hjälp med en burk från pc konsulten tack

Permalänk
Medlem

hjälp med en burk från pc konsulten tack

har satt ihop en spec på pck o undrar lite över processorn o minnerna

http://www.pc-konsulten.se/contents/sv/basket.html

ska man köra med i5an lr den 200 kr billigate i7? även hört/läst att många endå stänger av HT på i7an? tänkte främst spela bara o om d e värt med 1600mhz minnen lr om ska ta 1333 o klarar processorn av 1600?
samt om man ska köra med vanlig lr hybrid disk? lr ev fläska på med en ssd?
tacksam för alla svar!

Permalänk

Det räcker med en i5:a, sen kan du inte ha 1600MHz minnen på de vanligaste i5-i7 modellerna. Det är oftast bara Xtreme modellerna.

Din länk på din köplista fungerar inte, du måste kopiera den ock klistra in den. För BF3 och kommande spel, så rekommenderar jag ett Radeon 6990M grafikkort.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Sen är det såklart personligt, men ska datorn primärt spelas på tycker jag det är lite onödig lyx med ssd, då hade jag hellre lagt pengarna på bättre gpu och sen cpu. Tycker en hybriddisk är en ok kompromiss

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Det räcker med en i5:a, sen kan du inte ha 1600MHz minnen på de vanligaste i5-i7 modellerna. Det är oftast bara Xtreme modellerna.

Din länk på din köplista fungerar inte, du måste kopiera den ock klistra in den. För BF3 och kommande spel, så rekommenderar jag ett Radeon 6990M grafikkort.

/AP

Vad menar du med att man inte kan ha 1600 MHz minnen på de vanligaste i5/i7 modellerna?? Har själv det och undrade om du kunde förklara lite närmare

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Vad menar du med att man inte kan ha 1600 MHz minnen på de vanligaste i5/i7 modellerna?? Har själv det och undrade om du kunde förklara lite närmare

Du kan ha 1600 MHz minnen men de kan inte arbeta i mer än 1333 MHz om du inte har minst en 2720qm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Skrivet av breznac:

har satt ihop en spec på pck o undrar lite över processorn o minnerna

http://www.pc-konsulten.se/contents/sv/basket.html

ska man köra med i5an lr den 200 kr billigate i7? även hört/läst att många endå stänger av HT på i7an? tänkte främst spela bara o om d e värt med 1600mhz minnen lr om ska ta 1333 o klarar processorn av 1600?
samt om man ska köra med vanlig lr hybrid disk? lr ev fläska på med en ssd?
tacksam för alla svar!

En i7 med HT kan vara en stor fördel i BF3 och ett par andra helt nya spel men det är fortfarande ovanligt med spel som drar nytta av HT. Frågan är om det ens går stänga av HT i bios på en bärbar, gissar att det är ganska låst. För endast 200kr så skulle jag absolut satsa på i7.

Skrivet av w00kiE:

Vad menar du med att man inte kan ha 1600 MHz minnen på de vanligaste i5/i7 modellerna?? Har själv det och undrade om du kunde förklara lite närmare

Skrivet av Papas:

Du kan ha 1600 MHz minnen men de kan inte arbeta i mer än 1333 MHz om du inte har minst en 2720qm

Skickades från m.sweclockers.com

QPI heter anledningen till att dom inte klarar av 1600mhz, vill du veta alla tekniska detaljer så får du göra egna efterforskningar.