Permalänk
Medlem

BF3 Black screen

Hej

Är det någon annan än jag som får black screen efter loading?

Nästan varje gång det ska laddas in en ny bana så när själva loadingen är färdig och man ska "in" i spelet fryser allting.

Först en nästan 3 minuters loading sedan freeze, löjligt irriterande.

Ibland så fungerar det. Kanske är en 50% chans att det ska hänga sig.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Är inte säker, men har hört att det kan vara drivrutinsfel så testa att byta drivrutin till äldre/nyare.
Har inte ens spelat spelet än förutom beta så kan mycket väl vara ett annat fel, bara ett förslag.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

samma problem sjukt irriterande jag vill bara spela, hade fört problem med installationen och nu detta, tkr ändå att min laptop e ny asus g73jh????

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanna_l:

samma problem sjukt irriterande jag vill bara spela, hade fört problem med installationen och nu detta, tkr ändå att min laptop e ny asus g73jh????

Så du sitter på en laptop och klagar på att inte spelet funkar?.... joråsåatte...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Så du sitter på en laptop och klagar på att inte spelet funkar?.... joråsåatte...

Vad har det med saken att göra?

Jag får också en svart skärm ibland, verkar inte finnas någon lösning på det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag får exakt samma, så det är inte datorn det hänger på. Har även fått Blusecreen 3 gånger av spelet idag....

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Så du sitter på en laptop och klagar på att inte spelet funkar?.... joråsåatte...

ja varför inte? visst inte lika kraftfult som normal men köpte min just för att det var en spel-laptop och den har de kriterier för att klara av bf3 annars hade jag inte köpt det.
(därför att jag e student och har inte mkt plats plus att jag måste ta med den och använda den i skolan då jag använder design program..

så du behöver inte vara så nedvärderande.

Permalänk
Medlem

9 av 10 ggr precis efter en match är slut och den dära bilden med poängen ska komma fram så hänger sig spelet där. Det verkar som om jag får all min XP endå, men drygt att starta om spelet efter varje match. Går ju inte heller bara att idla å vänta på ny runda.

Permalänk

Har blivit ett växande problem, installerade det kl 14, fick en hängning efter 2 timmar, nu är det 80% att det händer...

Permalänk
Medlem

Black scren vid start av kampanjen, vid multi får jag spela en eller två omgångar innan det fryser och jag får gå ut i task manager och bryta loss spelet.

Det roliga i det hela är att det ofta fastnar innan man ska få sina poäng. Man blir så glad!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Får black screen titt som tätt innan en ny karta skall startas.

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem

Samma här, så sjukt störigt, någon som har testat att installera om drivrutinerna? Dela gärna med dig huruvida det löste problemet eller ej!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Skrivet av feesk:

Samma här, så sjukt störigt, någon som har testat att installera om drivrutinerna? Dela gärna med dig huruvida det löste problemet eller ej!

Gjorde en ren ominstallation av drivrutinerna, hjälpte ej. Jag ska testa de äldre och kolla om det blir bättre.

Permalänk

Jag har inte haft något som helst problem att spela spelade 4 timmar i rad idag. Har aldrig fått black ellet blue screen. Sen jag köpte spelet har jag bara blivit disconnectad 2ggr det är allt.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
SpelClockers

Har spelat helt utan problem tills nu. första blackscreen ikväll.
Trodde oxå att jag hade haft tur men det verkar som att vissa är mer benägna att få detta än andra av okänd anledning.
Ingen är säker buhuahaha.

Permalänk
Medlem

Nån som löst det här än?

För mig så är det 50/50 att man lyckas komma in på servern. Hälften av gångerna kommer jag bara till den svarta skärmen där det står loading. Men det har aldrig fastnat mellan rundorna för mig iaf.

Tycker det dröjt lite länge utan någon patch? Det är riktigt irriterande iaf. Känns som att det måste vara ett ganska vanligt problem...

Visa signatur

|ASUS P8P67 PRO||Asus GTX 580 DC II @ 900MHz||I5 2500K @ 4,6Ghz||Antec 620||Arctic Mx-4||Corsair Vengeance 16GB 1600MHz||Intel SSD 510 - 250GB||2x WD Green 2TB||Samsung 22X DL SH-222AB||Corsair HX 850w|| Thermaltake Level 10 GT Black||Sennheiser PC 360||Asus Xonar D2X||Philips 273E3LH||Razer Lycosa||Intellimouse 3.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TxH8:

Får black screen titt som tätt innan en ny karta skall startas.

Samma här någon som vet vad det kan bero på?