SweClockers moderatorer startar Battlefield 3-server

Permalänk
Medlem

Synd att det är friendly Fire on. Blir inget spel där för mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jo har allt sett dig på servrarna några gånger Har ni möjligtvis en Teamspeak server eller liknande?
Nickar dotque och ligger väl i topp för det mesta

Då har vi defintivt spelat tillsammans Vi har en Mumble-server. Har dock inte spelat BC2 på ett bra tag (BF3 alfa förstörde BC2 för mig)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Synd att det är friendly Fire on. Blir inget spel där för mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl nice att man måste tänka lite och inte bara spreja vilt omkring sig?
Friendly fire ger en extra dimension till alla sådana spel. När man väl lärt sig köra med det vill man oftast inte vara utan det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Är ni taggade lr :D

Redigt gutt. tråkiga att det inte är hardcore :'( Men kanske tittar förbi

Permalänk

Friendly fire är alltid ett hett ämne. Jag har personligen kommit fram till att det är trevligare med det avstängt. Det blir så mycket irritation när man själv blir dödad av en skjutglad kompis eller om man själv råkar kasta en granat som råkar studsa tillbaka och dödar fem kompisar.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Då har du fel

Hoppas DICE har lärt sig av alla misstag.
Betalar moderatorerna det själva eller sponsrar swec? Kan bidra lite annars, kul när folk gör sånnahär saker!

Tja om vi säger såhär då. Spelar väldigt mycket med standardvapnena i BC2 och kör över de flesta spelarna iaf. I BF2 föredrog jag både KSP90 och motsvarande standardvapen då jag tyckte de var bättre
De flesta som spelar är så jävla dåliga så det spelar liksom ingen roll vad de har för utrustning!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Angående själva spelet så går det att ladda ned om man har köpt det via Origin, MEN det går inte att spela då det har en inbyggd funktion som kollar om det är den 27e. Jag trodde att det åtminstonde skulle gå att spela single player

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Blir skrämd av synen hur många publicnördar det finns... BF3 är ett klanspel. Tack och adjö

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Nice.
Får in och testa.
Fasiken, blir mycket på torsdag.
BF3 samt ny bil.. Humm.

Ger ny innebörd till begreppet wardriving.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Blir skrämd av synen hur många publicnördar det finns... BF3 är ett klanspel. Tack och adjö

Då kan väl du spela klanmatcher då och låta publiclirarna spela public BF spelen är ju inte direkt gjorda som klanspel..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Synd att det är friendly Fire on. Blir inget spel där för mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

hehe a störande när man sitter i en tank och så hoppar han andra ut för att börja reparera så får man -100

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av oi-bastard:

hehe a störande när man sitter i en tank och så hoppar han andra ut för att börja reparera så får man -100

Varför får du -100? För att du kör över din lagkamrat?

Så du tycker inte att du som förare och din mekaniker ska samarbeta, tala om att nu reparerar jag tanken? Stå still?

Du kanske föredrar små bots som flyger och reparerar åt dig, varsågod och spela sci-fi genren. På SweC BF3 server dör du om en tank kör över dig.

Skämt åsido, du är varmt välkommen, hoppas du ursäktar min humor.

Vi satsar hårt på lagarbete, vi vill att man ska samarbeta för att vinna - det är Battlefields sanna motto.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Rank 10d då Ni som ej lirar än, vi ses imorn då

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

till er som inte vill spela pga ingen hardcore.. enda skillnaden på hardcore och softcore är att du ser ej ammo/hp. friendly fire on
sen kan man ändra själv hur man vill ha det i sin server. men hitills har jag inte varit inne på en enda som kör utan sikte . ingen minimap osv.
Så bli inte helt besvikna när ni märker att det inte alls är likt hardcore mode som i BC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

hehe a störande när man sitter i en tank och så hoppar han andra ut för att börja reparera så får man -100

bra teamplay du klara av då...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

vad äre för kod till sweC servern ? (=

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kardizz:

vad äre för kod till sweC servern ? (=

Den blir upplåst (kommer inte att vara låst utom på vissa evenemangskvällar) ikväll klockan 20:00, vi sitter ett gäng på Sweclockers mumble och inviger den. Välkommen dit också!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

1 min kvar

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

Det skulle behövas 128 slots