Permalänk
Medlem

Bad Luck, vad är det?

Har tappat räkningen på alla gånger jag dött nu pga detta. Börjar störa mig otroligt mycket på det då jag bara spontandör och det står "Bad Luck", händer minst en gång per match senaste tiden och ofta 2-3 gånger per match. Vet någon vad som orsakar detta?

Permalänk

Tror det är när man dör av nånting annat än en spelare. Typ en tank som exploderar.

Permalänk
Medlem

Om ett fordon landar eller kör på dig utan att det sitter en spelare i fordonet.
Om ett hus rasar ner på dig.
Om ett fordon exploderar bredvid dig.

Lite sånt som visar bad luck.
Att du helt enkelt hade dålig tur

Permalänk
Medlem

Jo, sånt händer väl ibland. Men problemet är att jag dör av Bad Luck en bra bit ifrån närmaste rasande hus eller herrelösa fordon. Sist det hände satt jag på en sten och försökte leka sniper på Kharg Island.

Permalänk
Medlem

tycker det är bättre att dem valde kalla det "bad luck" istället för "Epic fail" som i bc2

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk

Detta undrade jag också igår när jag dog av det på Demavand peak på en TV2 server, jag kunna inte heller se någon anledning då det inte var något fordon i närheten eller något rasande hus. Jag frågade i chatten och fick till svar av en norrbagge att vi svenskar är förföljda av otur tydligen:)

Men nu vet man det verkliga anledningen då.

EDIT: Kom på att TV2 hade stora lagg-problem igår också så det kan ju ha varit en tank som körde över mig men att jag inte såg det pga lagget.

Permalänk
Skrivet av JanneJa:

tycker det är bättre att dem valde kalla det "bad luck" istället för "Epic fail" som i bc2

Epic fail var/är suicide i BFBC2.

Permalänk

Det är även dödsorsaken när man på något sätt hamnar på ställen man inte får vara på men som inte räknas som leaving combat area.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

om man är på en laggig server verkar man även kunna få det om man blir skjuten av en osynlig motståndare
Hände både mig och mina kompisar när vi körde precis efter releasen.
Dog av bad luck, sedan såg man på killcamen att plötsligt ploppar fram en snubbe precis framför där man satt.
Har dock inte sett det sedan första natten, så det verkar ha försvunnit.

Permalänk
Medlem

bad luck står det väl om lyckas ta självmord oxå?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

bad luck står det väl om lyckas ta självmord oxå?

Då står det suicide.

Permalänk

om du ramlar, får skit på dig, råkar stå i eld, etc. så dör du på grund av detta.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |