Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

http://www.youtube.com/watch?v=c10RlUOEfp0

Jag hade fan dött. haha

Var det inte hon som blev utbuad? Trodde seriöst att det var något fel på utrustningen och att hon försökte laga det ända tills hon gick av

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunden:

Jag skulle helt klart ha sagt till Crew så idioterna blivit utslängda, droger hör inte hemma på DH.

Lustgas är dock inte narkotikaklassat eller olagligt att äga, så det är lite av en gråzon. Funderar på om de verkligen hade kunnat bli utslängda för att de hade med det, rent juridiskt..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eptk:

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

http://www.youtube.com/watch?v=c10RlUOEfp0

Jag hade fan dött. haha

Men jösses, vafan är det här..? Dreamhack måste ju seriöst ha hyrt in dessa för att trolla deltagarna, eller något. Det lät som statiskt brus i 25 min, vafan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare

Är de bara jag som vart lite besviken på detta Dreamhack? Tyckte inte alls de var samma känsla som förut.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

http://dl.dropbox.com/u/9707117/DSCF6831.JPG

En ganska tunn uppslutning vid träffen DHW11. Önskar mer support från moderatorerna vid nästa tillfälle.

Tycker det är rätt konstigt.
Sweclockers borde faktiskt rapportera om DH. Det är en tillställning som ligger nära många Swec anhängare. Inte ett ljud har jag sätt mer än för några månader sedan.
Undrar vad detta beror på?
Har några egna teorier men de håller jag för mig själv. Iafall ett tag till.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Leifson:

Lustgas är dock inte narkotikaklassat eller olagligt att äga, så det är lite av en gråzon. Funderar på om de verkligen hade kunnat bli utslängda för att de hade med det, rent juridiskt..

Alkohol är inte olagligt men det får man inte heller dricka inne på DH, även om lustgas är lagligt så hör det absolut inte hemma där.
Tycker regel 6.1 är ganska tydlig med att ingen form av drog är tillåten: http://www.dreamhack.se/dhw11/about/event-rules/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

"Omkring hundra deltagare från datorfestivalen Dreamhack försökte storma en bensinmack i Jönköping vid 23.30-tiden på lördagen. Polisen var snabbt på plats och ingrep innan något eller någon kom till skada. Ingen av dem greps.

Senare på natten, vid 4.30-tiden, larmades polisen om att ett 40-tal ungdomar från Dreamhack rusat in på Rosenlunds camping och vält en husvagn. Polisen upprättade en anmälan om skadegörelse efter händelsen.

Under natten greps även en man i 20-årsåldern, misstänkt för att ha stulit en datorskärm på datorfestivalen, enligt Jönköpingspolisen. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Var det inte hon som blev utbuad? Trodde seriöst att det var något fel på utrustningen och att hon försökte laga det ända tills hon gick av

Tror det

Skrivet av Leifson:

Men jösses, vafan är det här..? Dreamhack måste ju seriöst ha hyrt in dessa för att trolla deltagarna, eller något. Det lät som statiskt brus i 25 min, vafan.

Haha. Något sånt måste de ju vara. Helt värdelöst.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

http://www.youtube.com/watch?v=c10RlUOEfp0

Jag hade fan dött. haha

jag hade kunnat göra samma grej med en 3.5mm kontakt och min tumme...nuff said

Permalänk
Skrivet av jan_banan655:

Någon annan här som var med i Combitechs programmeringstävling? Hur gick det för er?

Jag jobbar på Combitech och var med och arrangerade. Hur gick det för dig?

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Hur fan stod ni ut i D-hallen när detta pågick?

http://www.youtube.com/watch?v=c10RlUOEfp0

Jag hade fan dött. haha

57 min av "100 ways to love a cat" var betydligt värre

Skrivet av juckeyy:

Tja jag tänkte på en sak, killarna mitt emot oss på dreamhack hade typ som en vit tub med som typ ett munstycke man satte mot munnen och ett handtag dom tryckte i så kom det typ gas in i munnen och dom höll för näsan så blev dom typ höga, vad var det dom tog det var fan läskigt att kolla på dom, såg helt förstörda ut

Skickades från m.sweclockers.com

Man blir visserligen hög av lustgas, men effekten försvinner på några minuter.

Skrivet av Broder Truck:

Tyckte allt hade förbättrats sen min sista erfarenhet av eventet, men reagerade starkt mot att det var förbud mot att ens ha en öppen påse med nötter vid sin dator "på grund av allergi", fine, är det någon stackare som är så allergisk att det räcker med en allergen på villovägar köper och respekterar jag det, men hur tänkte dem när man för att ta sig in eller ut genom södra entrén, vilket är enda vägen under dygnets mer skumma timmar, var tvungen att passera genom ett 30 meter tjockt svampmoln av tobaksrök från alla nikotinidkare som trängdes i direkt anslutning till dörrarna? Fett segt tycker jag, men som sagt, kanon i övrigt

Särskilt som de sålde nötter där.
Och rökare måste fan vara det slöaste som finns, kan de inte orka ta mer än två steg utanför dörren?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Min sammanfattning av DHW11 är att det var en blandad upplevelse. Jag tyckte att det var rätt lugnt på eventet och tyvärr inga boothsbabes. Ska försöka att bli crew istället eftersom suget att sitta framför datorn i flera dygn på taken har slocknat.

Jag gillar iden med DH. Vem skulle tro att en nördfestival skulle locka så många till det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Och rökare måste fan vara det slöaste som finns, kan de inte orka ta mer än två steg utanför dörren?

Word, på många sätt ett sorgsamt släkte det där. Drygt när de tvingar på andra sin eländiga skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jag skulle helt klart ha sagt till Crew så idioterna blivit utslängda, droger hör inte hemma på DH.

håller med droger skall inget göra på dh

Skrivet av Broder Truck:

Sist jag var på DH var för fem år sen, denna vinter hittade man en biljett till okej pris i veckan här så tänkte "vad fan", drog dit på egen hand och var där sporadiskt under tre dagar då jag jobbade torsdag och fredag natt. Bor i stan.

Tyckte allt hade förbättrats sen min sista erfarenhet av eventet, men reagerade starkt mot att det var förbud mot att ens ha en öppen påse med nötter vid sin dator "på grund av allergi", fine, är det någon stackare som är så allergisk att det räcker med en allergen på villovägar köper och respekterar jag det, men hur tänkte dem när man för att ta sig in eller ut genom södra entrén, vilket är enda vägen under dygnets mer skumma timmar, var tvungen att passera genom ett 30 meter tjockt svampmoln av tobaksrök från alla nikotinidkare som trängdes i direkt anslutning till dörrarna? Fett segt tycker jag, men som sagt, kanon i övrigt

hör att du ej upplevt skräcken när halsen din drar ihop sej mm o du kniper efter luft. allt för en annan e sugen på lite nötter. håller med dej om rökare att de e ett piss. tycker dom skall vara stränga o sätta en rökruta en bra bit bort. de som ej följer reglerna får klipta band o blir ombedda att packa sin data

Skrivet av C4B12:

Är de bara jag som vart lite besviken på detta Dreamhack? Tyckte inte alls de var samma känsla som förut.

jag säger de samma. de var mitt 11de dhw på rad o detta var de sämsta. den skippade invigningen o ingen ursäkt eller förklaring satte en negativ kännsla att dom bara skiter i oss deltagare

Skrivet av hunden:

Alkohol är inte olagligt men det får man inte heller dricka inne på DH, även om lustgas är lagligt så hör det absolut inte hemma där.
Tycker regel 6.1 är ganska tydlig med att ingen form av drog är tillåten: http://www.dreamhack.se/dhw11/about/event-rules/

skulle dom förbjuda koffein med isf. men håller med dej lustgasen hör ej hemma. men kan erkänna jag var en av de många i hotellbaren som tog en öl eller två

Skrivet av Broder Truck:

Word, på många sätt ett sorgsamt släkte det där. Drygt när de tvingar på andra sin eländiga skit.

e trist att dom anser de e deras rätt att fördärva för andra

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker SweC skulle anordna en riktig träff som de var förr om åren. Dock kan jag förstå om de inte finns tid till de, men de hade varit roligt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Jag tycker SweC skulle anordna en riktig träff som de var förr om åren. Dock kan jag förstå om de inte finns tid till de, men de hade varit roligt.

jupp eller iaf delegera till några eldsjälar.

hade velat att swec skulle bokat en hel rad för oss på swec nära scenen iaf.

de bilderna på folk som ville sitta samlade så e jag nog uppe i ett gäng på nära 30 perz

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

hör att du ej upplevt skräcken när halsen din drar ihop sej mm o du kniper efter luft. allt för en annan e sugen på lite nötter. håller med dej om rökare att de e ett piss. tycker dom skall vara stränga o sätta en rökruta en bra bit bort. de som ej följer reglerna får klipta band o blir ombedda att packa sin data

Jo alltså jag tror nog att du missförstod mig litegranna där, jag respekterade de med nötallergi och skrev att jag köpte det resonemanget. Det var väl parallellen till rökarna jag ville betona. Men som sagt, en redig rökruta en bra bit bort från entrén hade nog varit en bra sak för allas bästa. Och jo, faktum är att jag hade en redig släng astma som liten knodd och vet faktiskt hur det är när luftvägarna kakar igen så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Jo alltså jag tror nog att du missförstod mig litegranna där, jag respekterade de med nötallergi och skrev att jag köpte det resonemanget. Det var väl parallellen till rökarna jag ville betona. Men som sagt, en redig rökruta en bra bit bort från entrén hade nog varit en bra sak för allas bästa. Och jo, faktum är att jag hade en redig släng astma som liten knodd och vet faktiskt hur det är när luftvägarna kakar igen så att säga.

ja men då förstår vi varandra:)

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Någon här som har gp?
Blev intervjuad o skulle vilja se om jag var med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -