Permalänk

Witcher 2 Problem

Skaffade precis en ny dator
två GTX - 570
i5 Processor
Windows 7

och det första spelet jag prövade var The Witcher 2, men när jag startade det var allt grön-aktigt och det var gröna linjer som Flickrade på skärmen, när jag satt på Vsync så försvann ränderna men det grönaktiga filtret var fortfarande kvar, vad kan problemet vara?
Jag såg att folk med crossfire hade haft problem med spelet men jag är inte säker på hur jag stänger av crossfire isåfall.
Jag kan inte mycket om datorer så all hjälp ni kan ge uppskattas.

Permalänk
Medlem

händer det bara i witcher? har du testat grafikkorten var för sig?

pröva ladda ner furmark och se om det blir artifakter i det också, isf kan nog ett av dina grafikkort vara sönder!

Permalänk

Jag prövade också med Starcraft 2 och det hade ett liknande grönt filter sak över sig, eller artifakter som du kallar det, jag ska pröva att ladda ner furmark och se om det händer något liknande.

Permalänk
Skrivet av Saven:

händer det bara i witcher? har du testat grafikkorten var för sig?

pröva ladda ner furmark och se om det blir artifakter i det också, isf kan nog ett av dina grafikkort vara sönder!

Jag prövade med Furmark och det flickrade väldigt lite men det var där.

Hur gör jag om jag vill testa grafikkorten var för sig?

Permalänk
Medlem

Har du installerat de senaste graikkorts drivrutinerna?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av spasticspoon:

Jag prövade med Furmark och det flickrade väldigt lite men det var där.

Hur gör jag om jag vill testa grafikkorten var för sig?

Ha i ett åt gången

Visa signatur

MKX

Permalänk
Skrivet av spasticspoon:

Skaffade precis en ny dator
två GTX - 570
i5 Processor
Windows 7

och det första spelet jag prövade var The Witcher 2, men när jag startade det var allt grön-aktigt och det var gröna linjer som Flickrade på skärmen, när jag satt på Vsync så försvann ränderna men det grönaktiga filtret var fortfarande kvar, vad kan problemet vara?
Jag såg att folk med crossfire hade haft problem med spelet men jag är inte säker på hur jag stänger av crossfire isåfall.
Jag kan inte mycket om datorer så all hjälp ni kan ge uppskattas.

Crossfire? Du sa väl att du hade Geforce GTX 570? har man flera av Nvidias kort heter det SLI, är bara AMDs kort som heter Crossfire

Har du uppdaterade drivrutiner? Om du är osäker kan du gå in på Nvidias hemsida (http://www.nvidia.co.uk/page/home.html)
Gå in på download Drivers>Geforce drivers och väljer GTX 570.

Eftersom Witcher 2 kom i år(?) så bör det ha stöd för SLI, men för att vara säker så kan du gå in i Nvidias kontrollpanel (förutsatt att du har uppdaterade drivrutiner) och avaktivera SLI. Kontrollpanelen kommer du åt genom att högerklicka på skrivborder så står Nvidias Controllpanel/Kontrollpanel som alternativ

Edit: om det känns som att jag pratar med dig som om du inte kan någonting så är det för att jag inte vet din kunskapsnivå, så ta det inte personligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Crossfire? Du sa väl att du hade Geforce GTX 570? har man flera av Nvidias kort heter det SLI, är bara AMDs kort som heter Crossfire

Har du uppdaterade drivrutiner? Om du är osäker kan du gå in på Nvidias hemsida (http://www.nvidia.co.uk/page/home.html)
Gå in på download Drivers>Geforce drivers och väljer GTX 570.

Eftersom Witcher 2 kom i år(?) så bör det ha stöd för SLI, men för att vara säker så kan du gå in i Nvidias kontrollpanel (förutsatt att du har uppdaterade drivrutiner) och avaktivera SLI. Kontrollpanelen kommer du åt genom att högerklicka på skrivborder så står Nvidias Controllpanel/Kontrollpanel som alternativ

Edit: om det känns som att jag pratar med dig som om du inte kan någonting så är det för att jag inte vet din kunskapsnivå, så ta det inte personligt

Jag var hade inte uppdaterat Drivers. När jag gjorde en autokoll efter drivers så sa den att jag hade den senaste men när jag laddade ner manuellt så fixades allt.

lite pinsamt enkel lösning men tack alla för era svar
och tack lasergurka för att du förklarade skillnaden på SLI och Crossfire, hade ingen aning.

Permalänk
Skrivet av spasticspoon:

Jag var hade inte uppdaterat Drivers. När jag gjorde en autokoll efter drivers så sa den att jag hade den senaste men när jag laddade ner manuellt så fixades allt.

lite pinsamt enkel lösning men tack alla för era svar
och tack lasergurka för att du förklarade skillnaden på SLI och Crossfire, hade ingen aning.

Hahah, så lite så tänkte att det kan vara bra att veta skillnaden ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Men du....har witcher 2 släppts? D: Har bara kollat på webhallen, och där står det att de släpps någon gång under 2012? D:

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Men du....har witcher 2 släppts? D: Har bara kollat på webhallen, och där står det att de släpps någon gång under 2012? D:

Det har funnits länge xD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Men du....har witcher 2 släppts? D: Har bara kollat på webhallen, och där står det att de släpps någon gång under 2012? D:

Kom väll ut i våras eller tidig sommar ?
Ska väll komma till konsol 2012 om jag förstått rätt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jahapp äre värt att köpa?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jahapp äre värt att köpa?

Värt varenda krona , årets RPG och det enda som kan komma i närheten är Skyrim. Köp det på GOG.COM för en DRM-fri version.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W