Permalänk

Regg/delay/lagg

Hej.

Beror allt detta på att allt är överbelastat eller kommer det alltid vara så?
Dels tycker jag att reggen är helt fel. Träffar inte där jag siktar. Dessutom om jag springer bakom något så dör jag 1 sek efter att jag kommit bakom det.
Jag kan leva med spridningen på kulorna och att skotten droppar vid långa distanser, men att man dör efter att man kommit bakom saker samt att skotten inte registreras är sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem

Om det alltid kommer vara så så lär folks sluta spela spelet. Speciellt Caspian Border är ju katastrof. Känns som att springa på löpband.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Att man dör när man springer bakom något är ett känt problem. Det var så i alphan/betan så det är inte överbelastning utan så är själva nätkoden. Förhoppningsvis så fixar Dice till det nån gång.

... men att man inte skulle träffa det man siktar på har jag inte märkt nån problem med. Det känns helt rätt som det är nu i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

...
... men att man inte skulle träffa det man siktar på har jag inte märkt nån problem med. Det känns helt rätt som det är nu i min mening.

Håller med dig på det sista där. Det kommer nog bara ta ett tag att vänja sig, bullet drop är ju extremt mkt högre än va den var i BC2 känns det som, sen färdas kulurna inte lika fort heller verkar det som. Det är ju t.ex. mkt svårare att skjuta ner en helli med maskingeväret på stridsvagnen nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Jag kan säga såhär. Om jag ser en fiende springa snett mitt framför mig så måste jag skjuta 1m framför killen (1m in-game). Så lång tid ska det inte ta. Även på nära avstånd! Några problem med hitboxen.