Permalänk
Inaktiv

Battlefield 3 Freeze

Då har man nytt problem...... : (

Datorn fryser vid olika tillfället när jag lirar BF3 och ljudet fastnar sammtidigt och man kan inte göra något! Går ej att starta om elr reset. Allt man kan göra är att bryta strömmen till datorn. Det går även inte att starta kampanjen : / När man laddar så blir att svart och sen kommer de upp Battlefield 3 har slutat fungera.

Har installerat om BF3 & Origin 2ggr och "reparerat" spelt i origin 2ggr men ändå så fungerar de inte. Har även testa en rad olika drivrutiner för grafikkortett men ändå ingen lösning...

I7 870
Asus HD 6950 1GB
8GB ram DDR3
Ace 620w
Gigabyte GA-P55M-UD2

Permalänk

Har samma problem fast ibland kan det frysa till direkt när man startar spelet, men ibland kan man spela någon timme innan det fryser fast. Fast jag kan ta och stänga det genom aktivitets hanteraren..

Permalänk
Medlem

Kollat så alla temps är bra?
Testat uppdatera drivrutiner till ditt ljudkort?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Grafikortet ligger mellan 60-70 / prossecorn ligger på mellan 50-60. Uppdaterade ljudkortet nyss och även Moderkortets BIOS men ändå samma problem :`(

Permalänk
Inaktiv

De va att processorn som fick för lite ström och det är åtgärdat nu Tack ändå ;D <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andragaz:

De va att processorn som fick för lite ström och det är åtgärdat nu Tack ändå ;D <3

Hur gjorde du så att den fick mer ström? Har inte detta problem själv men är ingen höjdare på datorer så i would like to know!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Hade samma problem... Spelet frös och ljudet lät knas efter ca 10 minuters spelande. Problemet upprepade sig och jag var tvungen att stänga av datorn på knappen varje gång.

Testade näst intill allt... Installerade om BF3, installerade om drivrutiner (grafikkort, moderkort, ljud), plockade ut ett grafikkort, flashade BIOS och installerade PB manuellt. Inget av det funkade. Till slut löste jag problemet genom att disablea det integrerade ljudkortet i BIOS som några andra nämnt tidigare. Funkar utmärkt nu och ska åka och köpa ett nytt billigt intern ljudkort imorgon! Rekommenderas att testa!

Har ett Gigabyte GA-P55-UD3, XFX radeon 4870 Crossfire och intel i5 750.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woxics49:

Hur gjorde du så att den fick mer ström?

jag tror att han tog fram trollstaven och trollade
alla nya moderkort har en trollknapp
det är den man trycker på

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Inaktiv

Jag gav mitt grafik kort mindre ström bara, med Catalyst Control Center kan man regelera sånt Man kan även klocka grafik kortet om man vill med samma program Kör såhär tills jag köper ett nytt nätagg (nästa vecka)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andragaz:

Jag gav mitt grafik kort mindre ström bara, med Catalyst Control Center kan man regelera sånt Man kan även klocka grafik kortet om man vill med samma program Kör såhär tills jag köper ett nytt nätagg (nästa vecka)

Okay! Tackar!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

jag tror att han tog fram trollstaven och trollade
alla nya moderkort har en trollknapp
det är den man trycker på

Du kan väl gå och trolla någon annanstans? Sådana inlägg som du precis gjort gör mig irriterad, jag är inte dum i huvudet.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Woxics49:

Du kan väl gå och trolla någon annanstans? Sådana inlägg som du precis gjort gör mig irriterad, jag är inte dum i huvudet.

hehe, vad han menar är att jag kanske hade ett nyare moderkort som har en "energy saver" knapp De finns men jag har de dock inte, och BF3 frös igen -.- Men han spela längre bara, 4 games... Men sen inaktiverade jag ljudkortet och de gjord de Har lirat några timmar nu och älskar de ;D

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av sallemander:

Hade samma problem... Spelet frös och ljudet lät knas efter ca 10 minuters spelande. Problemet upprepade sig och jag var tvungen att stänga av datorn på knappen varje gång.

Testade näst intill allt... Installerade om BF3, installerade om drivrutiner (grafikkort, moderkort, ljud), plockade ut ett grafikkort, flashade BIOS och installerade PB manuellt. Inget av det funkade. Till slut löste jag problemet genom att disablea det integrerade ljudkortet i BIOS som några andra nämnt tidigare. Funkar utmärkt nu och ska åka och köpa ett nytt billigt intern ljudkort imorgon! Rekommenderas att testa!

Har ett Gigabyte GA-P55-UD3, XFX radeon 4870 Crossfire och intel i5 750.

Intressant, ska testa det. Har en annan rig bara, har de omtalade GTx 560 Ti som tydligen många har problem med.

Kan man inte stänga av ljudkortet via ljudenhetshanteraren? Eller måste man dra till BIOS o fixa det?

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krok777:

Intressant, ska testa det. Har en annan rig bara, har de omtalade GTx 560 Ti som tydligen många har problem med.

Kan man inte stänga av ljudkortet via ljudenhetshanteraren? Eller måste man dra till BIOS o fixa det?

Jag stängde iaf av de i enhetshanteraren

Permalänk
Medlem

Jag får också problem med att spelet fryser vid olika tillfällen helt random.

Skrivet av sallemander:

Till slut löste jag problemet genom att disablea det integrerade ljudkortet i BIOS som några andra nämnt tidigare. Funkar utmärkt nu och ska åka och köpa ett nytt billigt intern ljudkort imorgon! Rekommenderas att testa!

Ska testa att köra ljudet via grafikkortets HDMI istället för moderkortet, för grafikkortet använder väll ett eget ljudkort? Eller har jag helt fel? Någon som vet?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Kan någon vara så bussig och i klartext förklara följande, och gärna reda ut begreppen, för trots Google så har jag inte
blivit klok på vad som är vad.

1) Tror att min dator har TRE ljudkort (?) så jag behöver förklarat för mig om det är så, för att utesluta ljudproblemen.

Moderkortet (är det VIA HD ljud?) och Nvidia HD audio samt datorns inbyggda (vart sitter det i Windows?).

Har också haft ljudproblem och försökt disabled Nvidia's HD audio men det auto-uppdaterades snabbt igen.
Likaså med VIA, det uppdaterades också automatiskt.
Så hur stänger jag då av Windows inbyggda?

Permalänk
Inaktiv

Freeze Tutorial

Gjorde en liten "tutorial" på hur de ser ut nu Vart lite less på att inte kunna spela så jag drog ner på stan och köpte ett USB ljudkort gick på 169kr och de löste allt!

Man kan se hur många ljudkort också på bilden, jag har 4. 3 "riktiga" och ett som sitter i webcam`en men de är de ngt fel på .......

Permalänk
Medlem

Yes, jag fixade också problemet genom att avaktivera moderkortets ljudkort via enhetshanteraren och kör nu ljudet via HDMI på grafikkortet.

Dock blir ju ljudet lite sämre, inte lika mycket bass osv. Kopplade in en förstärkare och höjde basen till max så ljudet blir lite bättre i alla fall.

Tack för tipset, det blir väll att antingen vänta på att Dice fixar problemet med en patch eller att köpa ett riktigt ljudkort istället.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Detta problemet finns kvar hos dice ända sedan Bad company 2 och DICE fixade det aldrig. Olika lösningar har pluppat fram på nätet.
För de flesta är problemet det interna ljudkortet som flera nämnt ovan, för vissa kan det vara Windows-aktiveringen som inte kommer överrens med Battlefield. Många som har samma problem så de funkar utmärkt att googla.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Detta problemet finns kvar hos dice ända sedan Bad company 2 och DICE fixade det aldrig. Olika lösningar har pluppat fram på nätet.
För de flesta är problemet det interna ljudkortet som flera nämnt ovan, för vissa kan det vara Windows-aktiveringen som inte kommer överrens med Battlefield. Många som har samma problem så de funkar utmärkt att googla.

Kan du hänvisa till några av lösningarna? Hittar bara en massa trådar där det inte framkommer någon lösning.
Vill helst undvika att inaktivera ljudkortet då jag vill lira nu och undvika att köpa ett nytt ljudkort..

Jävligt slarvigt av Dice tycker man! Nästan lite Infinityward över det hela...

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem

EA låste till och med en tråd om detta problem på BC2-tiden, 290-sidor lång var den och den låstes en dag utan motivering. Frysproblemet verkar vara ett känsligt ämne för DICE/EA, lösningar som är allmänt kända som fungerar för vissa är:

Uppdatera ljudkortsdrivrutiner.

Avaktivera interna ljudkortet (Den lösning som fungerar för de flesta om inte alla).

Dra ned samplingrate på ljudkortet (~44khz, det var en hel del som blev av med frysningar efter detta i "den omtalade tråden").

Köra spelet i windowed.

Koppla ut tangentbord (denna är bisarr jag vet, men sägs fungera för vissa men nöjet försvinner ju helt).

Köra i DX9 (Detta fungerar ju inte i BF3 tråkigt nog så det är ingen vettig lösning för detta spel).

EDIT: Justja, att stänga av moderkortsfunktioner som automatiskt klockar ned processor med mera kunde också hjälpa.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scripteddie:

Kan du hänvisa till några av lösningarna? Hittar bara en massa trådar där det inte framkommer någon lösning.
Vill helst undvika att inaktivera ljudkortet då jag vill lira nu och undvika att köpa ett nytt ljudkort..

Jävligt slarvigt av Dice tycker man! Nästan lite Infinityward över det hela...

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/315/436128.page
Det är en lösning om du inte kör med äkta windows.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Jag har ett Geforce 560 Ti och jag löste mina problem genom att uppdatera BIOS igår från Gigabytes hemsida. Värt att prova!

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem med bf2 och bfbc2 att datorn totalfrös, läste mig till att det förmodligen var det inbyggda ljudkortet, därmed avaktivera jag det i bios och spelade flera timmar utan att datorn frös (lättad)
så för mig blev det att införskaffa ett nytt ljudkort, och datorn har gått felfritt sedan dess!

folk som har detta problem borde prova detta!

Permalänk
Medlem

OBS! Om något program som visar något på skärmen är igång kan det göra så att spelet crashar/fryser. För mig var det ATI TrayTools som var felet!

Permalänk
Medlem

Jag ville bara rapportera här om folk är intresserade att spelet kraschar för mig om jag har mitt ljudkort aktiverat i enhetshanteraren.

Därför kör jag nu spelet med ljudet genom HDMI sladden. Men det tråkiga är att jag inte kan snacka med kompisar på skype under tiden jag spelar, därför beställde jag nyss den här: http://www.inet.se/artikel/6303948/steelseries-siberia-usb-so... Så jag även kan koppla in min mic utan moderkortet.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag ville bara rapportera här om folk är intresserade att spelet kraschar för mig om jag har mitt ljudkort aktiverat i enhetshanteraren.

Därför kör jag nu spelet med ljudet genom HDMI sladden. Men det tråkiga är att jag inte kan snacka med kompisar på skype under tiden jag spelar, därför beställde jag nyss den här: http://www.inet.se/artikel/6303948/steelseries-siberia-usb-so... Så jag även kan koppla in min mic utan moderkortet.

Blir samma sak här och ska åka och köpa ett precis likadant kort som du beställt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

provat det men ändå samma sak har samma kort.

Visa signatur

<> Intel i5 2500K <> Asus P8Z68-V Pro <> Gigabyte GTX 560 TI <> 8GB Corsair Vengeance <> Hitachi 1.5 Tb<> Win 7 64-bit <> Corsair TX 650W <>

Permalänk
Medlem

Någon som vet om DICE troligtvis kommer fixa detta problem eller ska man behöva köpa nytt ljudkort bara för att gamea detta ? Har dom inte löst det när samma problem funnits sedan BC2 känns det ju lite hopplöst -.-