Val av Andriod lur för student.

Permalänk
Medlem

Val av Andriod lur för student.

Hej söker nu en billig och bra Andriod lur.

Användningsområden

Lyssna på musik.
Se på film/serier då och då, mest på tåg/bussar/föreläsningar
Någon gång spela småspel.
Tethering.
Läsa mail och internet.
SSH

Krav

3.5mm jack
Micro usb
Vettig touchskärm.
Ska gå att roota utan att behöva ta sig igenom en barriär av problem. (Bow before me for i am root.)
Ska finnas vettigt med tillbehör, hardcase skärmskydd av bra kaviltét osv.

Pris.
Ja, jag lever på CSN så priset spelar en stor roll i köpet. Behöver ingen monster kraft i mobilen så 250kr månad lär va typ max.

Så kasta lite förslag har just nu Tele2 så är nästan ett krav att luren finns där då abonnemangs uppsägningstiden är 3 månader. Tele2 har ingen fungerande kundtjänst varken online chat eller på telefon så kan tyvärr inte höra med dem.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=826679 Vet ej hur den är att roota men den är rätt populär och prisvärd sen har la SE gått ut med att alla xperia släppta under 2011 ska få senaste android (ICS) vilket är positivt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=826679 Vet ej hur den är att roota men den är rätt populär och prisvärd sen har la SE gått ut med att alla xperia släppta under 2011 ska få senaste android (ICS) vilket är positivt.

Helt klart ett alternativ. sneglat lite på Zte Blade och billigare htc samt samsung modeller.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Helt klart ett alternativ. sneglat lite på Zte Blade och billigare htc samt samsung modeller.

ZTE Blade och liknande börjar tyvärr bli väldigt föråldrade så undvik mobiler i den budgeten speciellt om du vill spela några spel som ex angry birds.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

wp7?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Helt klart ett alternativ. sneglat lite på Zte Blade och billigare htc samt samsung modeller.

Har snart haft bladen i ett år nu och funkar utmärkt till allt utom nya tunga spel. Har inte kollat men antar att tele2 fortfarande har den för 899 med kontantkort som studenterbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

ZTE Blade och liknande börjar tyvärr bli väldigt föråldrade så undvik mobiler i den budgeten speciellt om du vill spela några spel som ex angry birds.

Har själv haft en Blade i några månader nu och väldigt nöjd för det priset. Om man rootar och lägger in en snabbare rom tex CyanogenMod 7 vilket TS visade intresse i att göra så går det att spela Angry Birds. Det kan vara lite hackigt i början när banan laddas in men om man tar det lite lugnt i några sekunder flyter det oftast bra sedan. Om man vill spela de senaste och mest grafikintensiva spelen får man nog titta på dyrare alternativ dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iPhantom:

Har själv haft en Blade i några månader nu och väldigt nöjd för det priset. Om man rootar och lägger in en snabbare rom tex CyanogenMod 7 vilket TS visade intresse i att göra så går det att spela Angry Birds. Det kan vara lite hackigt i början när banan laddas in men om man tar det lite lugnt i några sekunder flyter det oftast bra sedan. Om man vill spela de senaste och mest grafikintensiva spelen får man nog titta på dyrare alternativ dock.

Jo självklart går det öka prestandan men tänkte mer på att om man vill att den ska klara nya spel även om något år är det nog bra att lägga sig några steg uppåt i prestandan Annars är den en prisvärd telefon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo självklart går det öka prestandan men tänkte mer på att om man vill att den ska klara nya spel även om något år är det nog bra att lägga sig några steg uppåt i prestandan Annars är den en prisvärd telefon.

Självklart är det så att den troligen inte hänger med om något år men jag ville mest lägga in att det går att spela enklare spel och att det även finns sätt att "förbättra" sin telefon om man är lite kunnig och sätter sig in i det. Inte svårt egentligen.

Sedan går utvecklingen väldigt fort framåt på mobilfronten idag, därför tycker jag att det känns lite ovärt att lägga mycket pengar på en dyr mobil som visserligen säkert känns otroligt snabb och bra nu. Men om kanske två år börjar den också kännas seg och kan inte hänga med i de senaste spelen längre. Eftersom jag själv studerar och vet att pengar inte rullar in så fort som man ibland skulle önska tycker jag för min egen del att det därför inte är värt att lägga så mycket pengar på en mobil i dagsläget. Men det är bara vad jag tycker.

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Hej söker nu en billig och bra Andriod lur.

Användningsområden

Lyssna på musik.
Se på film/serier då och då, mest på tåg/bussar/föreläsningar
Någon gång spela småspel.
Tethering.
Läsa mail och internet.
SSH

Krav

3.5mm jack
Micro usb
Vettig touchskärm.
Ska gå att roota utan att behöva ta sig igenom en barriär av problem. (Bow before me for i am root.)
Ska finnas vettigt med tillbehör, hardcase skärmskydd av bra kaviltét osv.

Pris.
Ja, jag lever på CSN så priset spelar en stor roll i köpet. Behöver ingen monster kraft i mobilen så 250kr månad lär va typ max.

Så kasta lite förslag har just nu Tele2 så är nästan ett krav att luren finns där då abonnemangs uppsägningstiden är 3 månader. Tele2 har ingen fungerande kundtjänst varken online chat eller på telefon så kan tyvärr inte höra med dem.

Min flickväns syster köpte nyligen Samsung Galaxy Spica (alltså den före S2) Hon är sjukt nöjd med den, bra telefon för bra pris.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

För guds skull köp inte en huawei x5. Min är dräglig nu men det är först efter rootning och massa strul.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Skulle vilja att telefonen funkar med ICS

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te... inte en enda mobil med abonnemang kostar 250kr
Du får säväl 4S som S2 eller Sensation XE för under 250kr/mån tillsammans med Kompis Surf Student (typ bästa abonnemanget om man inte ringer allt för mycket..)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te... inte en enda mobil med abonnemang kostar 250kr
Du får säväl 4S som S2 eller Sensation XE för under 250kr/mån tillsammans med Kompis Surf Student (typ bästa abonnemanget om man inte ringer allt för mycket..)

Du gjorde mitt val mycket enklare tackar så hemskt, står nu mest mellan Galaxy s2 och Htc Sensation XE Någon som äger någon av telfonerna och har någonb kläm och känn egenskap?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Du gjorde mitt val mycket enklare tackar så hemskt, står nu mest mellan Galaxy s2 och Htc Sensation XE Någon som äger någon av telfonerna och har någonb kläm och känn egenskap?

jag stod i samma väl som dig (sensation eller s2) men blev endå en sansation då den har så mycket bättre bygg kvalitet samt bättre upplösning. tyckte även att s2:ans färger var alldeles för starka. visst fin display men inte Gött om färgerna blir fö starka. med sensation XE dåre du bra display ( inte top pga line men verkligen inte dålig) med högre upplösning än dom flesta andra samt ett par bra hörlurar och mycket god bygg kvalité.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!