Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Va? fyfan, min står på förebereder leverans hela dagen nu... iofs ska den "kanske" komma imorrn, vafan kan de inte de här med att skicka saker? :/

Jo de verkar ha lite prioriteringsfel om du frågar mig
Men huvudsaken är att jag får min telefon, 5 dagar extra kan jag stå ut med att vänta

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om ett bra och tunt skal till telefonen? Gärna en färg som passar den vita varianten!

Med vänlig hälsning,
Mattias

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Då sitter man här med ett paket och ska packa upp det

Permalänk
Medlem

Och självklart har man sån jävlar tur så man får ett måndagsexemplar med en repa eller ett dammkorn under skärmen, vet inte riktigt vad det är jag ser men en noterbar prick på vänstra sidan av skärmen som inte går att skrapa bort eller putsa bort.

Vad tycker ni jag ska göra? Funderar på att ringa till Apple och be dem skicka en ny. Men kommer de be mig skicka in denna direkt? Jag har ingen telefon då och jag kan inte vara utan en telefon i tre veckor som det säkert kommer ta att få den nya.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fin ut, har dock Iphone 4 redan och känner att jag klarar mig till 5:an nästa år. Ska skaffa mig en Ipad istället för att pilla på

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ja säga vad man vill om apple men bra support har de fick jag lära mig nu. De skickar omedelbart en ny telefon till mig och jag får behålla denna tills den nya kommer Underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Ja säga vad man vill om apple men bra support har de fick jag lära mig nu. De skickar omedelbart en ny telefon till mig och jag får behålla denna tills den nya kommer Underbart!

Skönt att höra om man själv hamnar i samma sits. Ringde du dom då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

Skönt att höra om man själv hamnar i samma sits. Ringde du dom då eller?

Japp ringde direkt. Blev runtschyfflad till olika personer som man alltid blir vid telefonsupport Men tog inte så lång tid. Och trevliga var de, väldigt hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knegil:

Jo de verkar ha lite prioriteringsfel om du frågar mig
Men huvudsaken är att jag får min telefon, 5 dagar extra kan jag stå ut med att vänta

Aja de kom till budfirman den dagen de stod som första dag... fast budfirman levererade inte pga att de tyckte de va felaktig address för att de ringde fel telefonnummer när de stod utanför jobbet...

(jag antar det eftersom de säger att de kom till en telefonsvarare vilket jag inte har någon)

Så nu får man vänta hela helgen på sin telefon... yippie!!!

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

Vissa spel funkar inte på min 4s (contract killers) vad kan det bero på? Vad kan ja göra??

Annars ä ja nöjd med mobilen det finns alltid nåt man kan klaga men ingen ä perfect heller 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem

Som en "first time user" måste jag säga att allt inte är så himla enkelt på iphone som folk fått mig att tro. Tycker att det som finns direkt på "skrivbordet" är ganska tydligt men så fort man börjar rota i menyerna så försvinner all struktur och inställningar och funktioner är inte speciellt tydliga. Ta t.ex att markera flera kort i bild-appen. Du ska först markera ett kort varpå det kommer upp en bubbla där det står kopiera men den ska man inte använda utan du ska ner till dela knappen där det kommer upp en ny meny och sen kan du markera dina kort varpå du får trycka dela igen. Inte speciellt tydligt. Tycker man den borde förstå att jag vill markera flera när jag håller inne på ett kort. Men annars är jag skitnöjd med telefonen. Den är snabb och stadig. Inga direkt klagomål utöver lite skit i själva iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Som en "first time user" måste jag säga att allt inte är så himla enkelt på iphone som folk fått mig att tro. Tycker att det som finns direkt på "skrivbordet" är ganska tydligt men så fort man börjar rota i menyerna så försvinner all struktur och inställningar och funktioner är inte speciellt tydliga. Ta t.ex att markera flera kort i bild-appen. Du ska först markera ett kort varpå det kommer upp en bubbla där det står kopiera men den ska man inte använda utan du ska ner till dela knappen där det kommer upp en ny meny och sen kan du markera dina kort varpå du får trycka dela igen. Inte speciellt tydligt. Tycker man den borde förstå att jag vill markera flera när jag håller inne på ett kort. Men annars är jag skitnöjd med telefonen. Den är snabb och stadig. Inga direkt klagomål utöver lite skit i själva iOS.

Skönt att du är nöjd!

Sitter själv på en iPhone 3G som snart har sett sina sista dagar, så iOS känner jag till men tyckte jag behövde en uppgradering nu.

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem

Någon här som fick sin Iphone levererad av UPS som kan säga om dom kör hem det till en? Ringer dom upp en isåfall när dom är framme? Eller om dom kanske lämnar det på närmsta post ställe?

Permalänk
Medlem

Dassh: Här i Karlstad använder UPS sig av en firma som heter Postiljohan, de gjorde åtminstone det förra veckan när jag fick en leverans.
Det gick till som så att cykelbudet var här på torsdag medans jag var på dagis och hämtade dynghögen. Eftersom ingen öppnade dörren så lämnade de en lapp om att de hade varit här och att de skulle försöka igen nästkommande dag, dvs fredag.
Fredagen kom, kl 11 ringde det på dörren och det var då leveransen.
Jag tror du kommer upptäcka samma sak, att de kör det till adressen du uppgett.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

hmm, det låter inte bra. För jag bor inom låsta portar. dvs att jag måste gå ut och öppna för att dom skall kunna komma in. Får prova att ringa dom och se om man kan be dom ringa upp när dom väl är här.

EDIT: Ringde upp och pratade med en trevlig tjej som fixade så att dom skulle ringa när dom stod utanför. Gick snabbt och var inga problem! Tummen upp för det!

Permalänk
Medlem

Hur får man in SIRIS?
Måste det laddas ner nånstans eller?

edit

hitta

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Vad tycker ni om iPhone 4s?

schysst lur, märkbart snabbare än 4. dock mycket problem med täckning och samtalskvalité om man kör med tele2 eller telenor.

Samtal bryts (mer än vanligt) man får robotröst, man hör sig själv när man pratar i headset. telefonen hittar inte simkort och omstart alt. flightmode (på/av) krävs för att kunna ringa igen.

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Hur får man in SIRIS?
Måste det laddas ner nånstans eller?

edit

hitta

oj

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen skaffat min, och den funkar väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade från en 3G til 4S och jag är nöjd, inte haft några problem eller strul. Testade nyss "Hitta min Iphone" det var en trevligt app.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit