[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

Har ni ändrat autokick för tk till 1 kill nu?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CLLA:

Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

jo visst skulle jag gärna skriva sorry i chatten men blir kickad när någon springer framför mitt vapen när man skjuter...
är det bara jag som blir kickad av en TK eller är det alla?

Skrivet av frejansson:

Nejdå också kickad direkt, en som sprang in i min löpeld. Svårt att be om ursäkt när jag blir kickad efter en halv millisekund

Varför inte låta servern vara som den var tidigare? Har aldrig stött på stora problem med major TK:ing.

Skrivet av tw3R:

Blev kickad av admin utan vidare? Var precis ibörjan av rundan och satt mig i en pansarvagn och kick direkt. Skulle vart skoj att få en reason då man har suttit och försökt kommit in på servern i 10 minuter innan. Nickar Christer_P.

Skrivet av Chawan123:

Har ni ändrat autokick för tk till 1 kill nu?

AutoAdmin verkar ha fått för sig att 1 TK = Kick, kollar det nu. Inställningarna är 3 tk's men den verkar ta hårdare på det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tw3R:

Blev kickad av admin utan vidare? Var precis ibörjan av rundan och satt mig i en pansarvagn och kick direkt. Skulle vart skoj att få en reason då man har suttit och försökt kommit in på servern i 10 minuter innan. Nickar Christer_P.

Det låter som att Punkbuster kastade ut dig. Om du blir kickad av en admin får du alltid en anledning till kicken. Kolla så att PB är uppdaterad.

Skrivet av Chawan123:

Har ni ändrat autokick för tk till 1 kill nu?

Det ska vara 3 kills inom en viss tidsperiod. Om du blev kickad för en kill betyder det att du troligtvis har två sen innan eller att PB inte är uppdaterat, se svar ovan.

Skrivet av frejansson:

Nejdå också kickad direkt, en som sprang in i min löpeld. Svårt att be om ursäkt när jag blir kickad efter en halv millisekund

Varför inte låta servern vara som den var tidigare? Har aldrig stött på stora problem med major TK:ing.

Var lite för mycket TK med 5 kills upplevde vi, sänkte därför till 3.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Moderator
Moderator

Kommer att göra en reset men kräver en omstart av servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken över varför jag fick kicken två gånger under en kort tid alldeles nyss. In-game namnet är CdrEnth.

Edit; värt att nämna kan väl vara att jag inte utfört några TK, dock en TD. Får man kicken för en TD?

Edit 2:

Skrivet av Lan:

Nu tappar jag tålamodet med folk alltså, läs posterna ovanför din.

Gjorde just det.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dixona:

Jag är lite nyfiken över varför jag fick kicken två gånger under en kort tid alldeles nyss. In-game namnet är Enthusiasm.

Nu tappar jag tålamodet med folk alltså, läs posterna ovanför din.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen se att Caspian tas bort från rotation, server lagg(rubberband) på den efterblivna hit detection koden går bara inte.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mimematis:

Skulle verkligen se att Caspian tas bort från rotation, server lagg(rubberband) på den efterblivna hit detection koden går bara inte.

Inte något vi vill göra nu, reducera bort ännu fler kartor vore inte roligt...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Finns det inget kösystem? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Inte något vi vill göra nu, reducera bort ännu fler kartor vore inte roligt...

Men det slår ändå rubberbandingen, börjar nästan bli som Highway.

Permalänk
Avstängd

Ruskigt full är servern hela tiden. borde vara pass till servern so man slipper alla som söker quick match osv. Kan ju ha passet i denna tråd. Det lär sortera bort en del tyskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Ruskigt full är servern hela tiden. borde vara pass till servern so man slipper alla som söker quick match osv. Kan ju ha passet i denna tråd. Det lär sortera bort en del tyskar

5randoms säkert bra, fixa auto join scripet som finns i tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av silicon111:

Ruskigt full är servern hela tiden. borde vara pass till servern so man slipper alla som söker quick match osv. Kan ju ha passet i denna tråd. Det lär sortera bort en del tyskar

Vi kommer inte ha password på servern, snälla läs igenom tråden. Dessutom har jag inte sett en ända tysk, nästan bara svenskar, någon finsk och norrman.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte kommit in någon gång ^^
Verkar vara bra drag!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

jag undrar om det är förbjudet att lägga ut ammo lådor ?
för ingen lägger nämligen ut några sådana eller är det så att de som är understöd inte fattar att man kan kasta ammo lådor lite här och var
precis som med sjukvårdsprylarna

och jag kan ju inte vara den enda som aldrig får någon ammo

tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

jag undrar om det är förbjudet att lägga ut ammo lådor ?
för ingen lägger nämligen ut några sådana eller är det så att de som är understöd inte fattar att man kan kasta ammo lådor lite här och var
precis som med sjukvårdsprylarna

och jag kan ju inte vara den enda som aldrig får någon ammo

tjoo flöjt

Det här låter lite tragiskt för vissa, och kanske även helt ofattbart för andra, men ibland känns det som att jag levlar nästan bara tack vare att jag får så jävla många poäng av ammolådor...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bryggarn:

jag undrar om det är förbjudet att lägga ut ammo lådor ?
för ingen lägger nämligen ut några sådana eller är det så att de som är understöd inte fattar att man kan kasta ammo lådor lite här och var
precis som med sjukvårdsprylarna

och jag kan ju inte vara den enda som aldrig får någon ammo

tjoo flöjt

Självklart är det inte förbjudet, vilken fråga.

Däremot är det inte lätt att höra en request ingame. Bästa sättet är att gå via mumble.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det här låter lite tragiskt för vissa, och kanske även helt ofattbart för andra, men ibland känns det som att jag levlar nästan bara tack vare att jag får så jävla många poäng av ammolådor...

Problemet är nog att större delen är antingen recon eller engineer...

Edit: blev visst fel citering, men men.
Jag slänger iaf ut ammo lådor hela tiden, massor av poäng på vissa banor.
Plus att man måste fylla på med granater hela tiden själv.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Problemet är nog att större delen är antingen recon eller engineer...

Ja absolut är det så. Jag drar mitt strå till stacken iaf.

Tror folk överdriver en del också. Kollar man på minimapen så finns det näsan alltid lådor i närheten, men folk vill ha lådan kastad i bröstet nunununu och orkar eller vill inte gå 50 meter till en låda. Visst kanske man inte alltid har möjlighet, men man har faktiskt inte alltid möjlighet att sluta skjuta fiender, eller sluta gömma sig för tanken/sniper/heli osv för att någon behöver en låda genast.

Permalänk
Moderator
Moderator

FAQ uppe, kommer att uppdateras löpande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kommer hämta ut Battlefield 3 imorgon och kommer nog försöka komma in på Sweclockers-servern ganska mycket. Då jag är ny relativt ny till BF så skulle jag uppskatta om någon kunde berätta vilka regler som gäller och vilka oskrivna regler det finns? Ok att använda noobtube?
(Förutom det som står i TS)

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i7 3770K | EVGA GTX 670 SOC 4GB | Corsair TX 650W | Corsair Vengeance 16GB | Seagate Barracuda 1TB | CM Storm Scout | Sandisk 128GB |
Logitech G400 | Qpad MK-50 | Logitech G935 | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | Acer 24'' GD245HQAbid | Steelseries QcK+
Samsung Galaxy S3 | Nikon D3000 | GoPro Hero 3 Black Edition | iPad 2

Permalänk
Skrivet av Lan:

FAQ uppe, kommer att uppdateras löpande.

Kanon, dessvärre finns det otroligt många som inte ens läser andra posten, utan dem kollar lite snabbt i den övre och klickar sedan på "svara". Försök få in: "FAQ längre ner, läs igenom innan du ställer din fråga!" eller något liknande, gärna högt upp i den första posten av widL.

Permalänk

Var inne och spelade en stund... Tycker att det var en väldig trevlig server så det blir fler gånger. Många duktiga spelare det märks tex när folk väntar eller backar för att plocka upp folk Alla samarbetar mer och det är väldigt roligt. Ut med Ammo lådor för tusan.

Tycker att det vore bra att lägga in kickning på vissa av de dåliga orden som används väldigt ofta, tex Noob Då blir man ju av med vissa "Andra" spelare per automatik när Admin inte är inne på servern. Avskyr det mer än att nån råkar TK nån gång i bland.

Om det nu går...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Gött med en FAQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Var inne och spelade en stund... Tycker att det var en väldig trevlig server så det blir fler gånger. Många duktiga spelare det märks tex när folk väntar eller backar för att plocka upp folk Alla samarbetar mer och det är väldigt roligt. Ut med Ammo lådor för tusan.

Tycker att det vore bra att lägga in kickning på vissa av de dåliga orden som används väldigt ofta, tex Noob Då blir man ju av med vissa "Andra" spelare per automatik när Admin inte är inne på servern. Avskyr det mer än att nån råkar TK nån gång i bland.

Om det nu går...

Inte alls en bra ide, om man vill skriva "lol vilken noob jag är" så blir man då kickad
Sen att folk tar noob som ett väldigt seriöst skällsord är ren idioti

Permalänk

fan va dåligt de går för mig, haha

har lite att lära, är inbiten COD spelare, detta är ju ett helt annat sätt att spela på

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Kommer ni lägga till expansionen när den kommer ut?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av freXer:

Kommer ni lägga till expansionen när den kommer ut?

Det är inte bestämt än. Om man bara kan lägga till kartorna från Back to Karkand direkt i vår befintliga rotation så är det mycket möjligt att vi gör det, men vi måste även ta hänsyn till hur många som kommer att ha de nya kartorna. Alla som köpte limited edition av spelet kommer som bekant att få BtK gratis, men de som inte köpte limited måste köpa det separat. Vi ska diskutera saken helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är inte bestämt än. Om man bara kan lägga till kartorna från Back to Karkand direkt i vår befintliga rotation så är det mycket möjligt att vi gör det, men vi måste även ta hänsyn till hur många som kommer att ha de nya kartorna. Alla som köpte limited edition av spelet kommer som bekant att få BtK gratis, men de som inte köpte limited måste köpa det separat. Vi ska diskutera saken helt enkelt.

Tack för svaret, kanske en till server?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av widL:

Det är inte bestämt än. Om man bara kan lägga till kartorna från Back to Karkand direkt i vår befintliga rotation så är det mycket möjligt att vi gör det, men vi måste även ta hänsyn till hur många som kommer att ha de nya kartorna. Alla som köpte limited edition av spelet kommer som bekant att få BtK gratis, men de som inte köpte limited måste köpa det separat. Vi ska diskutera saken helt enkelt.

ni kan ju ha 2 servrar, en med Karkand och en med vanliga maps

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900