Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers besöker Gamex 2011

Permalänk
Medlem

Åkte till Gamex trots allt idag.
Det var uppenbarligen fler än jag som hade fått den ide'n...

Väldigt trång, väldigt många ungar och väldigt mycket konsoller.
Dock fanns det trots allt lite datorspel och även äldre personer där.
Hade dock varit trevligt med en PC mässa med enbart datorspel för PC och dessutom 18-års gräns

Jaja, alltid trevligt med en liten utflykt även om själva mässan kanske inte var någon höjdare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zanshi:

Står i beskrivningen på Youtube. Det är Helix Nebula av Anamanaguchi

Tack! Tack! och tack!

Permalänk
Medlem

Hade Webhallen några specialpriser på någonting?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Hade Webhallen några specialpriser på någonting?

Skickades från m.sweclockers.com

Blev rätt besviken där. De verkade ha precis samma priser som i sina vanliga butiker, iallafall på spel som jag kollade på.
Visserligen är ju Webhallens vanliga priser också de oftast bättre än i andra butiker, men nu fick man ingen anledning att köpa något just på mässan.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Var där i fredags på eftermiddagen. Väldigt varmt och ljudnivån blev ansträngande till slut. Många P12or som redans sagts och till de intressanta sakerna var det ju rejäla köer av nämda grupp. En hel del folk som var utspökade till diverse spelkaraktärer.

Hittade dock en sak som var riktigt intressant och det var i KTHs monter. Vad skall man kalla det, brädspel på liggande skärm där man hade fysiska pjäser ovanpå skärmen. Spelet dom demade kan man kategorisera som en variant på Desktop Tower Defence. Även om spelidéen inte är nyskapande så är utförandet det och det jag han testa av det var grymt kul och säkert nått som iaf jag skulle kunna lägga många timmar på.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Åkte till Gamex trots allt idag.
Det var uppenbarligen fler än jag som hade fått den ide'n...

Väldigt trång, väldigt många ungar och väldigt mycket konsoller.
Dock fanns det trots allt lite datorspel och även äldre personer där.
Hade dock varit trevligt med en PC mässa med enbart datorspel för PC och dessutom 18-års gräns

Jaja, alltid trevligt med en liten utflykt även om själva mässan kanske inte var någon höjdare.

Tumme upp för den idén!

Då kanske man tom slipper alla jävla mjukisbyxor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Var där i fredags på eftermiddagen. Väldigt varmt och ljudnivån blev ansträngande till slut. Många P12or som redans sagts och till de intressanta sakerna var det ju rejäla köer av nämda grupp. En hel del folk som var utspökade till diverse spelkaraktärer.

Hittade dock en sak som var riktigt intressant och det var i KTHs monter. Vad skall man kalla det, brädspel på liggande skärm där man hade fysiska pjäser ovanpå skärmen. Spelet dom demade kan man kategorisera som en variant på Desktop Tower Defence. Även om spelidéen inte är nyskapande så är utförandet det och det jag han testa av det var grymt kul och säkert nått som iaf jag skulle kunna lägga många timmar på.

Det där vill jag höra mer om!! Kan du länka till nån sida med information eller vet du vad spelet hette?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Det där vill jag höra mer om!! Kan du länka till nån sida med information eller vet du vad spelet hette?

Det var väl fortfarande på prototypstadiet. Enheten exkl dator gick på 120k så inget att köpa hem än direkt.

Zap the Bugs! heter spelet iaf.

Enheten syns bakom killen på andra bilden.
http://vic-sthlm.se/vic-sthlm-och-kth-pa-gamex-2011/

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Surface

Sök på Microsoft Surface så hittar du mer bilder på enheten.

Hittade en video på spelet och enheten. -> http://vimeo.com/16438649

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730