Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Skärmen flashar grönt.

Hejsan!
Jag har nu kört lite Bf3 på min nya dator och det funkar hyffsat bra. Jag lirar på high inställningarna på mitt GTX 580 kort men har ett problem, ser ibland att det flashar grönt i någon hundra dels sekund. Vad kan detta bero på? Kör i 120hz, kan det vara problemet? Eller får 580 kortet för lite ström?
Speccs: i7 2600k
Gigabyte GTX 580 1,5gb.
8GB corsair Vengence CL 9
Gigabyte UD5 Z68.

Mvh Gabriel

Permalänk
Medlem

jag får samma problem med mitt gtx 570 och jag har ett Corsair AX850 psu. Så det lär inte vara för lite ström.
Det måste vara drivrutinerna eller nån bugg i BF3.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Har upplevt samma problem med mitt HD 5870 på Ultra inställningar. Hände endast vid ett tillfälle så jag antar att problemet finns i drivrutinerna eller själva spelet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

Kör samma PSU som du Goldfinger. Lite besviken på alla problem det ska vara med detta spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har samma med mitt 6950 @ stock och en i5 2500k@4500ghz.

Så jag hoppas och antar att det har att göra med drivrutinerna som inte är helt up to date än!

Permalänk
Medlem

Samma här, måste som sagt vara drivers eller spelet i sig. Samma fel fanns i betan men då hände det mycket mer frekvent och var (i alla fall för mig) oranget istället för grönt.

Permalänk

Samma fel hos mig med. Riktigt störande när man lägger onödig tid på felsök när man ska ligga i gröngräset o sikta.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

Samma här, hänt bara på Metro :/
2x 580 med OCZ 1250watt