Call of duty modern warfare 3 | samlings tråd

Permalänk

Call of duty modern warfare 3 | samlings tråd

Hej, tänkte lägga upp en tråd om mw3 där vi kan posta information om spelet.
Tillexempel: Perks, Killstreaks, Vapen, Spelstilar, system requirements, med mera.
Om ni postar något så var gärna snälla och länka källan på informationen.
Ni kan självklart länka Gameplays och andra videos:)

---->over and out---->

Permalänk
Medlem

Detta täcker det mesta man behöver veta om MW3 förutom systemkrav

http://beta.digitalwarfare247.com/games/modernwarfare3/195-mw...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Brukar följa den här: http://www.themodernwarfare3.com/ Han har hållt på med samma fina upplägg sen COD4

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Var är alla SweClockare som är taggade på MW3?
BF3-tråden är ju flera mil lång medan det inte finns något intresse alls för MW3, detta trots att MW3 har typ 3 ggr så många förhandsbokningar?

SweClockers är så grafikkåta

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Var är alla SweClockare som är taggade på MW3?
BF3-tråden är ju flera mil lång medan det inte finns något intresse alls för MW3, detta trots att MW3 har typ 3 ggr så många förhandsbokningar?

SweClockers är så grafikkåta

bf3 e för hårdvaru showoff, mw3 e för dem som bara vill ha kul ^^

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Ozzix:

bf3 e för hårdvaru showoff, mw3 e för dem som bara vill ha kul ^^

Jag kan se tjusningen i båda spelen. BF3 Betan var riktigt kul att spela med några kompisar men har inte hittat något spel som är så kul att lira som MW2 när man ska döda lite tid och inte orkar dra ihop några stycken att lira.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Jag är vråltaggad på MW3 och har varit sen MW2 Trodde dock jag var näst intill ensam om det på swec. BF3 kommer vara kul om man är ett gäng kompisar som spelar, men MW3 kommer man nog kunna uppskatta mer solo också. Eftersom jag är lite för aggressiv i mitt sätt att spela så passade Metro mig rätt bra medan jag somnade till Caspian Border haha. Tycker MW3 har fått alldeles för mycket fördomsfull kritik på sig och tror det kommer vara bättre än vad t.o.m jag väntar mig. Eftersom Infinity Ward gör det kommer både SP och MP vara bra Uppskattar inte riktigt Treyarchs design på MP banor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Jag är vråltaggad på MW3 och har varit sen MW2 Trodde dock jag var näst intill ensam om det på swec. BF3 kommer vara kul om man är ett gäng kompisar som spelar, men MW3 kommer man nog kunna uppskatta mer solo också. Eftersom jag är lite för aggressiv i mitt sätt att spela så passade Metro mig rätt bra medan jag somnade till Caspian Border haha. Tycker MW3 har fått alldeles för mycket fördomsfull kritik på sig och tror det kommer vara bättre än vad t.o.m jag väntar mig. Eftersom Infinity Ward gör det kommer både SP och MP vara bra Uppskattar inte riktigt Treyarchs design på MP banor.

Håller med. Ingenting går upp emot att spela Battlefield på PC med några kompisar och röja. Men ibland är det underbart att kika in på Modern warfare på Konsol och bara gå Crazy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

bf3 e för hårdvaru showoff, mw3 e för dem som bara vill ha kul ^^

Nu tycker jag vi tar det lilla lugna här Är nog mest så att "alla" har väntat på en värdig uppföljare till Battlefield 2 i 6 år, medan COD-spelen mer eller mindre har spottats ut år efter år.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

JAG ÄLSKAR COD...SER FRAM EMOT MW3...BF3 ÄR INGET FÖR MIG:)

Nick...Viking Den Asgrymma... Prestige 11 (Black Ops)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Var är alla SweClockare som är taggade på MW3?
BF3-tråden är ju flera mil lång medan det inte finns något intresse alls för MW3, detta trots att MW3 har typ 3 ggr så många förhandsbokningar?

SweClockers är så grafikkåta

Jag är mer sugen på Mw3 men det är ju inte så konstigt att Bf3 tråden är längre då det finns en beta för det och mer att prata om.

Permalänk
Medlem

Det som saknas i cod-serien är utveckling - cod4 är än idag det bästa spelet gällande spelglädje när man spelar med ett par kompisar om du frågar mig. Sannolikt eftersom det enda nya i princip har varit kartor och vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Nu tycker jag vi tar det lilla lugna här Är nog mest så att "alla" har väntat på en värdig uppföljare till Battlefield 2 i 6 år, medan COD-spelen mer eller mindre har spottats ut år efter år.

nja det vat jag inte båda lanserar 1 spel per år typ. Cod: BO.MW2,MW3,MW1 OCH WW

Medans Battlefield har: MOH,BC2,BC1,BF2,BF3

så lika mångfa xD

Permalänk
Medlem

Sen mw2 har COD blivit mer för konsol.
Men har all COD och spelet alla med så varför ska man inte skaffa MW3 också
Kommer spela det men BF3 kommer nog ta mest tid.
Fast tills MW3 släpps har man nog låst upp allt till BF3 iallafall

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FearKill:

Sen mw2 har COD blivit mer för konsol.
Men har all COD och spelet alla med så varför ska man inte skaffa MW3 också
Kommer spela det men BF3 kommer nog ta mest tid.
Fast tills MW3 släpps har man nog låst upp allt till BF3 iallafall

Vissa artiklar pekar ju på att det ska ta ÅR att låsa upp allt i BF3 dock ;D
Stora frågan blir hur snabbt det går att låsa upp saker i release jämfört med betan som kan ha varit uppskruvad en hel del för att hinna testa unlocks.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

MW2 = MW3, allt som behöver sägas. Been there, done that.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

nja det vat jag inte båda lanserar 1 spel per år typ. Cod: BO.MW2,MW3,MW1 OCH WW

Medans Battlefield har: MOH,BC2,BC1,BF2,BF3

så lika mångfa xD

Mjo, men nu menar jag en värdig uppföljare och inte någon konsolport

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Vissa artiklar pekar ju på att det ska ta ÅR att låsa upp allt i BF3 dock ;D
Stora frågan blir hur snabbt det går att låsa upp saker i release jämfört med betan som kan ha varit uppskruvad en hel del för att hinna testa unlocks.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Jag tror inte de lägger på för mycket xp på unlocks. Vissa saker kan nog ta sin tid att skaffa.
Men folk kommer nog tröttna rätt fort på om det är lika lång tid som BF2 unlock.
De säger ju att de har över 10ggr fler saker att låsa upp i BF3. Då kan det inte ta lika lång tid att låsa upp saker så som det gjorde i BF2.
Annars kommer MW3 sno folk för tar ju inte mer än några dagar spelandes så har du låst upp allt.
Nu är det ju även level 80 som max level.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FearKill:

Jag tror inte de lägger på för mycket xp på unlocks. Vissa saker kan nog ta sin tid att skaffa.
Men folk kommer nog tröttna rätt fort på om det är lika lång tid som BF2 unlock.
De säger ju att de har över 10ggr fler saker att låsa upp i BF3. Då kan det inte ta lika lång tid att låsa upp saker så som det gjorde i BF2.
Annars kommer MW3 sno folk för tar ju inte mer än några dagar spelandes så har du låst upp allt.
Nu är det ju även level 80 som max level.

Mja beror på vad du menar med att låsa upp allt
Historiskt sett så har du ju inte låst upp *allt* förrän du är maxad prestige osv.
Men det är klart att det kanske är likadant i BF3, att det är mindre "viktiga" saker såsom dogtags (motsvarande playercards osv) som tar tid att låsa upp alla.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av significant:

MW2 = MW3, allt som behöver sägas. Been there, done that.

Och vad baserar du det på? För att grafiken är nästan likadan?

MW3 har nya banor, nya vapen, nya game modes, Survival Mode, Spec Ops, ingen OMA, Commando eller Last Stand osv. Men ändå är det exakt samma som MW2? Förstår inte riktigt det resonemanget.

Sen att CoD spottas ut en gång varje år, ja det är sant men det är en jädra skillnad på Treyarch och Infinity Ward tycker jag. Inte i närheten samma känsla hos respektive utgivare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Mja beror på vad du menar med att låsa upp allt
Historiskt sett så har du ju inte låst upp *allt* förrän du är maxad prestige osv.
Men det är klart att det kanske är likadant i BF3, att det är mindre "viktiga" saker såsom dogtags (motsvarande playercards osv) som tar tid att låsa upp alla.

Ja. Klasserna vapen tror jag kommer kräva samma xp som betan. Kanske lite mer för gick rätt fort låste upp hela recon kiten på 11h
Sen fordons upplåsningar känns så fel att ha på en helikoter och jets.
Möte fler stycken som hade laser missle, de ägde skyn. Låste upp det själv precis i slutet av betan och jäklar vilken skillnad det blev att flyga jets. Man kunde göra så mycket mer.

Sen har jag beställt en Joystick till BF3. Flyga jet och helikopter är en pain in the ass med Mus och tagentbord.

Men det är väl bara upp till bevis.

Men nu är vi rätt offtopic åter till MW3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av significant:

MW2 = MW3, allt som behöver sägas. Been there, done that.

NU var du riktigt innovativ, tror inte att jag har hört någon dra den parallellen förens nu. Tack, du hindrade mig just från ett felköp. Känns det nödvändigt att dumförklara dig själv och din okunskap i en tråd specifikt dedikerad för just MW3? Ni BF-fanboys är bra lustiga...

Permalänk
Medlem

Det kommer inte komma ut något open-beta till MW3 som det gjorde till BF3? Har inte sett någonting om det men tycker det är värt att fråga ändå. Ger stort + till alla spelutvecklare som har det då man får chans att testa innan man köper.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Det kommer inte komma ut något open-beta till MW3 som det gjorde till BF3? Har inte sett någonting om det men tycker det är värt att fråga ändå. Ger stort + till alla spelutvecklare som har det då man får chans att testa innan man köper.

CoD har aldrig haft en öppen beta så vitt jag vet och i år inget undantag. Det enda smakprovet av det fanns på deras stora event CoD XP som hölls i september där besökare fick prova både spec ops och MP. Nu är det inte så långt kvar tills det släpps heller så det är väl ingen större mening med det. Det är nog bättre att släppa det och satsa på post-launch support helt och hållet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk

De brukar ju ha en free2play-weekend ibland samt släppa något SP-demo. De vet väl att en hel del kommer köpa det direkt och sen kan de göra sakerna för att locka fram en liten skara köpare som inte vågade köpa vid releasen.

Har hört att man kommer att kunna testa MW3 på Gamex. Någon som vet något om detta? SP eller MP? Konsol?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk

Är riktigt taggad inför MW3 Fan vad trött jag blir på folk som springer runt och "skryter" om att de spelar århundradets spel och att det är bättre än COD o.s.v. Spelen är helt olika enligt mig och ska därför inte jämföras. BF3 har t.ex inte den närstrid som COD har och inte heller den snabbheten som jag gillar Om COD inte hade funnits så hade jag fortfarande inte spelat Battlefield. COD FTW! Och BTW skitsamma om MW3 inte kommer att bli bra för nästa år kommer det antagligen ett annat COD med andra tillägg som kanske uppskattas av fler.

Permalänk
Medlem

Kommer Mw3 ha samma prestandakrav som Mw2? Med andra ord så kommer jag maxa det med mina 6850cfx och phenom x4 ?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Brusarn:

Kommer Mw3 ha samma prestandakrav som Mw2? Med andra ord så kommer jag maxa det med mina 6850cfx och phenom x4 ?

Skulle tippa att det blir lite högre, är alltid någon uppdatering som äter lite mer kraft. Men säkerligen inga som helst problem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Är riktigt taggad inför MW3 Fan vad trött jag blir på folk som springer runt och "skryter" om att de spelar århundradets spel och att det är bättre än COD o.s.v. Spelen är helt olika enligt mig och ska därför inte jämföras. BF3 har t.ex inte den närstrid som COD har och inte heller den snabbheten som jag gillar Om COD inte hade funnits så hade jag fortfarande inte spelat Battlefield. COD FTW! Och BTW skitsamma om MW3 inte kommer att bli bra för nästa år kommer det antagligen ett annat COD med andra tillägg som kanske uppskattas av fler.

Modern Warfare 3 Breaking Pre-Order Records

Call of Duty: Black Ops, like its predecessor Modern Warfare 2, broke all pre-order records worldwide on both the Xbox 360 and PlayStation 3. With only a week left before Modern Warfare 3's release, it's already shattering the pre-order record set by Black Ops last year. Modern Warfare 3 is at 3.5 million pre-orders in the US alone; in comparison, Battlefield 3 had ~3 million pre-orders before its release last week.

The Xbox 360 has the highest number of Modern Warfare 3 pre-orders, 2.4 million, while the PlayStation 3 is at 1 million pre-orders. The total number of MW3 pre-orders on the Xbox 360 alone could pass the total number of Black Ops pre-orders last year on both the Xbox 360 and PS3. Modern Warfare 3 will become the first PlayStation 3 title to reach 1 million in pre-orders before launch.

Källa: http://www.themodernwarfare3.com/news/?47-modern-warfare-3-br...

Visserligen till konsol, men med tanke på att MW3 inte gjort nån nämnvärd reklam ärr de snudd på briljant

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem