Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

hur bra fungerar Nividia 285.62 drivrutinerna för battlefield 3?

Permalänk
Avstängd

hur bra fungerar Nividia 285.62 drivrutinerna för battlefield 3?

Är lite orolig över att ladda ner och installera dom nya drivrutinerna för har läst folk skrivit att det får BSOD och skärmen lägger av och krascher i andra spel

är det myt? eller är det bara så för några

Det känns inget flyt i battlefield 3 det känns allmänt slöt på något sätt går riktigt inte att förklara kanske beror det på drivrutiner ingen aning.

Tacksam för svar

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig iaf, dock känns det som att det inte flyter på korrekt, det kanske har något att göra med HyperThreading, så om du har en Intel i7-processor så prova att stänga av HT? Har ej provat själv då jag är lite för lat för det, hah, väntar hellre på att de fixar det.

Edit: Orkade stänga av HT, och nu flyter det på som det ska göra!

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

De fungerar felfritt för mig iaf (560TI).

Men även om de inte skulle fungera för dig av någon anledning så är det ju inte särkilt svårt att avinstallera de nya och gå tillbaka till vad du har idag.

Vad gäller andra spel har jag inte haft några problem heller, även om jag tycker mig ha lite sämre FPS i vissa titlar... Kan vara inbillning dock, skillnaden är minimal i vilket fall som helst. BF3 går mycket bättre och det är ju det viktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Decster:

Inga problem för mig iaf, dock känns det som att det inte flyter på korrekt, det kanske har något att göra med HyperThreading, så om du har en Intel i7-processor så prova att stänga av HT? Har ej provat själv då jag är lite för lat för det, hah, väntar hellre på att de fixar det.

så du märker inte av något annorlunda i andra spel med de drivrutinerna?

Skrivet av Cimlite:

De fungerar felfritt för mig iaf (560TI).

Men även om de inte skulle fungera för dig av någon anledning så är det ju inte särkilt svårt att avinstallera de nya och gå tillbaka till vad du har idag.

Vad gäller andra spel har jag inte haft några problem heller, även om jag tycker mig ha lite sämre FPS i vissa titlar... Kan vara inbillning dock, skillnaden är minimal i vilket fall som helst. BF3 går mycket bättre och det är ju det viktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen så hade flera fått problem och avinstallerat drivrutinerna och installerat dom gamla och problemet hade fortfarande varit kvar.

så du får aldrig BSOD eller liknande då?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Tydligen så hade flera fått problem och avinstallerat drivrutinerna och installerat dom gamla och problemet hade fortfarande varit kvar.

så du får aldrig BSOD eller liknande då?

Nej, aldrig blåskärmar. Har hänt nån gång att spelet "slutat svara" men det är väldigt sällsynt (en gång på ca. 15 rundor kanske) och har på känn att det inte har med drivrutinen att göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cimlite:

Nej, aldrig blåskärmar. Har hänt nån gång att spelet "slutat svara" men det är väldigt sällsynt (en gång på ca. 15 rundor kanske) och har på känn att det inte har med drivrutinen att göra.

Installerade drivrutinerna och de funkade mycket bättre än de drivrutiner jag hade

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |