Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Asus hd 6870 1gb vs bf3

Hej!
Jag undrar hur bra hd 6870 1gb klarar sig med en i5 2500k processor på medium/high settings. Alltså hur mycket kommer FPSen ungefär ligga på ?

Och gör det någon skillnad med en 60gb ssd eller ? Samt 1600mhz 8 gb ram.
Jag är rätt ny i dator världen och har precis börjat läsa på vilka delar som är bra osv...
Skulle vara väldigt tacksam med ett svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoXi:

Hej!
Jag undrar hur bra hd 6870 1gb klarar sig med en i5 2500k processor på medium/high settings. Alltså hur mycket kommer FPSen ungefär ligga på ?

Och gör det någon skillnad med en 60gb ssd eller ? Samt 1600mhz 8 gb ram.
Jag är rätt ny i dator världen och har precis börjat läsa på vilka delar som är bra osv...
Skulle vara väldigt tacksam med ett svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Kör själv med ett 6870 1GB, har spelet på Auto, varav allt är på High, men AA är av. Rullar i runt 40-60fps. Din CPU är lite mer kraftfull också dock. Så ska nog inte vara några problem. Beror nog mest på vilken upplösning du kör i. 1680x1050 kör jag själv i.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Tjena, mitt asus 6870 klarar sig hyffsat på medium, jag har iof lite äldre övriga delar men jag ligger mellan 40-60 beroende på miljö. Så det beror på hur kräsen man är

BF3 suger mycket grafikminne så 1gb är på gränsen. Har du råd så köp ett lite dyrare, t ex 6950 2gb.

Permalänk
Medlem

Okey, tack så mycket!
Det var precis det jag ville höra
Antog att det skulle ligga på någonstans mellan 40-60fps och det är enligt mig ganska okey ^^

Skickades från m.sweclockers.com