Permalänk
Medlem

Logitech G35, Problem!

Jag inföskaffade mig ett par Logitech g35 lurar när Komplett hade sjukt bra rea.. Nu till problemet.

Hörlurarna funkar utmärkt med drivers/software som kom på skivan.. Men det har inte mycket inställningsmöjligheter osv, så jag ville installera senaste, där finns ju EQ och massa annat kul.. Men med senaste drivers/software så låter det bra i "normal" inställningar.. Men höjer jag basen så låter det som att hörlurarna är tokspräckta, det går inte att lyssna överhuvudtaget!

Någon som har likadana problem eller kanske vet en lösning?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Använd inte EQ alls så låter det bra. De flesta mjukvaru EQ-erna är inte särskilt bra.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Master of Overkill

mina G35 har inte cpat så jag vet inte

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajsp:

Använd inte EQ alls så låter det bra. De flesta mjukvaru EQ-erna är inte särskilt bra.

Nej.. använder inte EQn alls egentligen men såfort jag bara höjer basen ett snäpp så låter det skit :/ Ingen vits med dyra hörlurar om det endå låter som ett par för 99kr från Clas Ohlson

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Nej.. använder inte EQn alls egentligen men såfort jag bara höjer basen ett snäpp så låter det skit :/ Ingen vits med dyra hörlurar om det endå låter som ett par för 99kr från Clas Ohlson

Jag kör senaste mjukvaran från nätet och det låter bra även om man ändrar allting.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Entusiast

Vilken del av EQn använder du? Den lilla med två sliders eller den mer avancerade?
För själv var jag inte nöjd med ljudet för än jag hade varit på och pillat på alla sliders i den avancerade EQn

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jag kör senaste mjukvaran från nätet och det låter bra även om man ändrar allting.

Va i hela.. Hmm! Och du har installerat det bara sådär?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

På låtar med hög bas har jag samma problem, tror att det är hårdvaran som inte klarar mer och inte att det är ett mjukvarufel dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Va i hela.. Hmm! Och du har installerat det bara sådär?

Laddade hem dem från Logitechs hemsida och sen dess har det fungerat bra, tråkigt det krånglar för dig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

På låtar med hög bas har jag samma problem, tror att det är hårdvaran som inte klarar mer och inte att det är ett mjukvarufel dock.

Men med full bas och gamla mjukvaran så funkar det prima, men med ny mjukvara och kanske bara +2 på bas så skrålar det :S

Edit: Sen känns det ju ganska knäppt att göra en mjukvara som det går att höja så mycket på att det låter skit, och att det möjligtvis skadar produkten? Okej om det var ett "allround" program men det är ju just för G35..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag på enbart drivrutinen någonstans? Eller är man tvungen att ha nya mjukvaran för att utnyttja nya drivrutinen?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Vilken del av EQn använder du? Den lilla med två sliders eller den mer avancerade?
För själv var jag inte nöjd med ljudet för än jag hade varit på och pillat på alla sliders i den avancerade EQn

I mjukvaran från skivan finns 4 sliders tror jag.. Men där är det bara bas och diskant jag rört, lika så i nya, men när jag höjer basen över 3-5 bereoende på ljudvolym så sprakar/låter det som att båda lurarna är spräckta och basen slår igenom.. Men när jag hade full bas på gamla så låter det prima! Förstår inte :/

Spelar heller ingen roll om jag justerar alla sliders i EQn, hjälper inte

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

I mjukvaran från skivan finns 4 sliders tror jag.. Men där är det bara bas och diskant jag rört, lika så i nya, men när jag höjer basen över 3-5 bereoende på ljudvolym så sprakar/låter det som att båda lurarna är spräckta och basen slår igenom.. Men när jag hade full bas på gamla så låter det prima! Förstår inte :/

Spelar heller ingen roll om jag justerar alla sliders i EQn, hjälper inte

full bas på det gamla programmet kanske motsvarar 3 på det nya eller något. Sen kan du clicka på "citera flera" istället för att göra en trippelpost

Permalänk

jag har haft mina G35 sen i våras o har aldrig haft problem med ljudet med min drivisar

Visa signatur

don't hate the game hate the players

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cagyiceman:

jag har haft mina G35 sen i våras o har aldrig haft problem med ljudet med min drivisar

Okej! och du kör dom via logitechs gaming software? Har du lust att testa höja basen lite och se om det blir likadant?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med mina G35, inte exakt som du beskrev ditt problem men nästan. Köpte ett separat ljudkort, funkade finfint sen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jag hade problem med mina G35, inte exakt som du beskrev ditt problem men nästan. Köpte ett separat ljudkort, funkade finfint sen.

Separat ljudkort till ett par usb lurar?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Mina G35 fungerar bra oberonede av vad jag kör för inställningar, hört något som kan vart början till skorr i 1 låt men det var en väldigt bastung låt. Kör med drivrutiner från logitechs sida. Det är den med Volym/Bas/Diskant/Mikrofon så kanske inte samma eq som du kör med.

Version på drivrutin 1.1.187

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thumbii:

I mjukvaran från skivan finns 4 sliders tror jag.. Men där är det bara bas och diskant jag rört, lika så i nya, men när jag höjer basen över 3-5 bereoende på ljudvolym så sprakar/låter det som att båda lurarna är spräckta och basen slår igenom.. Men när jag hade full bas på gamla så låter det prima! Förstår inte :/

Spelar heller ingen roll om jag justerar alla sliders i EQn, hjälper inte

Tänk på att du kan sänka andra saker istället för att höja basen som bara den. Digitala förbättringar blir aldrig bra, så håll dig vid sträcket så mycket du kan.

Jag kör med Logitech game center med dessa EQ-inställningarna: (börjar på preamp)
0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1

Är ganska nöjd med det, testa och se om det låter förjävligt

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Okej! och du kör dom via logitechs gaming software? Har du lust att testa höja basen lite och se om det blir likadant?

de kan jag göra senare när jag kommit hem

Visa signatur

don't hate the game hate the players

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Tänk på att du kan sänka andra saker istället för att höja basen som bara den. Digitala förbättringar blir aldrig bra, så håll dig vid sträcket så mycket du kan.

Jag kör med Logitech game center med dessa EQ-inställningarna: (börjar på preamp)
0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1

Är ganska nöjd med det, testa och se om det låter förjävligt

Hmm.. låter riktigt bra faktiskt! Tack för tipset

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Tänk på att du kan sänka andra saker istället för att höja basen som bara den. Digitala förbättringar blir aldrig bra, så håll dig vid sträcket så mycket du kan.

Jag kör med Logitech game center med dessa EQ-inställningarna: (börjar på preamp)
0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1

Är ganska nöjd med det, testa och se om det låter förjävligt

TACK!!!!

Du räddade min lördagkväll!

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av grejen i LGS som gör att man hör sig själv? Inget i kontrollpanelen fixar det. :/

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, fick nyss ett par nya på garanti då micken gått sönder tidigare. Ljudet låter helt skräp med en normal ljudnivå och alla inställningar på standard, låter som att basen slår igenom hela tiden.

Kan tillägga att jag även hade detta problem innan jag fick dom nya, dock endast på slutet och inte när jag köpte lurarna o.O
nyaste drivisarna som jävlas eller hårdvaruproblem?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Jag har samma problem, fick nyss ett par nya på garanti då micken gått sönder tidigare. Ljudet låter helt skräp med en normal ljudnivå och alla inställningar på standard, låter som att basen slår igenom hela tiden.

Kan tillägga att jag även hade detta problem innan jag fick dom nya, dock endast på slutet och inte när jag köpte lurarna o.O
nyaste drivisarna som jävlas eller hårdvaruproblem?

Felet hittar du i namnet.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Mina fungerade utmärkt basen hördes hur tydligt och klart som helst, formaterade datorn och nu knasar basen.
Misstänker att det är någon drivrutin som spökar, då basen funkade utmärkt så installerade jag ENDAST drivrutin från skivan och inte mjukvara som ska kunna konfigurera alla dina Logitech produkter.

Hör av mig när jag löst problemet dock är det inte fel på högtalarna utan på någon drivrutin

Efter lite googlande:
"Anyway if anyone else is having severe Bass problems like I was, try that Base Management option in the location - control panel - sound - G35 - properties - Enhancements - Check bass enhancement and apply; that will probably fix it."

Och nu får jättegärna svara på min tråd angående mitt ljudproblem!

Så löste jag mitt problem:
Jag tog bort drivrutinen, hade kvar Logitech Gaming software sedan installerade jag om drivrutinen.
Gaming software eller annan Utility kom i även för drivrutinen på något konstigt sätt! Så nu har jag endast mus och tangentbord i min utility för att konfigurera deras macro, inställningar och knappar medan hörlurarna fick en egen mjukvara som heter "Konfigurera G35" i startmenyn.
Vet att det låter jävligt enkelt men så löste sig fallet för mig! Handlar bara om i vilken ordning du installerade utility och drivrutinen.
Jag körde omstart mellan avinstalleringen och installeringen för att vara på säkra sidan, glöm ej att unplugga dina hörlurar under både avinstallering och installering. Funkar det inte så testa metoden jag skrev ovan, den på engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Tänk på att du kan sänka andra saker istället för att höja basen som bara den. Digitala förbättringar blir aldrig bra, så håll dig vid sträcket så mycket du kan.

Jag kör med Logitech game center med dessa EQ-inställningarna: (börjar på preamp)
0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1

Är ganska nöjd med det, testa och se om det låter förjävligt

Tackar för dem små siffrorna! Satt och lekte lite med EQ:n och fick för mig att googla lite och så kommer man tillbaka till SweC Tycker mina G35 blev ett strå vassare nu!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Använd windows inbyggda bas inställningarna. Finns under "Tone" på Ljudegenskaperna för ljudkortet.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB