ASUS GTX 580 1536MB vägrar visa bild

Permalänk
Medlem

ASUS GTX 580 1536MB vägrar visa bild

Precis uppgraderat min dator för BF 3 och satsade då på ett ASUS GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II.

Datordelarna är:

  • Antec PowerSupply (PSU) High Current Gamer 900W - NYTT

  • ASUS GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II - NYTT

  • ASUS P8P67 LE B3 - NYTT

  • Corsair Hydro H60 - NYTT

  • Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-15000 1866MHz - NYTT

  • Intel Core i5-2500K 3,3GHz - NYTT

  • OCZ 60GB Agility 3 Series SATA III 2.5" (SSD) - NYTT

  • Blu-ray - läsare

  • + 4 chassifläktar.

Första GTX 580 kortet jag fick fick jag inte igång bilden på men de kunde bekräfta, i butik, att det inte fungerade. Så jag fick ett nytt och exakt samma problem uppstår.

Jag kopplar in två st 8-kontakter i kortet och dioderna lyser grönt när strömkabeln sätts i. Men ingen port varken någon av DVI eller HDMI porten fungerar. Så igår gick jag in återigen för att få dem att testa. Vad de berättade för mig, var att med hjälp av VGA adaptern, DVI till VGA, fick de igång en väldigt lågupplöst bild. Så hem igen och jag provade med alla möjliga omkopplare ink den som ingår. Plus en kabel som är direkt DVI i ena änden och VGA i andra. Inget gav någon respons, jag testade på 3 olika skärmar.

Tillslut fick jag nog och åkte till en vän som har en annan modell av GTX 580 och bad honom starta upp med min hårddisk och installera drivrutinerna för NVIDIA.

Men det fungerar fortfarande inte. Jag vet att allt annat fungerar, för jag har stoppat in mitt gamla grafikkort tillsvidare och kört BF3, så datorn har fått sin del av test. Men varför får jag inte igång mitt grafikkort? Ska jag tro att nätagget har något problem?

Har provat med att reseta BIOS, flyttat RAM, haft bara en RAM inne osv...

PCI-E kontakterna från nätagget är 6+2, så det är inte färdiga 8.

Någon som har en teori? Väldigt tacksam för alla svar.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Avstängd

Växla på skärmen mellan Digital och Analogt läge?

EDIT: Du har säkert kollat det, men man vet aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Växla på skärmen mellan Digital och Analogt läge?

EDIT: Du har säkert kollat det, men man vet aldrig

Yes, jag har provat det också.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

Hade en polare som hade problem med sitt grafikkort på liknande sätt.. Det visade sig att kontakterna hade oxiderat liiiite på något ställe så att kortet inte fick full kontakt. Har för mig att det löste sig när han tog ett suddigum och "suddade" lite på kontakterna. (har för mig att det var kompletts support som sa att han skulle göra det). Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruum:

Hade en polare som hade problem med sitt grafikkort på liknande sätt.. Det visade sig att kontakterna hade oxiderat liiiite på något ställe så att kortet inte fick full kontakt. Har för mig att det löste sig när han tog ett suddigum och "suddade" lite på kontakterna. (har för mig att det var kompletts support som sa att han skulle göra det). Hoppas det löser sig för dig!

Ska ta en ordentlig koll på kortet, tackar.

Men jag är fortfarande öppen för fler förslag, så jag har en lista att beta av.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

Jag hade ungefär samma problem men det var RAM-minnerna som var trasiga. Ta ut ett och kolla ifall det fungerar.

Permalänk
Medlem

Tyvärr fungerade det inte att ta ut ett RAM-minne. Kanske kan berätta också att jag har spelat BF 3 i nästan en vecka med ett gammalt grafikkort. Utan några som helst problem, så har tyvärr svårt att tro att det är något fel på övriga delar i datorn.

Windows 7 samt BIOS är uppdaterade.

Jag köpte också en helt ny PSU på 900W.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Skrivet av gnuttenx:

Precis uppgraderat min dator för BF 3 och satsade då på ett ASUS GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II.

Datordelarna är:

  • XFX Pro 650W - ca ett halvår gammalt.

  • ASUS GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II - NYTT

  • ASUS P8P67 LE B3 - NYTT

  • Corsair Hydro H60 - NYTT

  • Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-15000 1866MHz - NYTT

  • Intel Core i5-2500K 3,3GHz - NYTT

  • OCZ 60GB Agility 3 Series SATA III 2.5" (SSD) - NYTT

  • Blu-ray - läsare

  • + 4 chassifläktar.

Första GTX 580 kortet jag fick fick jag inte igång bilden på men de kunde bekräfta, i butik, att det inte fungerade. Så jag fick ett nytt och exakt samma problem uppstår.

Jag kopplar in två st 8-kontakter i kortet och dioderna lyser grönt när strömkabeln sätts i. Men ingen port varken någon av DVI eller HDMI porten fungerar. Så igår gick jag in återigen för att få dem att testa. Vad de berättade för mig, var att med hjälp av VGA adaptern, DVI till VGA, fick de igång en väldigt lågupplöst bild. Så hem igen och jag provade med alla möjliga omkopplare ink den som ingår. Plus en kabel som är direkt DVI i ena änden och VGA i andra. Inget gav någon respons, jag testade på 3 olika skärmar.

Tillslut fick jag nog och åkte till en vän som har en annan modell av GTX 580 och bad honom starta upp med min hårddisk och installera drivrutinerna för NVIDIA.

Men det fungerar fortfarande inte. Jag vet att allt annat fungerar, för jag har stoppat in mitt gamla grafikkort tillsvidare och kört BF3, så datorn har fått sin del av test. Men varför får jag inte igång mitt grafikkort? Ska jag tro att nätagget har något problem?

Har provat med att reseta BIOS, flyttat RAM, haft bara en RAM inne osv...

PCI-E kontakterna från nätagget är 6+2, så det är inte färdiga 8.

Någon som har en teori? Väldigt tacksam för alla svar.

Hade du möjligtvis ett kort från ATI innan? Fick inte heller någon bild när jag bytte grafikkort, så jag satte i mitt gamla och installerade om windows. Efter de så satte jag i mitt GTX580 och då fick jag bild

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Vad hade du för gpu tidigare? Kanske är dina gammla drivers som krånglar. Har du kört "drive sweeper" för att ta bort gammla drivers?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Det är en helt ren installation av Win och allt på den. SSD disken är helt ny som det är installerat på. Och som sagt, med mitt gamla grafikkortet så startar allt utan minsta lilla problem.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att du har fått ännu ett kass grafikkort. Om du nu som du säger har provat allt, tom i en annan dator så låter det ju nästan som om du haft maximal otur och fått ett till kass kort.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Det är ju faktiskt inte helt omöjligt att du har fått ännu ett kass grafikkort. Om du nu som du säger har provat allt, tom i en annan dator så låter det ju nästan som om du haft maximal otur och fått ett till kass kort.

Jag har inte provat kortet i en annan dator, men butiken där jag köpte det. Testade kortet och sa att de kunde få bild ut med DVI-VGA adaptern. Det var då jag provade hemma med tre olika skärmar, två olika adaptrar samt två olika kablar och fortfarande inget resultat. Börjar kännas som om de ljög för mig...

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnuttenx:

Det är en helt ren installation av Win och allt på den. SSD disken är helt ny som det är installerat på. Och som sagt, med mitt gamla grafikkortet så startar allt utan minsta lilla problem.

Hur gjorde du ominstallationen utan att ha bild?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Hur gjorde du ominstallationen utan att ha bild?

Fo3

Jag stoppade i mitt gamla grafikkortet.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50