion på skärmen

Permalänk
Medlem

Ingen reaktion på skärmen

Halloj! Jag har precis köpt en ny dator som jag byggde ihop. Tråkigt nog så fungerade den inte i över huvud taget! Allt var inkopplat som det skulle (tror jag). Datorn startade som den skulle. Alla fläktar gick igång och den lät normalt tills jag kopplade in skärmen. Det blev ingen reaktion på skärmen i över huvud taget. den kände av att jag kopplade in datorn men den går i sleepmode direkt. Något tips?

komponenterna jag köpte var:

asus P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
INTEL CORE I5 2500K 3.3GHZ 6MB S-1155
ASUS GEFORCE GTX 570 DERECTCU II 1280MB
CORSAIR GS 700W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU
CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I3/I5/I7 1333MHZ x3

skärmen är en LG W2240T-PN 21,5" WIDE TFT BLACK

hade blivit superglad för support. Har visserligen skickat in moderkortet på garantin till dustin men kan vara bra att veta så jag inte skickar tillbaka den igen. PS! dustin suger verkligen med sin garantireparation... skickade den för en vecka sen och de sa att jag ska räkna med 3veckor i alla fall innan jag får den... good bye dreamhack....

Permalänk

Provade du att koppla in skärmen direkt i moderkortet eller?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Hmm nej det gjorde jag iofs inte =/

Permalänk

För det borde du gjort för att kontrollera om grafikkortet fungerade kan ju vara det som är trasigt och inte moderkortet men konstigt att det går igång. Men du säger att den funka tills du koppla in skärmen ? :S Du vet väll att skärmsladden inte stödjer hot-plugg och kan orsaka skada! Dvs att den ska kopplas i innan man startar datorn.

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

jo provade både och med sladden. Provade även ett annat grafikkort i datorn men det var exakt samma sak där

Permalänk
Skrivet av maltoman:

jo provade både och med sladden. Provade även ett annat grafikkort i datorn men det var exakt samma sak där

Provade du skärmen på en annan dator då ? så det inte är fel på den ? Kanske inställt på att ta emot signaler från fel input dvs VGA istället för DVI tex ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

provade med både DVI och med en VGA adapter. provade även skärmen i en annan dator med VGA och då fungerade det utan problem

Permalänk
Medlem

Du har inte glömt 8pin vid processorn?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltoman:

Halloj! Jag har precis köpt en ny dator som jag byggde ihop. Tråkigt nog så fungerade den inte i över huvud taget! Allt var inkopplat som det skulle (tror jag). Datorn startade som den skulle. Alla fläktar gick igång och den lät normalt tills jag kopplade in skärmen. Det blev ingen reaktion på skärmen i över huvud taget. den kände av att jag kopplade in datorn men den går i sleepmode direkt. Något tips?

komponenterna jag köpte var:

asus P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
INTEL CORE I5 2500K 3.3GHZ 6MB S-1155
ASUS GEFORCE GTX 570 DERECTCU II 1280MB
CORSAIR GS 700W ATX12V 2.3 / EPS12V PSU
CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I3/I5/I7 1333MHZ x3

skärmen är en LG W2240T-PN 21,5" WIDE TFT BLACK

hade blivit superglad för support. Har visserligen skickat in moderkortet på garantin till dustin men kan vara bra att veta så jag inte skickar tillbaka den igen. PS! dustin suger verkligen med sin garantireparation... skickade den för en vecka sen och de sa att jag ska räkna med 3veckor i alla fall innan jag får den... good bye dreamhack....

Kör du med HDMI? Isf måste du låna en DVI/VGA skärm till du fått ordning på graffedrivsen. Jag fick också panik med min dator, för jag kör med en TV som monitor, men det visade sig funka om jag bara använde en DVI skärm att installera drivsen först, sedan funkade HDMI skitbra.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

yes 8pin var ikopplad

Permalänk
Medlem

det är dvi/vga skärm =/ provade med det först sedan så provade jag även med hdmi till min TV och ingen reaktion där heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltoman:

det är dvi/vga skärm =/ provade med det först sedan så provade jag även med hdmi till min TV och ingen reaktion där heller

Kan vara så att det är fel på skärmen, HDMI skulle inte funkat anyways.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av Evilmonkey:

Provade du att koppla in skärmen direkt i moderkortet eller?

Via USB då eller? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av menellerhur:

Via USB då eller? ^^

han tänkte nog om du hade ett Z68, men i din signatur ser man att du kör på p67.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av menellerhur:

Via USB då eller? ^^

Oj trodde de flesta moderkort hade ett inbyggt grafikkort och därför en VGA port. Har aldrig tänkt på att de inte har det haha va dum ja känner mig nu! Till och med mitt eget moderkort saknar VGA port! Får skylla på att när ja började intressera mig för datorer (dvs bygga mina egna) skaffade jag detta moderkort : http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2758#o...

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!