drivrutiner till Soundblaster kort, kX project. Nån som testat?

Permalänk
Medlem

drivrutiner till Soundblaster kort, kX project. Nån som testat?

Är det någon som har testat dom här ljuddrivrutinerna till Soundblaster Live! kort? En kompis till mig rekommenderade dom, han tyckte dom fungerade mycket bättre än dom vanliga creative drivrutinerna.

http://kxproject.spb.ru

Citat:

The kX Audio Driver is an independent WDM (Windows Driver Model) driver for all EMU10K1 and EMU10K2-based soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including the SoundBlaster Live! series, the E-mu Audio Production Studio (APS) card, and the Audigy series of cards

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Jag jobbar mycket i Reason och Cubase SX och det är nog främst där du kommer inse hur extremt mycket bättre KX är än Creatives egna drivers.

kX har nämligen stöd för ASIO, vilket gör att du kan köra en latency ner till 2ms (ca 100 ggr lägre än med soundblasters original-skit-drivrutiner). Latency innebär fördröjningen från det att du trycker ner en tangent till dess att du hör ljudet. 200 = märkbar fördröjning. 2 = realtid.

För övrigt tycker jag Creatives drivrutiner är nedlusade med skit, grafik och onödiga effekter ingen ändå använder.. Så om du frågar mig - BYT!!! Det enda du inte får med kX är EAX, mig veteligen.

Alltså - den absolut största fördelen kommer du märka om du jobbar med MIDI och liknande, men det kanske kan vara värt att testa ändå.

/P

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"