Minecraft server bugg?

Permalänk
Medlem

Minecraft server bugg?

Tjenare , Jag satte upp en bukkit server som jag och mina vänner spelade på. Vi hade byggt jätte mycket. Men helt plötsligt så kunde inte jag spela på servern utan att det började lagga skit mycket. Jag startade om servern för att se om det hjälpte vilket det inte gjorde. När jag gick in på servern så laggade det ännu mer. Och det är grisar över allt! fast jag har satt på spawn-animal: false. Hur får man bort alla grisar? Antar att det är dem som laggar servern. Kör servern på 5Gb. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Prövat att enablea djuren och sedan disablea dom igen?

Har en egen minecraft server men aldrig fått det problemet, men minecraft server problem har ju tidigare lösts med konstiga lösningar som man inte trodde skulle göra nån skillnad

EDIT: Eller vänta, du kanske hade dom på från början och hade sedan dom på disabled för att få bort dom kanske?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Löste problemet. Installerade ett mod som gjorde så att man kunde döda alla djur på servern. När jag döda ca 2miljoner grisar så slutade lagget och jag fixade så att inga nya grisar kommer sabba min server!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ha har också åkt på detta problem fast det var kossor istället!

Vettefan vad jag gjorde för att fixa det, kanske uppdaterade MC eller nåt men vad heter pluginen?

Permalänk
Medlem

hade liknande problem med zombis blev riktigt laggigt tills solen gick upp och dödade alla:)

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.