Funkar hackintosh (OS X) på de här delarna?

Permalänk
Medlem

Funkar hackintosh (OS X) på de här delarna?

Tjenare.

Som topic lyder så undrar jag om det är möjligt att få OS X installerat på min dator?
Hade då tänkt att köra Windows 7 på en HDD och OS X på en annan.

Processor: Intel i7 2600K 3,4Ghz
Moderkort: Asus P8P67 DELUXE REV B3
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP BLUE
HDD: 2x 500GB Western Digital RE4
Grafikkort: 2x Gigabyte Radeon HD6870 1GB (Crossfire)

Tacksam för alla svar!
/Big Lars

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.hackintosh.com/#hackintosh_compatible

Här finns en lista på komponenter som folk kört Hackintosh på. En väldigt nyttig sida också, för ett komplicera´t och intressant projekt.

Lycka till!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ja det ska nog inte vara så svårt att få det att fungera på det där.

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Skrivet av Leifson:

http://www.hackintosh.com/#hackintosh_compatible

Här finns en lista på komponenter som folk kört Hackintosh på. En väldigt nyttig sida också, för ett komplicera´t och intressant projekt.

Lycka till!

Den där är dock väldigt ouppdaterad känns det som. Men likväl riktigt bra att kika på såklart!
Men bara så att TS är medveten om att det fungerar på fler komponenter än de som finns listade där.

Finns det inte dedikerade forum för hackintosh förresten? Kanske finns det fler svar att få där om det inte blir så mycket här.

EDIT: Shibby12 hade ju redan gett sitt medgivande så antar att det bara ska vara och köra på då : )
Men crossfire, fungerar det bra?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Den där är dock väldigt ouppdaterad känns det som. Men likväl riktigt bra att kika på såklart!
Men bara så att TS är medveten om att det fungerar på fler komponenter än de som finns listade där.

Finns det inte dedikerade forum för hackintosh förresten? Kanske finns det fler svar att få där om det inte blir så mycket här.

EDIT: Shibby12 hade ju redan gett sitt medgivande så antar att det bara ska vara och köra på då : )
Men crossfire, fungerar det bra?

Jag kör CrossFire på min, samma kort som trådskaparen. Vet dock inte om det gör nån nytta för mac förutom att jag kan köra 2 skärmar nu (en skärm i varsin GPU ), fick det inte att fungera med 2 skärmar på ett kort. Om det inte fungerar fullt ut så bryr jag mig inte så mkt då dom ska användas för BF3 @ w7

EDIT: www.insanelymac.com är en bra sida för hackintosh. Sen även www.Kakewalk.se , speciellt om man har ett gigabyte moderkort.

EDIT 2: Här är en guide för dit moderkort m.m dock är det för SL men verkar gå att uppgradera till Lion utan större beskymmer. http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=259253&h...

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, får bli att titta vidare på detta lite mer!

Någon som vet om det skulle fungera att bara switcha mellan W7 och OS X utan att behöva starta om datorn? Om man i detta fall har det på 2 olika hårddiskar. Har för mig att jag har hört att man kan ha det på en Mac dator i alla fall, så att man utan att behöva starta om datorn ska kunna bara "tabba" över till Windows 7.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Någon som vet om det skulle fungera att bara switcha mellan W7 och OS X utan att behöva starta om datorn? Om man i detta fall har det på 2 olika hårddiskar.

Du menar alltså att byta disk som systemet använder helt plötsigt? Jag skulle bli extremt förvånad om det gick.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

Du menar alltså att byta disk som systemet använder helt plötsigt? Jag skulle bli extremt förvånad om det gick.

Tänkte att det kanske skulle fungera såhär:

Antar att man får köra med "Bootcamp" annars va? Vi har det på våra skol-laptops (MacBook) med både W7 och OS X Lion, och då håller man ju bara inne ALT (Under tiden man startar datorn) för att starta det med Windows.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Tänkte att det kanske skulle fungera såhär:

Det står till och med i kommentarerna:

"It just a virtual machine with a cube like switching Desktop.
Isn't it ?"

"Yes, Parallels and virtue desktop to be exact."

Så vad han menar är att han kör båda operativsystemen samtidigt genom tex. Virtualbox och använder något program för att göra den coola transitionen mellan de olika skrivborden han har igång.

Det kommer dessvärre inte fungera som du sa, att installera på två olika diskar och sedan byta mellan utan att starta om.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

Det står till och med i kommentarerna:

"It just a virtual machine with a cube like switching Desktop.
Isn't it ?"

"Yes, Parallels and virtue desktop to be exact."

Så vad han menar är att han kör båda operativsystemen samtidigt genom tex. Virtualbox och använder något program för att göra den coola transitionen mellan de olika skrivborden han har igång.

Det kommer dessvärre inte fungera som du sa, att installera på två olika diskar och sedan byta mellan utan att starta om.

Jaså okej. Men bootcamp borde fungera eller? Eller är det bara på Mac?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Jaså okej. Men bootcamp borde fungera eller? Eller är det bara på Mac?

Bootcamp gör väl så att du kan boota Windows på din Mac dator. Du måste ju dock reboota när du vill byta till Windows från OSX då.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e