Ska postavgift betalas tillbaka?

Permalänk
Medlem

Ska postavgift betalas tillbaka?

Hej!

Skickade nyligen tillbaka ett moderkort till komplett då det var DOA, kostade ju mig 150kr att skicka paketet till dom enligt de regler hade, men på deras sida står inget om att dessa pengarna ska återbetalas då det nu var fel på mitt moderkort, själv tycker jag ju detta är en självklarhet men jag vet inte om jag har rätt till att de ska betala den postavgift jag fick stå för.

// Johan

Permalänk
Medlem

Du skulle ha kontaktat dem och be om en sån där retur fraktsedel grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Du skulle ha kontaktat dem och be om en sån där retur fraktsedel grej.

Vadå är det försent nu för sånt? Har jag rätt till dom pengarna eller inte ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keh:

Vadå är det försent nu för sånt? Har jag rätt till dom pengarna eller inte ?

Kan bara ge dig ett svar, ring deras kundservice och fråga?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Har du kvar kvittot så bör du kunna få tillbaka pengarna från komplett så länge moderkortet bedöms vara DOA av dem.

Prata med kompletts kundtjänst och berätta för dem.

Permalänk
Medlem

Det vanliga är att man får frakten gratis och i efterhand får betala ifall det visar sig inte vara garantiärende.

Jag tycker att det, jämfört med den metoden, borde vara en fördel för dem att låta dig betala frakten först och i efterhand återbetala den. Inte mer än rätt.
Men detta gäller bara ifall de har bett dig skicka tillbaka produkten. Om du har skickat tillbaka den på egen hand och först därefter kontaktat dem angående felet, ja då är det upp till dem ifall de vill bjussa på frakten ändå.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Får bli att ta kontakt med dom, tänkte mer om nån visste rakt av ifall det är ja eller nej i dessa fall, jag menar jag om de säger att jag inte har rätt till de pengarna vet jag ju inte om det stämmer eller inte.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nej, du skall inte behöva stå för några kostnader i samband med reklamationer så har du följt Kompletts instruktioner kommer de knappast trilskas om återbetalningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är det om man bara ångrar köpet? Får man tillbaka postavgift då?

Aldrig skickat tillbaka något så jag har inte någon stor koll. Nu är varan trasig så det blir "retur" och inte ångrat köp.

Permalänk
Hedersmedlem

Ångrar du köpet får du stå för returavgiften.
Skickar du tillbaka för reklamation så ska det inte kosta dig något.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag brukar lägga ner en kopia på kvittot från posten i paketet med en texten typ "Fraktkostnad återbetalas till... 'mitt kontonummer'". Sen har iofs komplett mitt kontonummer sedan innan men better safe than sorry, och det har funkat bra.. är nog uppe i 5-6 vändor nu tror jag som jag betalt och fått återbetalat och en 3-4 vändor som de skickat fraktsedel för.

Annars tror jag att jag har mailat in kvittokopia nån gång också, funkade det med. Komplett som detta gäller såklart.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.