Permalänk
Medlem

BF3 i webbläsaren, dumt?

Hej.
BF3 körs ju i webbläsaren och om jag inte har fel så klockas ju kortet ner när man har webbläsaren igång, på grund av "FLASH".

I så fall förstår jag inte. Idiotiskt då att ha BF3 i webbläsaren.

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

BF3 startas via webläsaren, det körs definitivt inte i webläsaren, två skilda saker. Grafikkortet klockas säkerligen ned i windowsmiljön, men sen när spelet drar igång körs kortet i sina normala hastigheter.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

BF3 startas via webläsaren, det körs definitivt inte i webläsaren, två skilda saker. Grafikkortet klockas säkerligen ned i windowsmiljön, men sen när spelet drar igång körs kortet i sina normala hastigheter.

Gör de väl inte om man fortfarande har webbläsaren uppe?

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

Man vill ju fortfarande ha webbläsaren uppe om man vill söka spelare eller byta server

Visa signatur

Lancool K-62 | ASUS P7P55D-E PRO | Intel i5 @3,2 | Corsair XMS3 8GB 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD 5970 | Corsair 750W
Samsung Galaxy S3, Cyanogenmod

Permalänk
Medlem

Webbläsaren ligger i bakgrunden, så fort själva spelfönstret startar i 3D så går grafikkortet upp i maxklock.

I teorin så tar i princip webbläsaren bara upp minne och inte någon CPU eller GPU kraft när du är inne i spelet. Att jag sen tycker det vore bra mycket bättre med en ingame browser för att hitta servrar är en annan sak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

förr så fastnade grafikkort i 3D frekvenser om man hade något som var Hårdvaru accelererat igång samtidigt som man försökte spela (tex flash) dock verkar detta vara fixat. Men jag är fortfarande extremt skeptiskt och anti detta "battlelog"

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |