[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Du kan inte hosta själv utan måste köpa ifrån en RSP.

exakt vad innebär det?
är det snordyrt?

och hur blir man en rsp?

eller kanske mer realistiskt scenario:
kan man hosta någon sorts 'inofficiell' server?

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt! Den här servern kommer garanterat att hamna i favorit-listan

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av tackle:

exakt vad innebär det?
är det snordyrt?

Tja hyffsat om man är själv och vill ha en 64 spelar server. Här ifrån hyr ju sweclockers http://gs.rocketblast.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Skrev på sidan innan. Du söker på den i sökrutan eller klickar på den länk som förmodligen kommer komma upp här
när servern är live.

Förlåt men vad kommer den heta?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hm, inget jag känner till. Vem är grundaren tro?

Grundaren är "asabla". Och sedan en enda medlem, "Selsius".
Den skapades för drygt 2 timmar sedan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av freXer:

Förlåt men vad kommer den heta?

Sweclockers, förmodligen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av freXer:

Förlåt men vad kommer den heta?

Skrevs på sidan innan denna att namnet inte är klart än men lär ju säkert vara något med Sweclockers elller SweC.
Du lär hitta den om du kollar runt på forumet efter release.

Permalänk
Medlem

Trevligt Lycka till, bra regler med !:D

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Avstängd

Sjukt nice!. Man kan väl börja lira på onsdag/torsdag 00:00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Sjukt nice!. Man kan väl börja lira på onsdag/torsdag 00:00?

Onsdag kl 01:00

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Trevligt! Men imo lite synd att ni ska köra Friendly Fire = ON, i min erfarenhet blir det nästan alltid en massa tramsande med TD/TK i pub-matcher där möjligheten finns.

Håller med, riktigt irriterande när "noobs" springer in i ens granater etc och dör.. :/ Då känns det bara så onödigt. Nej FF är till för clan lir inte publik!

Permalänk
Avstängd

inte hardcore? det fick mig att inte vilja testa eran server... vems ide var dehär? bf3 verklighets troget spel med odödliga gubbar och flygande trianglar ovanför dom och inte nog med det, crosshair ska det vara oxå så att allt blir lite verkligare.. ursäkta min besvikelse

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

att behöva skriv förlåt om man råkar skjuta en kompis av misstag gillar jag inte, är oftast när man ska stå stilla och skriva det som man blir skjuten i spel =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hardcore är ganska så värdelöst eftersom alla Recons blir löjligt effektiv då Ligger bakom en buske med automat Sniper och kan döda 5stycken inom 5 sekunder och recoilen är sjukt låg och går knappt se vart skotten kommer från i hardcore utan spotting eller är det kvar ?

Samt skadan i Normal på BF3 är pytte lite högre än Hardcore i BF BC 2 så vad finns det o klaga på. I Battlefield Bad Company 2 så var skadenivån låg på normal inte här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

att behöva skriv förlåt om man råkar skjuta en kompis av misstag gillar jag inte, är oftast när man ska stå stilla och skriva det som man blir skjuten i spel =/

Commo rose finns numera,dock inte helt komplett,men "sorry" finns.

http://battlefieldo.com/the-commo-rose-in-game/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne111:

Hardcore är ganska så värdelöst eftersom alla Recons blir löjligt effektiv då Ligger bakom en buske med automat Sniper och kan döda 5stycken inom 5 sekunder och recoilen är sjukt låg och går knappt se vart skotten kommer från i hardcore utan spotting eller är det kvar ?

Samt skadan i Normal på BF3 är pytte lite högre än Hardcore i BF BC 2 så vad finns det o klaga på. I Battlefield Bad Company 2 så var skadenivån låg på normal inte här

blir nog inte som i bc2, blir nog inte så många som är sniper i bf3 då det kommer bli för svårt att hitta nån att skjuta på

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

så det räcker med den? stod att man skulle skriva i chatten bland reglerna =/

Skrivet av Arthas:

Commo rose finns numera,dock inte helt komplett,men "sorry" finns.

http://battlefieldo.com/the-commo-rose-in-game/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ah sorry ja ignorera det jag,jag missförstod.Regler är regler så

Permalänk
Medlem

Klockrent! Mycket bra
Dock lite tråkigt att ni inte lirar hardcore

Permalänk
Avstängd

när man får en ny dator amd 1090t + 560 ti då blir det SWECLOCKERS SOM GÄLLER NU BLIR det istället bfc2

Permalänk

Awesome! Ännu en server med bra ping alltså. Hmm, läste bara denna sida och första så det här kanske har svarats på, men var kommer man kunna anmäla Haxxors, TK:are osv? Jag hjälper mer än gärna till att hålla servern ren från sånt pack.

Webhallens servrar för BC2 är ju grymma men jäklar vad det lockar fuskare. Man har ett skönt lag och helt plötsligt blir man oneshottad från andra sidan universum av en medic. Servern brukar rensas på någon minut så får man spela någonstans med 500 i ping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Grundaren är "asabla". Och sedan en enda medlem, "Selsius".
Den skapades för drygt 2 timmar sedan.

Lezziter har skapat en platoon nu, antar att den är den "riktiga". jag ansökte iaf

Permalänk
Medlem

Friendly Fire kan bli ett problem i början, eftersom bara för att du kommer från fiendens håll betyder det inte att det är en fiende. Gör det intill omöjligt för spelare som flankar fienden att inte bli skjutna av medspelare mer eller mindre. Dessutom tar det ett tag att notera skillnader mellan fiende och vän i spelet. Vi får se hur det blir helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Då var det äntligen dags, mina damer och herrar!

  1. Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin huvudbas - är inte tillåtet.

  2. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

De här två reglerna är dåliga imo.
Spawn rape: Spelet är ju byggt för att man ska kunna sätta upp recon-klassens mobila spawnpoint "behind enemy lines" och därifrån attackera fienden i ryggen, alltså spawnrapea. Kartorna är ju byggda så att man alltid spawnar på olika ställen också vilket förhindrar att man blir totalt spawnrapead i den klassiska bemärkelsen sekunden man spawnar. Kan ett lag inte hålla sin spawn ren borde de bli spawnrapeade. Om du blir påskjuten vid spawn är det ju bara att lägga sig ner och besvara elden. Löjlig regel imo.

Fordon: Att förbjuda att man tar kontroll över någon annans fordon medan dom lagar är ju också löjligt, fordonet är för laget inte för den som kom dit först. Om en egen tank får sammanstöt med en fientlig tank och föraren (som oftast är engineer) hoppar ut för att reparera måste ju jag som befinner mig i närheten ta chansen, ta över tanken, och fortsätta skjuta på fiendetanken. Om jag ska respektera nån sorts äganderätt för tanken och sen lämna tilbaks den för att det var "hans tank" blir ju riktigt dumt. Den här "låt bli min tank/jet/heli" mentaliteten som infekterat BF är helt klart det sämsta med BF serien.

Självklart är det ni mods som bestämmer på servern och ska ha vilka regler ni vill, dock är det punkter värda att tänka på imo.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

I en poll vi körde i under 20h hann 400 rösta sig intresserade av en server, i denna tråden finns över 20 intresserade donatorer. Det är uppmuntrande och väldigt glädjande, det finns underlag och möjligheter utan tvekan. Vi kommer att titta på utvecklingsmöjligheterna efter första veckornas drift.

Tveka inte med att fråga efter donationer bara, självklart ska det inte vara ett krav att bidra med något men oerhört många hjälper till bara man frågar. Men väntar man på att folk själva ska ta tag i saker och bidra med tid eller stålar får man vänta länge. Det finns mer än 20 personer i tråden som är villiga att bidra bara de får en spark i röven (bland annat mig). Det är inte fel att påminna folk.

Permalänk
Medlem

Kommer det inte bli sanslöst rörigt med 64 människor i ett chattrum och alla ska göra sig hörda? Givetvis så är inte alla på servern också inne på mumble men bara tex 30 pers måste väl bli lagom kaotiskt i ett FPS-spel?

Permalänk
Medlem

Tummen upp!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Hardcore är ganska så värdelöst eftersom alla Recons blir löjligt effektiv då Ligger bakom en buske med automat Sniper och kan döda 5stycken inom 5 sekunder och recoilen är sjukt låg och går knappt se vart skotten kommer från i hardcore utan spotting eller är det kvar ?

Samt skadan i Normal på BF3 är pytte lite högre än Hardcore i BF BC 2 så vad finns det o klaga på. I Battlefield Bad Company 2 så var skadenivån låg på normal inte här

Kan efter tre timmar HC CQ Large intyga om att så inte är fallet. Inte på någon bana alls, faktiskt, och jag har spelat alla. Vi får se vad som händer framöver.

Permalänk
Medlem

nu kanske jag missat det i denna halvlånga tråd . men , finns det info om hårdvaruspecifikationer på servern?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Nice

Nice, kommer bli en bra server med bra spelare