Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem. Skulle aktivera spelet (köpt på DVD) så stod det "the game you're trying to unlock is unknown" och nu står det att min kod är använd utan att jag kunnat installera skiten. Vad händer?

Permalänk
Medlem

Ingen som har läst eller hört något från Origin angående problemet som många verkar ha?

Permalänk

Samma här Jag skulle laddat ner det olagligt istället så man slipper massa problem och så hade man ju kunnat spela sedan i tisdags
ÄKLIGA J+++A EA med sit R+V Origin
Kan det vara att Alfan och Betan ligger kvar i Origin Biblioteket
Jag är inloggad på Origin med mitt EX konto men jag kommer inte in på EAs Kundsupport med mitt användar konto står Felaktigt användarnamn.
Hjärnblödning Nästa

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Samma skit här, jävla EA-skit är överbelastad så man kan inte ens installera sitt köpta spel... Jävla as... men men... bara lägga spelet på hyllan tills några dagar har gått. är ju nästan alltid så här med nya spel nu för tiden... jävla skit.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Och numret dit är?

ingen aning..men är det inte det som är i den här tråden på första sidan`?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som många andra. Kugghjulen snurrar i 10 min sen så är jag tydligen inne på fel konto och så fortsätter den loopa så där.

Någon lösning?

Permalänk

A jag har samma problem jag kommer inte längre än så!
Men de kan vara som Padook säger att de kanske är för många som aktiverar grejerna nu så deras servrar hinner inte med!
grymt segt.. men som sagt hoppas de!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Det är 08-44 68 00 04 men de har stängt av alla linjer och sedan berättar de att de har öppet alla dagar 10-23... Hur fan kan man lyckas med detta som en av världens största spelfirma? Man måste ju fan ha supporten öppen på en release dag.

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Samma här Jag skulle laddat ner det olagligt istället så man slipper massa problem och så hade man ju kunnat spela sedan i tisdags
ÄKLIGA J+++A EA med sit R+V Origin

singleplayer, ja. men det är ju inte där spelet briljerar direkt.

så fort någon får en lösning på problemet hoppas jag att den postar det här... har ju laddat upp kvällen för det här ju

"we could not activate your battlefield 3 onthis computer using the origin account you provided..."
>klicka för att aktivera

...grått hjul till domedagen....

Permalänk
Medlem

- Det här är ju ett stort skämt! Försökt aktivera i nästan en timme nu.....om/när jag stänger Origin står det att "......blabla .. du måste avsluta BF3 innan du kan logga ut" Jaha, så jag spelar tydligen ändå?! Den här anstormningen kan väl ej vara en surprise för EA????

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Som de flesta så har jag samma problem med det där jädra hjulet som snurrar och snurrar.
Jag tror att det är så att dom tar aktiveringarna vart eftersom dom lagts på kö. Detta är ju dock en authentication service så det är ju inte bara "hej här är jag" utan något måste aktiveras.

Ha tålamod tänkte jag säga till er andra, men jag själv har det då fan inte nu!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk

Känns ju som att man inte borde lägga sig i allt gnäll, men eftersom jag hatar EA så mycket så måste jag.
Alla ni som köpt spelet för att ni är Heli/Jet nördar kan jag ju nämna för er att det är ett riktigt helvete, du kommer halvvägs över mappen innan du är nerskjuten eftersom jets kan spraya ner helin på 2 rundor, och det finns 1 anti air tank i varje team samt 2-3 engineers med stingers, du har inte en chans ens med flares.
Själv fixade jag spelet via Origin, dyrt som fan, men jag fick ju spela sen den 25:e oktober (proxy) så det var väl någorlunda värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

Har ungefär samma problem, står att spelet måste aktiveras så kommer en ruta upp och förbereder men inget mer händer, bara en vit ruta med ett grått "hjul" som snurrar..

Exakt samma för mig... -.-

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

Har försökt i 40 min nu och nu drar jag hem det igen och ska försöka, hatar Origin!!

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Så jag är inte ensam alltså, fan jag skulle aktiverat det imorses innan jag drog till jobbet >< FAAN

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Har hört något rykte om att det är Ea's aktiveringsservrar som är helt nerkörda. Oklart om det är sanning dock. Tvivlar på att ni skulle få det som svar av EA's gudalika support... Har samma problem själv

Permalänk
Medlem

Har samma problem skönt man inte är ensam om det =P.

Visa signatur

blärg..

Permalänk

same same..

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Har hört något rykte om att det är Ea's aktiveringsservrar som är helt nerkörda. Oklart om det är sanning dock. Tvivlar på att ni skulle få det som svar av EA's gudalika support... Har samma problem själv

Vilken support? De verkar tycka det var en bra ide och stänga ner den just idag eller kanske den person de har som anställd var sjuk just idag (sitter kanske hemma och spelar BF3 eftersom han regga det i morse).

Ska fan aldrig köpa något via Origin igen.

Permalänk
Medlem

Hur många som helst som drabbats av detta.

Origin är ett jävla skitprogram. Inte nog med att dom måste spionera på vad man kör för program för att få använda det, underhållning som bjuds är bara ett stort grått snurrande hjul. Whatthefuck.

Dice, EA, vad fan håller ni på med? Jävla amatörer.

Permalänk
Medlem

samma problem

har samma problem jag med. Snackar med supporten nu via chatten.

Permalänk

någon som har provat avinstalera och instalera om Origin?

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Samma här fyfan vad dåligt asså! Hade aldrig hänt på Steam!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

HA TÅLAMOD! låt det gråa hjulet snurra ett tag så ska ni se att det fungerar!

Permalänk
Medlem

samma skit, fan om man tagit semester för att stirra på den där skärmen...... tur man jobbade ändå

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

har med samma problem.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusr:

har samma problem jag med. Snackar med supporten nu via chatten.

Låter bra ! Då får du jobbet och hålla oss up to date

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka

Permalänk
Skrivet av ruhler:

samma skit, fan om man tagit semester för att stirra på den där skärmen...... tur man jobbade ändå

Ja nära jag tog semester jag med Då hade de fåt hämta mig med tvångströja

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

suck...hade inte tur o komma undan det där. "gray wheel of death"

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel som M89 har, kommer även upp ibland att mitt spel kan vara inkorrekt installerat.. as surt.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB