Permalänk
Skrivet av qtek:

Inte ett dug förvånad. Jag valde jag nyss att instaler om B3. Vilket inte går nå videare eftersom när jag tryckt installera så händer ingenting. Årets FAIL rakt igeom om man snackar spel. Ångrar att jag köpt skiten. Samma sak hände när DICE o EA släppte bad company 2. Jävla pottsorkar som jobbar på dom där ställena alltså. Så jävla galen just nu så tror fan jag ska göra allt jag kan för att ha tillbacka mina pengar. Vägrar acceptera det här + att ORIGON eller vad det heter är bara skit det med. Använt Steam i 6år och aldrig haft problem Origon i 4 dagar och man blir knäpp. Som jag sa FAIL!!!

Men oj oj då Steam kom, det var inte roligt att använda då kan jag säga. Jag och ett gäng på 10 personer var på LAN och skulle såklart spela CS. Det hade precis kommit en ny version av CS som krävde betan av något som kallades Steam. Det tog evigheter att ladda hem eftersom det säkert var sjuk belastning i.o.m en ny cs-version, det tog fruktansvärt lång tid att logga in, man blev utslängd, det hängde sig, etc. Origin fungerar riktigt stadigt jämfört med det.

Till TS: Har du testat lite klassiskt felsökning? Kör med en minnessticka, kör memtest, kolla hur varm processorn är med ett stresstest. Har någon av push-pinsen lossnat? om du har originalkylaren.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en ASUS G73SW, när jag kör BF3 stängs datorn helt oväntat av, för att sedan startas igen. Sen står det att datorn stängdes av på fel sätt. Jag har de senaste 285.62 Nvidia drivrutinerna, jag har OC mitt graffe @ 750 istället för 675. Tempen ligger på en sisådär 76c. Håll i huvudet att det endast händer på BF3, jag gjorde en hel formatering av hårddisken innan release av BF3 så jag installerade om allt på nytt.
Några spekulationer?
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

måste bara fråga om du har 1600 mhz minnen och dessa kör i 1333 mhz minnen som de ofta gör så kan det orsaka problem. Har du tittat i bios vad de körs i och om det inte är rätt så ställ om till rätt mhz och volt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

får man fråga hur din kylningslösning ser ut nu? vilken cpu kylare du valde och vilka fläktar som suger in och ut ur chassiet.

Noctua NH-U12P SE2 för processorn och 2 st Noctua NF-P12 1300 Silent Case Fan 120mm

Det funkar fint iaf

EDIT: Insug där fram och utsug på sidan, rakt upp och baksidan. (Chassi: Cooler Master HAF 922 Mini http://www.inet.se/artikel/6900652/cooler-master-haf-922-mini...)