Vart förhandsbeställer ni MW3?

Permalänk
Medlem

Vart förhandsbeställer ni MW3?

Har kikat runt lite men eftersom jag aldrig förhandsbokat ett spel tidigare är jag lite intresserad om ni hittat några schyssta priset? Har ingen större koll på butiker. Har kollat webhallen, ginza, games. Behöver ingen fysisk kopia utan är nästan nöjdast om jag kan ladda ner det. Vill inte beställa på steam, kostar 59.99€ där, helt sjukt.

På ginza låg det på 499:- och då är det nerladdning som gäller. Är det vad man får räkna med?

KjamiZz

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

Har kikat runt lite men eftersom jag aldrig förhandsbokat ett spel tidigare är jag lite intresserad om ni hittat några schyssta priset? Har ingen större koll på butiker. Har kollat webhallen, ginza, games. Behöver ingen fysisk kopia utan är nästan nöjdast om jag kan ladda ner det. Vill inte beställa på steam, kostar 59.99€ där, helt sjukt.

På ginza låg det på 499:- och då är det nerladdning som gäller. Är det vad man får räkna med?

KjamiZz

Helt sjukt att de tar 80 kronor mer på steam och dessutom så måste man ladda ner det istället för att hämta det i butik eller i brevlådan

Permalänk
Avstängd

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=229...
399kr inklusive frakt

är nog det billigaste du kan få

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/68838-call-of-duty-... om det blir nåt.

Steam tar även ut överpris på allt. 1$=1€.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=229...
399kr inklusive frakt

är nog det billigaste du kan få

Det där såg inte alls dumt ut! Har du själv beställt där och har du i så fall fått det på releasedagen? Vore grymt segt att sitta och vänta på något som inte dyker upp när man inte vill något annat än att spela. Priset var jävligt schysst emot vad jag sett tidigare och dyker det inte upp något bättre alternativ får jag nog köra på det.

Skrivet av m4gnify:

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/68838-call-of-duty-... om det blir nåt.

Steam tar även ut överpris på allt. 1$=1€.

Det verkade också rätt okej. Har du beställt där själv någon gång?

Skrivet av combatzone:

Helt sjukt att de tar 80 kronor mer på steam och dessutom så måste man ladda ner det istället för att hämta det i butik eller i brevlådan

Det är förjävligt! Fattar inte riktigt hur dom tänker..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BYATCH:

Det där såg inte alls dumt ut! Har du själv beställt där och har du i så fall fått det på releasedagen? Vore grymt segt att sitta och vänta på något som inte dyker upp när man inte vill något annat än att spela. Priset var jävligt schysst emot vad jag sett tidigare och dyker det inte upp något bättre alternativ får jag nog köra på det.

Det verkade också rätt okej. Har du beställt där själv någon gång?

Det är förjävligt! Fattar inte riktigt hur dom tänker..

Nä det har jag inte men köp det på spelbutiken istället om du vill vara på den säkra sidan

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Nä det har jag inte men köp det på spelbutiken istället om du vill vara på den säkra sidan

Är inte spelbutiken kända för att inte vara snabba med att skicka ut nya spel?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Spelbutiken är hur sega som helst
Tror det kommer kosta 399kr till pc på Media Markt på realase dagen

Permalänk
Medlem

Har inte beställt några "nya" spel som jag skulle fått på release, kan därför inte säga något om det, men har beställt annat där och det har fungerat bra.

Permalänk
Medlem

har själv beställt från megastore 2ggr black ops fick ja dagen efter men det var postens strul då det var 50cm snö ute och brevbäraren frös väl så fick vänta 1 dag andra gången gick det sämre men dem fick ett databas strul eller vad det var så deras hemsida +support låg nere i ett par veckor , fick crysis2 efter 2 veckor men det var som sagt ett sort fel i deras system som gjorde det...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Förbokade Black Ops på Spelbutiken och fick det på releas dagen. Inga problem för mig i alla fall. Tänker förbeställa MW3 där med=)

Visa signatur

Fractal design R3 | i7 930 @ 3,9 GHz | Noctua NH-U12P SE2 | ASRock X58 Extreme 3 | MSI GTX 770 | 6x2G Corsair DDR3 Dominator 1600MHz | Corsair HX 650W | Samsung 840 evo + 2 X OCZ Vertex 2 60GB RAID 0 | Benq 24" BL2400pt | Asus Xonar Xense + Sennheiser PC 350 | 10TB Synology DS1513+

Permalänk
Medlem

Game har det för 450kr inklusive frakt, vilket inte är det billigaste priset, men de verkar vara väldigt snabba med att skicka ut spel då jag förbeställt BF 3 och de redan skickat det idag, trots att det egentligen inte släpps förens på fredag.

Permalänk
Medlem

Har funnit det mer värt att endast köpa en CD-nyckel från en pålitlig hemsida. Blir så mycket billigare.

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Game har det för 450kr inklusive frakt, vilket inte är det billigaste priset, men de verkar vara väldigt snabba med att skicka ut spel då jag förbeställt BF 3 och de redan skickat det idag, trots att det egentligen inte släpps förens på fredag.

Torsdag är det om man ska vara petig

Permalänk
Medlem

http://www.direct2drive.co.uk är en grymt bra sida, pålitlig och billig

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Jag beställde mw3 på gamestop för 399kr och jag tror man får en 4h dubbel xp och en plansch *stava*

Visa signatur

Go jul och gott nytt år alla sweclockare!

Permalänk

Såg att man kunde göra "pre-order" på Elite på COD MW3 sidan.. är detta något man måste beställa separat eller hur funkar det egentligen?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundish:

Jag beställde mw3 på gamestop för 399kr och jag tror man får en 4h dubbel xp och en plansch *stava*

Erbjudandet gäller endast till PS3 och Xbox - lirar man PC för man nöja sej med en kopia av COD4...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Permalänk
Medlem

Då jag personligen föredrar att köpa spel digitalt så beror det helt på hur mycket dyrare det blir. I MW3's fall så beställde jag PC-versionen från Spelbutiken för 398 inkl frakt då det är över 200 kr billigare än Steam och deras €59.99.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

game.se

Visa signatur

HAF X / MSI P67A G-55 / I7 2600k / Corsair H70 / Corsair Vengeance 8GB / Geforce GTX 580

Permalänk

Besviken. Blops fick jag tag i för 350 kr inkl. frakt. Billigaste MW3 jag hittar är på Game där man får det för 449 kr inkl frakt :/

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Besviken. Blops fick jag tag i för 350 kr inkl. frakt. Billigaste MW3 jag hittar är på Game där man får det för 449 kr inkl frakt :/

verkar finnas fler
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823114

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar på att förbeställa ifrån http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634868 man får cod 4 + att man är med i en tävling om en gaming laptop.
Priset är 438 med frakt men jag vet inte om de skickar ut det så man har spelet hemma den 8e November.

Permalänk

Jag förbokade på komplett.se, i samband med att jag beställde andra saker. Helt klart överkomligt pris, hur dom levererar vet jag ej dock.

Permalänk
Avstängd

Spelbutiken är sämst på att få ut produkter i tid. Jag beställde från Webhallen, visst lite dyrare. Men då vet jag att jag har spelet till releasen!

Permalänk
Skrivet av erki16:

Funderar på att förbeställa ifrån http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634868 man får cod 4 + att man är med i en tävling om en gaming laptop.
Priset är 438 med frakt men jag vet inte om de skickar ut det så man har spelet hemma den 8e November.

Är väl 438 kr om man plockar upp den på pick up point? Om man ska ha den hemskickad får man betala 89 kr

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Då jag personligen föredrar att köpa spel digitalt så beror det helt på hur mycket dyrare det blir. I MW3's fall så beställde jag PC-versionen från Spelbutiken för 398 inkl frakt då det är över 200 kr billigare än Steam och deras €59.99.

Hur är det med matematiken? 59.99 euro är runt 550 kr. 550-398 < 200?

Permalänk
Medlem

Jag provar Dustin Home denna gång. Har aldrig beställt något spel därifrån tidigare men de är alltid oerhört
snabba att skicka hårdvara så jag litar på dem.

399kr + 59kr porto.

Permalänk
Medlem

CDON.se

Har alltid förbokat grejer där och alltid fått det hem i brevlådan, på releasedagen. För den säkerheten kan jag väl betala en femtiolapp mer än vad det kostar på lite mer tveksamma ställen.
Plus att man slipper fraktkostnaden som student med CSN-kortet.

449 SEK