Detta kallar jag EASUPPORT!!!

Permalänk

Detta kallar jag EASUPPORT!!!

Har som alla andra massa problem med att bli inloggad, blir utslängd, utreggad vid mapbyte etc etc så jag tänkte göra ett försök o prata med dessa kloka människor!!

Ursäkta min dåliga engelska men hon bör ha förstått!!!!

You are now ready to chat with Brandie.
Brandie:
Hello
Brandie:
How can I help you?
you:
hi
you:
i have a few questions,
you:
why do i get kicked from the servers in bf3 when its a mapchange?
you:
sometimes even in the game?
you:
i cant play one hour withour errors and shit!!! and i think im not the only one!
Brandie:
No your not.
Brandie:
What are your errors saying?
you:
in the beginning after the release kicked by a admin, then now i only get kicked in the game!!!
you:
often in the mapchange!!
Brandie:
It sounds like you are on a private server and the owner is kicking you out.
Brandie:
Is there anything else I can help you with?
you:
no im not

DET förklarade mina problem.. jättebra!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Du tror inte de redan har fått dom frågorna typ 1000 ggr utav andra, dom arbetar nog på problemet så tagga ner för fan.

Onödigt otrevlig formulering borttagen.
Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

Brandie:
Is there anything else I can help you with?
you:
no im not

hehe..

OT: Tycker du beter dig barnsligt när du beskriver problemen, mycket otydligt och inte mycket att gå på. Gör om gör rätt.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Troll? Jag tycker hennes svar är fullt rimmligt.

Permalänk

"If you have been receiving the "You have been kicked by the Administator" message while playing Battlefield 3 you may need to manually update your Punkbuster installation.
First, download PBSetup from here: http://battlelog-cdn.battlefield.com/public/pbsetup.exe [battlelog-cdn.battlefield.com]
When you start PBSetup, you will be presented with EvenBalance's license agreement. Accept the agreement to proceed.
The utility will then download information about the latest PunkBuster version for BF3. Once this is complete, you are presented with a list of the PunkBuster-enabled games that are present on your systems.

If Battlefield 3 is not in that list, you can add it:
- Click on "Add a Game"
- In the topmost dropdown box, choose "Battlefield 3"
- Click on "Add Game"
- You should now have Battlefield 3 in the list of PunkBuster-enabled games.

Finally update the PunkBuster DLLs. Click on Battlefield 3, and choose "Check for Updates". PBsetup will check if the DLLs are up-to-date; if not, the latest DLLs will be downloaded and installed. .
At this point PunkBuster is fully up to date and configured for Battlefield 3. "

Dice gick ut med denna nyheter i fredags. Följ dessa steg för steg så är ditt problem löst.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk

Det har jag gjort, blir ändå utkastad, ofta vid mapbyte?

Spelar ingen roll hur många ggr dem har fått den frågan, hon ska kunna ge mig ett svar o iinte säga att jag spelar på en public server för de har inget me det o göra!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Ok
Jag snackade med ungefär 20 pers angående min red alert 3 key så ganska många av dom är tröga :P:P

hade använt den för många gånger..alla ville veta mitt date of birth o massa för att förlänga den. jag hade ingen aning så jag letade o letade tills jag hittade en som faktiskt inte frågade om min dob.

Det var typ såhär

hi
whats your problem?
i cant use my red alert 3 key anymore
ok
whats the key
<key>
you can now use it 3 times more

Så du måste bara hitta rätt person

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Får hålla med om att du inte lade upp det på ett särskilt snyggt sätt. Men de är garanterat medvetna om problemen och det va inget hon kunde hjälpa dig med ändå.

Just nu verkar det som att servermjukvaran behöver sig en uppdatering för precis som du skriver så är det många servrar som krashar vid kartbytena lite då och då, detta har jag märkt gärna händer efter stadskartorna.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Men man tröttnar ju, ska man betala så ska de funka? du går inte o köper en dator som du sen kommer hem med o helt plötsligt funkar inte kylningen, minnena ballar, grafikkortet visar ingen bild, då blir man trött på det!!

Alltså servern krashar inte, det är att när de blir mapbyte så när musiken börjar spela o bilden efter statistiken kommer så blir de bara att min muspil dyker upp, trycker en gång på högerknappen o puff, ute i battlelog!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

Det har jag gjort, blir ändå utkastad, ofta vid mapbyte?

Spelar ingen roll hur många ggr dem har fått den frågan, hon ska kunna ge mig ett svar o iinte säga att jag spelar på en public server för de har inget me det o göra!!!

Om du nu har så bra kunskap om nätverkskoden i BF3 så kanske du skulle söka anställning på deras support.

Eller kanske du har ett spöke i datorn som inte vill bli stört.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

En ny serverpatch släpptes idag som skall lösa lite krashproblem m.m.

- Fix for crashes usually occurring during level switches. Server providers may see a little bit of memory leakage instead in this situation
- Fix for ghost servers which didn't accept connections
- Kick reasons should better match situations where they are issued. This will help battlelog provide more accurate information to the player
- Connection fixes to avoid players sometimes being rejected while joining the game server on one of the last slots

För övrigt så tror jag att du kan få bättre hjälp genom att läsa i Battleloggs egna forum.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk

Hon gjorde faktiskt helt rätt här, hon frågade även om det var något mer du undrade över och du hade då kunnat förklara varför men verkar ha utelämnat den chansen(?)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lambodgas:

En ny serverpatch släpptes idag som skall lösa lite krashproblem m.m.

- Fix for crashes usually occurring during level switches. Server providers may see a little bit of memory leakage instead in this situation
- Fix for ghost servers which didn't accept connections
- Kick reasons should better match situations where they are issued. This will help battlelog provide more accurate information to the player
- Connection fixes to avoid players sometimes being rejected while joining the game server on one of the last slots

exakt, DICE SUGER då de släpper en beta som de kallar retail...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

exakt, DICE SUGER då de släpper en beta som de kallar retail...

Dice har inget med servrarna att göra.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

exakt, DICE SUGER då de släpper en beta som de kallar retail...

Och du är världens bästa då också?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av Flopper:

exakt, DICE SUGER då de släpper en beta som de kallar retail...

Men vilket stora FPS på de senaste året har haft en bra release? Tänker på blandbannat fiaskot Call of Duty Black Ops.

Jag ser iallafall att Dice sitter och är aktiv på forum m.m. för att kunna samla ihop barnsjukdomarna för att släppa patchar som löser problemen.
Snacka inte skit om saker du inte förstår dig på.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Om du hade lagt ner lite mer tid/energi på att beskriva ditt problem så kanske du hade fått hjälp.
Ser otroligt oprofessionellt ut att svära mitt i en mening med. Tror du hon/han som försöker hjälpa dig blir mer motiverad av att ge dig bra support?

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Flopper:

exakt, DICE SUGER då de släpper en beta som de kallar retail...

Tycker denna releasen var rätt bra jämfört med vad som dyker upp från de flesta förutom företaget som säger "We'll release it when it's ready" som har något mindre problem generellt (de är inte heller felfria).

Fint exempel på beta som släpptes för tidigt, fråga John D. Carmack.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Men är det någon som är förvånad att ofärdiga spel som det här släpps?.Bara att kolla spelen de senaste 3 åren och inse att det här är en trend som bara blir värre och värre.Vi konsumenter har blivit betalande beta testare.Bojkotta köp av ofärdiga spel vid release är det enda sättet få utgivarna att sluta upp med den här idiotin.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Men är det någon som är förvånad att ofärdiga spel som det här släpps?.Bara att kolla spelen de senaste 3 åren och inse att det här är en trend som bara blir värre och värre.Vi konsumenter har blivit betalande beta testare.Bojkotta köp av ofärdiga spel vid release är det enda sättet få utgivarna att sluta upp med den här idiotin.

Hur skulle dom då kunna stresstesta servrarna om det inte funnits public beta? Det räcker nog inte med 100 pers på dice för att göra det.

OnT: Tycker hon svarar bra, ni får lugna ner er lite.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

Men man tröttnar ju, ska man betala så ska de funka? du går inte o köper en dator som du sen kommer hem med o helt plötsligt funkar inte kylningen, minnena ballar, grafikkortet visar ingen bild, då blir man trött på det!!

Alltså servern krashar inte, det är att när de blir mapbyte så när musiken börjar spela o bilden efter statistiken kommer så blir de bara att min muspil dyker upp, trycker en gång på högerknappen o puff, ute i battlelog!!!

Folk som inget fattar borde ha vett nog att hålla sig borta från sådant här, ja jag snackar om dig, har inte vett nog att googla problemet innan du börjar whina...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Jag tycker personligen att den här releasen var jättebra!! De har ju faktiskt byggt en ny motor, tillskillnad från tex black ops.

Mvh Erik

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem

Det är ju solklart att EA pressat DiCE med att få ut spelet innan MW3.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av admirgaraplija:

Det har jag gjort, blir ändå utkastad, ofta vid mapbyte?

Spelar ingen roll hur många ggr dem har fått den frågan, hon ska kunna ge mig ett svar o iinte säga att jag spelar på en public server för de har inget me det o göra!!!

Dom har allt med det att göra, och origin har garanterat sökt igenom din dator och skickat all info till EA redan så dom vet nog mer om din dator och vad du har för dig än du.

OCH ska du ställa en fråga till support försök att skriva någorlunda vettigt och inte "det funkar inte vad är fel?" "min bil startar inte vad är fel, det är mörkt ute vad är fel" utan mer varför, hur hände det, har du gjort något osv? vanlig felsökning med frågor och svar helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag hade ditt problem med blackscreen/error, bara att installera om bf3. Jag har inte haft några problem sedan dess.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Konstigt att man blir mörkrädd ibland?
P12's rage'ar järnet på ett spel och kundservice där de inte ens svarar på kundservice ledande frågor utan hellre svär och(om det vart på telefon) gormar och stortjuter.

Permalänk
Medlem

Fick också svar som inte hade med saken att göra alls när jag chattade med en EA support.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Skrivet av Sozz:

Fick också svar som inte hade med saken att göra alls när jag chattade med en EA support.

Om du kollar på konversationen mellan OP och TS så ställer de frågor för att lyckas konstatera problemet och han svarar inte ens utan väljer att rage:a..
Du kanske gör likadant själv och tycker därmed att man inte får de svaren man söker...(?)

Hur ska man kunna få svar på en fråga man inte ställer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo85:

Om du kollar på konversationen mellan OP och TS så ställer de frågor för att lyckas konstatera problemet och han svarar inte ens utan väljer att rage:a..
Du kanske gör likadant själv och tycker därmed att man inte får de svaren man söker...(?)

Hur ska man kunna få svar på en fråga man inte ställer?

you:
Hi..

Himanshu:
Hello, How may I assist you ?

you:
I bought this game like 3 days ago maybe and I haven't been able to play it propely I'm deeply disapointed..

you:
It takes perhaps around from 5 to 30 min until my game locks up/freezes and you can hear the background sound looping around, I have to open the task manager to shut the game off

Himanshu:
Okay, Can you please explain bit more about the issue/

you:
It happens in SP and MP

you:
I've searched in forums and done a lot of stuff to it, nothing has helped so far.

Himanshu:
Okay, We have came across few contacts facing the same kind of issues and soon we are expecting a released of an update or patch.

you:
I talked to a EA supporter/agent 15 minutess ago, he came with solutons that had nothing with the issue to do at all

you:
If this helps I can list out a few things I've tried to do.

you:
- Updated my HD audio driver, - Tried different nvidia drivers such as the newest which only makes everything lag for me, so im currently using 280.26
you:
Tried to disable the origin overlay
you:
Tried to run windows in basic mode, tried to shut down uneccsary programs aswell

Himanshu:
Okay, do you have any anti virus or spybot installed ?

you:
Avast.
you:
Loads and loads of people is having the same issue
you:
as me
you:
I've searched on google for hours now

Himanshu:
Yes, we know and concerned teams are already working on it.
you:
From what I've seen its only people with nvidia cards having this issue

Himanshu:
Soon we are expecting an update or a patch.

you:
Is there any temporary solution? I really want to play this game
you:
CPU: Intel core i5, Nvidia GTX 460, Corsair XMS3 8GB
you:
I run this game good, around 70 fps
you:
average
you:
so my computer does run it good, thats not the issue

Himanshu:
Yes, I can understand. One thing that we can try
Himanshu:
Himanshu:
2. Click on Control Panel
Himanshu:
3. Click on the "View By" option and select the Icon view (large or small options give the same information)
Himanshu:
4. Select User Accounts (it should open into the account of the user who is currently logged in)
Himanshu:
5. Click on the bottom-most option, which will be "Change User Account Control Settings"
Himanshu:
6. Adjust the slider to the bottom-most option
Himanshu:
7. Accept the changes
Himanshu:
8. Restart the computer

you:
I've done that since I bought this computer
you:
I never use UAC

Himanshu:
Okay, then please disable all the anti virus, spy bots or firewalls.

you:
I higly doubt that is causing the problem, its the same thing when I play SP, the game locks up/freezes.
you:
Anyways
you:
I don't think you guys can provide a working solution right now, I'll just wait for a patch to fix this.
you:
Thank you.

Himanshu:
Thank you for contacting Origin and chatting with me. I do appreciate your time and have a great day!
The chat session has ended. Please contact us again if you need further help

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

Har som alla andra massa problem med att bli inloggad, blir utslängd, utreggad vid mapbyte etc etc så jag tänkte göra ett försök o prata med dessa kloka människor!!

Ursäkta min dåliga engelska men hon bör ha förstått!!!!

You are now ready to chat with Brandie.
Brandie:
Hello
Brandie:
How can I help you?
you:
hi
you:
i have a few questions,
you:
why do i get kicked from the servers in bf3 when its a mapchange?
you:
sometimes even in the game?
you:
i cant play one hour withour errors and shit!!! and i think im not the only one!
Brandie:
No your not.
Brandie:
What are your errors saying?
you:
in the beginning after the release kicked by a admin, then now i only get kicked in the game!!!
you:
often in the mapchange!!
Brandie:
It sounds like you are on a private server and the owner is kicking you out.
Brandie:
Is there anything else I can help you with?
you:
no im not

DET förklarade mina problem.. jättebra!!!

Välkommen till internet, här kommunicerar vi via text. Skriver du som en idiot kommer du även att uppfattas som en idiot och kommer likt i resten av verkligheten även behandlas som en idiot. Jobbar själv i ett serviceyrke för närvarande och kan skriva under på att man är otroligt mycket mer sugen på att göra det där lilla extra för personer som agerar moget och faktiskt bryr sig om att försöka lösa problem snarare än skrika om dom.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |