Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Alltså när jag ska fixa plats till DHS 2012, vart är egentligen bäst, B,C eller D? Vi kommer vara ungefär 3+ personer där. Så jag ska pröva fixa plats så snabbt som möjligt så man kan sitta bredvid varandra. Det blir ju första gången för oss alla förutom en, han var på DHS 2011 och han tyckte det var grymt kul bara att han missade invigningen för att han hade suttit uppe hela bilresan. :/
Vart brukar man äta (några förslag?). Är stolarna sköna som man sitter på?. Vad finns det att köpa för dricka? - Det är vad jag behöver veta.. Jag ursäktar för alla frågor ^^,

Permalänk
Medlem

jag har suttit i B-hallen 3 ggr och C-hallen 3 ggr. Jag gillade både B och C men C är lite lugnare och mer spelande och B är närmare till montrarna och alla aktiviteter. Jag hade nog tagit B om det var första dh. D-hallen skulle jag aldrig klara av, jag är för ljudkänslig. Sen gillar jag när det är tänt så att sitta i C-hallen där de inte är mörklagt skulle jag nog gillat men nu fick vi platser bredvid varandra ändå.

Ska vi dra ihop någon träff och ta ett foto eller två? Jag har alltid kört med min egen datorstol då jag inte kan sitta i skitstolar och hoppas på att de är sköna. Vågar inte det haha. Mat och dricka löser sig alltid. Kan äta ute eller inne i lokalen. Finns ju ica ganska nära också.-

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

jag har suttit i B-hallen 3 ggr och C-hallen 3 ggr. Jag gillade både B och C men C är lite lugnare och mer spelande och B är närmare till montrarna och alla aktiviteter. Jag hade nog tagit B om det var första dh. D-hallen skulle jag aldrig klara av, jag är för ljudkänslig. Sen gillar jag när det är tänt så att sitta i C-hallen där de inte är mörklagt skulle jag nog gillat men nu fick vi platser bredvid varandra ändå.

Ska vi dra ihop någon träff och ta ett foto eller två? Jag har alltid kört med min egen datorstol då jag inte kan sitta i skitstolar och hoppas på att de är sköna. Vågar inte det haha. Mat och dricka löser sig alltid. Kan äta ute eller inne i lokalen. Finns ju ica ganska nära också.-

Blir nog B då. Jag gillar inte heller att sitta på osköna stolar, alltså jag klarar verkligen inte det. :/ Så jag tar min stol hemifrån.
Jo det kan vi nog. Kommer ta med mig ganska så mycket saker, känns lite pinsamt att komma med så mycket. x)
Jag borde inte ha sån här stress, det är ju ungefär 6-7 månader kvar till DHS 2012, så jag hinner planera väl. x)

Permalänk
Medlem

[QUOTE="DevilRoze;11576107"]Blir nog B då. Jag gillar inte heller att sitta på osköna stolar, alltså jag klarar verkligen inte det. :/ Så jag tar min stol hemifrån.
Jo det kan vi nog. Kommer ta med mig ganska så mycket saker, känns lite pinsamt att komma med så mycket. x)
Jag borde inte ha sån här stress, det är ju ungefär 6-7 månader kvar till DHS 2012, så jag hinner planera väl. x)[/QUOT

mina "veteran" tips:P

* ta med en egen datastol om du ej gillar träsmak av plast stolarna.
* fixa en rörisolering från biltema eller liknande http://biltema.se/sv/Bygg/Blandare/Tillbehor/Rorisolering/ för bordskanten e ej mysig precis.
* silver tejp e ett måste för allt i allo saker. som fästa ovanstående i bordet. eller tejpa fast din polare när han sover mm
* brukar ta med typ 2 tegelstenar o lägga ett hyllplan på. ställ skärmen där på. så du får mer plats o du kan dölja lite saker du e rädd om när du ej e vid datan

e de jag kommer på nu iaf. hoppas de hjälper

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Va tror ni om att köra med en laptop? Räker det med ett vajerlås elelr ska man ha ett kätting på 20KG?

Permalänk
Inaktiv

Kätting på 20 kilo, blir ju svår att ta med. ^^. Biltema i Stockholm ligger tyvärr på andra sidan stan. Vet du om Clas Ohlson har nåt liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightmare89:

Va tror ni om att köra med en laptop? Räker det med ett vajerlås elelr ska man ha ett kätting på 20KG?

vajerlås borde funka fint. e typ hål i bordet för kablar som man kan dra den igenom o fästa i pallen under bordet

Skrivet av anon2110:

Kätting på 20 kilo, blir ju svår att ta med. ^^. Biltema i Stockholm ligger tyvärr på andra sidan stan. Vet du om Clas Ohlson har nåt liknande?

latmasken framme eller får andra till leta upp de till dej:P funkar med me liten handuk man viker ett par ggr o sen tejpar fast

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162510857

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

Latmasken är definitivt framme. Vi får gå och ta en öl när vi ses där nere

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Latmasken är definitivt framme. Vi får gå och ta en öl när vi ses där nere

en kall öl e aldrig fel:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Medpassagerare?

Nu ligger det till så att jag ska på DHW11, och kör bil ner då jag tycker att det är bekvämast och går fortast!
Har varit på Dreamhack 3 gånger tidigare och tycker att det är helt kanon, har haft datorplats såklart!

Nu tänkte jag kolla här om någon är intresserad att åka med som passagerare till jönköping?
Jag själv är en social, ansvarsfull och trevlig kille om någon undrar.

Sätter säkerheten framför allt i trafiken, låter det hellre ta längre dit, då stress kan skapa olyckor.
Bilen är en Ford Sierra nybesiktad och skatten betalad såklart, med bra packutrymmen.

Bilen går från Gävle - Jönköping (e4an) samt hemfärd Jönköping - Gävle
Kan hämta upp dig om du bor utanför min körväg för "liten" extra kostnad. om det blir omväg dvs.

Bilen går billigt, 0.8l/10km samt här ganska bra med utrymme, stora datorer är nog inga problem.
Kan ta med som max 4passagerare inkl packning och datorer etc.
Söker hyggliga, sociala och sköna människor att dela en resa med till dreamhack tur/retur.

Kostnad: Kräver enbart bensinkostnad / hur många som ska med!
Beror helt på hur många passagerare som jag får med mig.
Enkelt och snabbt räknat!
Bensin tur/retur : 0.8*95mil cirka 1100 kronor!
1100/2 = 550kronor p/p
1100/3 = 370kronor p/p
1100/4 = 275kronor p/p
1100/5 = 220kronor p/p

Detta är cirkapriser, och somsagt kan öka eller minska några tior beroende på bensinåtgång med tanke på mycket packning.

Är det något ni undrar så tveka inte att ringa mig!
Jag kommer inte svara på pm eller i tråden då jag tycker att det är oseriöst!

Mer info sker över telefonen
072-2275310

Hälsningar

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Inaktiv

LimparN: Hur många har du har du fått med hittills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

LimparN: Hur många har du har du fått med hittills?

Inte en enda! helt lamt ju, annonserar väl på fel tråd, vet inte ja. ingen verkar nappa trots att det är billigt!

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimparN:

Inte en enda! helt lamt ju, annonserar väl på fel tråd, vet inte ja. ingen verkar nappa trots att det är billigt!

Kanske mer lycka om du skapar en lös tråd istället. Då det troligen är lättare för folk att hitta via google.
Tanken är verkligen god och hoppas du får med dig någon.

Hade själv gärna tagit med någon men blir trångt nog med en polare i en Volvo S40II :b
Annars vore det väldigt billigt och vara fler i en bil som drar 0,40 liter/mil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Kanske mer lycka om du skapar en lös tråd istället. Då det troligen är lättare för folk att hitta via google.
Tanken är verkligen god och hoppas du får med dig någon.

Hade själv gärna tagit med någon men blir trångt nog med en polare i en Volvo S40II :b
Annars vore det väldigt billigt och vara fler i en bil som drar 0,40 liter/mil

Ja, inte miljöbovar vi som ska på dh heller tänker på framtiden! haha

Visa signatur

Asrock N68C-S || Processor: AMD Phenom 3.2ghz x4 BE || Processorkylare: Arctic cooling freezer 7 pro rev.2 || Ramminne: Corsair 4gb 1066mhz || Nätaggregat: 600w || Chassi: Mad-x miditower || Grafikkort: XFX Radeon HD 5770 xxx 1gb (fabriksklock) || 22tum Samsung 1920*1080 || Hårddisk: 1st 150gb VelociRaptor - 2 st 500gb western digital blue 7200rpm || Flyter på bra med BF3 på 1920*1080 i high-mode

Permalänk
Inaktiv

Jag tror det också.. =P Svårt att förstå att det är bara två veckor kvar till DHW11.

Permalänk
Medlem

Blir mitt första år på DH också, och jag undrar om det brukar finnas typ stolar/bänkar som man kan sitta på runtom i hallarna? Alltså inte bordsplatser, utan mer random ställen att sitta på för de som inte har bordsplats. Jag och en polare tänkte nämligen dra ner med laptops och bara hänga där och programmera lite, och då tänkte vi köra på eventpass istället. Det står på DHs hemsida att det finns gratis trådlöst, så det bör väl inte bli något problem.

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heedman:

Blir mitt första år på DH också, och jag undrar om det brukar finnas typ stolar/bänkar som man kan sitta på runtom i hallarna? Alltså inte bordsplatser, utan mer random ställen att sitta på för de som inte har bordsplats. Jag och en polare tänkte nämligen dra ner med laptops och bara hänga där och programmera lite, och då tänkte vi köra på eventpass istället. Det står på DHs hemsida att det finns gratis trådlöst, så det bör väl inte bli något problem.

för att få ha dator måste man ha datorplats tror jag?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ang stölder

Tjenna på er!, ska också till dhw ´11 var där senast.. 07!:O Mycket förändringar tro?, Tänkte på detdära med saker som blir stulna.. man borde ju va safe med kensingtonlås på sin laptop eller? går ju även sätta i skärmen om det är så?. Får nog inrätta nån slags "grannsamverkan" som sades tidigare i tråden.. Eller att man går å sover i skift.. vi e 6st i vårat sällskap så det lär ju inte va några problem?. Var ingen som blev av med nått i sällskapet 07 iaf.. Kan ju berott på att vårla datorer såg ut som skräp. stora tjock-skärmar och fula chassien.. kanske det man ska satsa på att ta med? Någon i tråden som har tips på stöldskydd eller är det någons om faktist blitt av med något?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Inaktiv

Jag har ju inte varit där, men jag har nån form av teori att sitter man inte längst ut i kanterna samt pratar med sina grannar och be de hålla koll, så bör det inte vara ett problem. Tangentbord/mus bör man ha med sig extra. Kedja fast resväskan vid bordet, Låsa reseväskan med lås. Ett annat tips är att byta tumskruvarna mot vanliga skruvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jespuur:

Tjenna på er!, ska också till dhw ´11 var där senast.. 07!:O Mycket förändringar tro?, Tänkte på detdära med saker som blir stulna.. man borde ju va safe med kensingtonlås på sin laptop eller? går ju även sätta i skärmen om det är så?. Får nog inrätta nån slags "grannsamverkan" som sades tidigare i tråden.. Eller att man går å sover i skift.. vi e 6st i vårat sällskap så det lär ju inte va några problem?. Var ingen som blev av med nått i sällskapet 07 iaf.. Kan ju berott på att vårla datorer såg ut som skräp. stora tjock-skärmar och fula chassien.. kanske det man ska satsa på att ta med? Någon i tråden som har tips på stöldskydd eller är det någons om faktist blitt av med något?

vatt där 10 år i rad o aldrig blitt av me nått. e du osäker lås fast den. sov i shift e de som e mest normalt skulle jag tro o snacka me folket runt om

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

jag gjorde så att vi tog buntband och satte runt alla sladdar som satt i datorn. Detta gör det svårare att sno en sak om nu tjuven väl är framme. Ofta är det ju tangentbord, musmatta, mus, headset etc som blir stulet. Sätter man buntband runt alla saker så kommer det bli mycket mer jobb och ta mer tid att få bort, om man nu har med sig något att bryta upp det med. Lite mer tid för folk att reagera och i bästa fall kanske det låter bli att ta då det "var jobbigare". Mitt tips i alla fall. Ska även låsa chassit med ett hänglås så det inte går att öppna chassit.

Varje gång jag gått från datorn på dreamhack så har jag lagt musmatta, headset, mus etc bakom skärmen eller under bordet. Allt för att de inte ska kunna gå förbi och tänka "oh, där såg det lättillgängligt ut!"

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

jag gjorde så att vi tog buntband och satte runt alla sladdar som satt i datorn. Detta gör det svårare att sno en sak om nu tjuven väl är framme. Ofta är det ju tangentbord, musmatta, mus, headset etc som blir stulet. Sätter man buntband runt alla saker så kommer det bli mycket mer jobb och ta mer tid att få bort, om man nu har med sig något att bryta upp det med. Lite mer tid för folk att reagera och i bästa fall kanske det låter bli att ta då det "var jobbigare". Mitt tips i alla fall. Ska även låsa chassit med ett hänglås så det inte går att öppna chassit.

Varje gång jag gått från datorn på dreamhack så har jag lagt musmatta, headset, mus etc bakom skärmen eller under bordet. Allt för att de inte ska kunna gå förbi och tänka "oh, där såg det lättillgängligt ut!"

jag brukar bygga en hylla av 2 tegelstenar o en planka typ som man ställer skärmen på. under den kan man gömma saker typ. eller skjuta under tangentbordet när man äter eller liknande. men buntbanden va smart ide. jag sitter me ett bitfenix som har en låsbar lucka på ovansidan där hörlur o mic kontakterna sitter:P bra för lan säger jag bara

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

zorki: Är det möjligt att få hyra två tegelstenar + planka av dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

zorki: Är det möjligt att få hyra två tegelstenar + planka av dig?

haha du nu får latmasken ge sej:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av stefanden:

Okej, mjo det har du rätt i HAHA wtf fan hade du typ 2st 42" tv apparater mä eller? XD har varit där 2ggr blir 3 nu och har haft 2 skärmar båda gångerna och aldrig blivit tillsagd =P första året hade jag 2st 17" och ifjol hade jag en 23" och en 19" =P å crew gick förbi flera gånger utan att säga ngt =P haha mja vi var också lite inne på en hylla men ja vågar fan inte nu sitter med ett fractal design XL chassi som ju väger 19kg tomt sen dator i sign i där sen =P så får ju typ ta med ngn byggställning om det skall hålla

Min dator vågar jag inte ens ta med mig så tar brosans dator ( min gammla) orkar inte bli av med något pga att jag har alla mina SSD ligandes åvanför mitt chassi i en låda med adaptrar för att enkelt dra ut dom så nej tar inte med min dator i min sign får bli min brors dator.

Den dator jag ska ha med mig i7 960 2x 580 evga 2000 mhz dominator 2x vertex 3 120 gig 6x 10krpm diskar 58-E Asus modekort LGA 1366 + H70 + Haf 932 advanced

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag jobbade på ett internetcafé när jag var yngre, och dom använde endast Qpad-mattor med plåtramade hål och förjävligt starka trådar i en liten öggla för fastlåsning, man var tvungen att klippa upp hela mattan om man bestämt skulle rycka den. Dessa borde vara väldigt säkra och smidiga på DH, om man inte ville bli av med sin uberwtfpwnzor razermatta för en röding. Kanske borde ta kontakt med dom och erbjuda mig bli återförsäljare, kan smyga runt bland borden på DH och kränga dom ur en trenchcoat.

Permalänk
Medlem

synd min usb SAM missile skjutare slutat fungera. minns ett par år sen när en cs tönt som störde skiten ur mej me banka i bordet o diverse saker. så de mesta på min sida stutsa. allt för han losa en en cs runda. hänt en gång ok men var 5 minut eller nått de blev bara för möd. stälde usb enheten på mitt chassi sikta in o sköt ett klockrent skott som träffa odågan mitt i tinningen. han sket nästan ner sej o så inne i spelet han va o kasta sej baklänges så han landa på rygg. de ända jag klara av att göra de närmaste 30 minuterna va ligga på golvet o garva halvt ihjäl mej. de va PRICELESS:P

tom hans vänner stod o applodera o han blev vansinnig men sluta banka o ha sej i bordet så resten hade ett trevligt dhw vid mitt bord de året:P

ett av de bästa minnena från dhw

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Ska stå i företagets monter på Dreamhack (\o/) Få betalt för att vara på Dreamhack blir grymt.
Kom förbi Combitech montern och hälsa. Står torsdag och fredag 14-22. Kommer hänga alla dagar där såklart för att glo på E-sport.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zorki:

haha du nu får latmasken ge sej:P

^^, Nåja, Tack för tipset iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

^^, Nåja, Tack för tipset iaf.

så lite så. bjud på en öl så e vi kvitt:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT