BF3 fryser och inget felmeddelande

Permalänk
Avstängd

BF3 fryser och inget felmeddelande

Halloj, sitter o försöker klura ut vad som är fel på min polares dator. Han har vart o köpt BF3 o installerade det men när han skulle spela så fryser spelet (inklusive ljudet) efter några minuter och man blir tvungen till att ctrl-alt-del och avbryta processen, sen så får man inget felmeddelande.
Det händer både på campaign och multiplayer.

Alla andra spel som han har som t ex Starcraft 2, Modern Warfare 2 och LoL funkar felfritt men det är just BF3 som strular

Vad vi har provat:
Avinstallera drivrutinerna och ta hem dem nyaste
Satt inställningarna på low
Kollat så att inget är överhettat
Ominstallerat BF3 och Origin

Hans setup är nästan identiskt med mitt bara att han har ett Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC och 1600MHz på RAM-minnena
Jag kan ju spela det utan problem, dock endel fps-drop, med mitt setup på High på 1920x1080 så jag fattar inte varför det strular för honom?
Hans dator är bara en månad gammal

Tack så mycket för att ni tog er tid att läsa o jag hoppas att ni kan komma med några fina förslag

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem

Jag vet felet har haft samma problem! Du ska gå in på gigabyte hemsida och ladda ner updatering för BIOS till ditt grafikkort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiiVeN:

Jag vet felet har haft samma problem! Du ska gå in på gigabyte hemsida och ladda ner updatering för BIOS till ditt grafikkort

Okey, äre bara att ladda ner o uppdatera då? Återkommer imorrn om det är fixat eller inte, har inte tillgång till hans dator just nu då han spelar SC2 -.-'

Tack så mycket för förslaget NiiVeN !

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Avstängd

Faan vad gutt nu flyter det på som det ska o vi har kört ett par matcher utan problem , stort tack till NiiVeN !

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Skrivet av NiiVeN:

Jag vet felet har haft samma problem! Du ska gå in på gigabyte hemsida och ladda ner updatering för BIOS till ditt grafikkort

Jag har två gigabyte geforce GTX 460 OC som jag kör i SLI. Har samma problem ibland med att spelet fryser och måste stängs av med Ctrl/alt/Del.
Har varit inne och försökt hitta drivrutiner på Gigabytes hemsida men har inte lyckats hitta något. Är det grafikkortet man ska söka på eller sitt moderkort?
Och i så fall, vilken version ska man välja? Kör ett Asus P8Z68-V Pro.

Permalänk

Felet med gigabytes kort är att de får för lite ström, så är det med alla deras kort. Därför hör man ofta att gigabyte är skit mm. I krävande spel som bf3 behövs dock mycket ström och detta gör man genom att ladda ner MSI afterburner och höjer "Mv" till typ 1050. Detta funkar i stort sett för alla, om man nu inte hitta drivrutiner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Hmm , nu så slocknade skärmen i ett par sekunder o sen kom det tillbaka och det stog att drivrutinerna har lagt av och att det återställdes, medans jag kollade på en hemsida bara :S

Kan det vara så att jag måste uppdatera drivrutinerna eftersom att jag uppdaterade BIOSen på grafikkortet?

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errorlessmilk:

Hmm , nu så slocknade skärmen i ett par sekunder o sen kom det tillbaka och det stog att drivrutinerna har lagt av och att det återställdes, medans jag kollade på en hemsida bara :S

Kan det vara så att jag måste uppdatera drivrutinerna eftersom att jag uppdaterade BIOSen på grafikkortet?

Det är standard den gör det ibland när man surfar på internet för mig med, men det viktigaste är att den inte gör det i spel,Du kan inte göra så mycket åt sakern, och om du överklockar så krachar den bara mer den krashar mindre och mindre så sen om en månad så händer det riktigt sällan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiiVeN:

Det är standard den gör det ibland när man surfar på internet för mig med, men det viktigaste är att den inte gör det i spel,Du kan inte göra så mycket åt sakern, och om du överklockar så krachar den bara mer den krashar mindre och mindre så sen om en månad så händer det riktigt sällan.

Okey , gött , för jag spelade just en match på BF3 o det hände inte så det e nog okey ^^ Var rädd att det var samma problem som jag hade haft med mitt gamla Gigabyte 560 Ti OC , det bara gjorde det nonstop och fryste hela datorn och sen ville det inte ens starta så jag fick byta det till ett Asus ist
Men gött att min polares funkar iaf ^^

Tack så mycket för all hjälp allihopa! Min polare kommer nog att bli glad när han kommer hem med en BF3-fungerande dator

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceman_86:

Jag har två gigabyte geforce GTX 460 OC som jag kör i SLI. Har samma problem ibland med att spelet fryser och måste stängs av med Ctrl/alt/Del.
Har varit inne och försökt hitta drivrutiner på Gigabytes hemsida men har inte lyckats hitta något. Är det grafikkortet man ska söka på eller sitt moderkort?
Och i så fall, vilken version ska man välja? Kör ett Asus P8Z68-V Pro.

sitter på 2st 580gtx cu2 och jag har haft problem med freeze lockups i bf3, rätt lätt att åtgärda antingen sänk klocken på korten eller höj volten på gpun, dock i singel läge funkar spelet kanon det är bara i sli ja måste höja volten eller sänka klocken på korten, gissar att nvidia har för dåliga drivers samnt att frostbite2 engine har rejäla buggar. Tror det sitter i drivers dock för nvidia funkar fint för ati användare

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av NiiVeN:

Jag vet felet har haft samma problem! Du ska gå in på gigabyte hemsida och ladda ner updatering för BIOS till ditt grafikkort

Kan du länka? Har samma problem och likadant grafikort, men hittar inte "BIOS" på deras hemsida...

Permalänk
Medlem

samma problem

Skrivet av Errorlessmilk:

Faan vad gutt nu flyter det på som det ska o vi har kört ett par matcher utan problem , stort tack till NiiVeN !

Tjena har samma problem, hur fixade du det? Hittar inte BIOS uppdateringarna på gigabytes hemsida. Skulle du kunna länka och berätta hur du gjorde? Jag har likadant grafikort som din kompis som hade problem.
Tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jalhak:

Tjena har samma problem, hur fixade du det? Hittar inte BIOS uppdateringarna på gigabytes hemsida. Skulle du kunna länka och berätta hur du gjorde? Jag har likadant grafikort som din kompis som hade problem.
Tack!

Här har du det http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

Där finns det i fliken "Nedladdningar", bara att ladda hem BIOS-uppdateringen och köra den

Visa signatur

NZXT Switch 810 | MSI Z77A-G45 | i7 3770K |Cooler Master Hyper 212 Plus | 8GB(2x4GB) 1600 MHz | Asus GeForce GTX 780 DC2 | Corsair CX750M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errorlessmilk:

Här har du det http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

Där finns det i fliken "Nedladdningar", bara att ladda hem BIOS-uppdateringen och köra den

Tackar!! hoppas det kmr funka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errorlessmilk:

Här har du det http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3707&dl...

Där finns det i fliken "Nedladdningar", bara att ladda hem BIOS-uppdateringen och köra den

Hmm det verkar inte funka ändå. Spelet hänger sig och tabbas ner och det går inte att tabba upp igen, så jag måste öppna aktivitetshanteraren och avsluta spelet. Det händer helt random, ibland kan jag spela längre och ibland inte länge alls... Vet inte vad felet är, har testat att stänga av ljudkortet men efter ett ganska bra tag hände samma sak igen. Jag lyckades installera "biosen" men när den frågade om jag ville "Do you want to reboot your system?" så tryckte jag nej. Skulle jag inte gjort det eller? Startade om datorn sen efter och testade om det funkade men icke. Sen testade jag att installera "biosen" igen och då fick jag: BIOS is not match your card, please contact us from GIGABYTE webiste technical support. :S
Grafikort: GeForce GTX 560 Ti