MW3 = Årets största flopp?

Permalänk
Medlem

På ett sätt är det ju smart av dom att behålla grafikmotorn, är ju inte bara grafiken som gör ett bra spel, och det ÄR ju faktiskt bättre än COD4, man får överdriva lagom mycket. Det smarta är ju att dom kommer sälja fler kopior, alla runt om i världen uppgraderar inte sina datorer med det senaste var 3:e år. Skulle gissa på att otroligt många sitter på typ 8800GT och lägre. Dessa spelare kommer INTE köpa BF3. BF3 har ju låst ut en stor del av PC-kunderna på grund av nästan för höga systemkrav. Jag menar BF3 på LOW är ju fulare än BC2 på high. (i min mening) Sen är inte spelen jämförbara tycker jag. Ibland kan man sakna ren FPS action med mindre banor å inge trams med flygplan och andra fordon. Så kommer MW3 sitta som ett smäck. Kommer nog skaffa Mw3 och fortsätta spela bf3 också. Speciellt om man inte har nån att spela med så tror ja MW3 är roligare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag tyckte om Cod 4 och mw2, och mw3 känns som cod4 och mw2 kombinerat, vilket jag älskar.
Orkar fan inte med folk som gnäller på att det ser likadant ut, lira bf3 om ni vill ha något annat.
Och det kommer knappast floppa, tror det blir över 5 miljoner ex sålda snabbare än vad bf3 kom upp i

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Kul att dom fortfarande inte lärt sig hur man kodar för Crossfire och SLI.
I BF3 skalar jag ungefär 86% när jag slår på crossfire (6950 2gb x2) och får ut dryga 100 fps mest hela tiden i 1080p 120hz med allt på high utom textures som står på Ultra. I MW 3 när jag startade det såg det ut som sub-hd upplösning och 45 fps...
Hittade sedan inställningen som nån idiot på IW glömt fixa på PC versionen (image quality) så såg det ut som mw2 ungefär. Dock fortfarande 45 fps med crossfire...
Ljudet är dessutom löjligt dåligt. Putputputput låter vapnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Om man vill ha en bra Singelplayer upplevelse är väl ändå mw3 bättre än bf3.

Ja, men man köper väl inte direkt Battlefield för en singleplayer-upplevelse..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ja, men man köper väl inte direkt Battlefield för en singleplayer-upplevelse..

Nä och många som köper MW3 är ute efter singelplayer. Därför floppar inte MW3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ananasen:

Det är stor skillnad på MW3 och BF3. Det måste man komma ihåg. IMO är det inte samma stil och stuk på spelen och det tror jag grundarna och utvecklarna också vet och tänker.
För mig är MW3 mer åt arkadhållet, springa runt och panga utan att tänka. Knappt något samarbete om man inte är flera spelare som känner varandra som kan kommunicera med mic under spelets gång.
BF3 är mer åt strategihållet/teamplay. Squads, fordon, FORDON! Där får vi inte glömma en stor skillnad.

Håller verkligen med! Svårt att gemföra dem två, päron och äpple liksom.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Att släppa ett spel i det här skicket 2011 är ju ett hån mot FPS-spelarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Om man vill ha en bra Singelplayer upplevelse är väl ändå mw3 bättre än bf3.

Det är nog sant, jag är tveklöst en total BF3-fanboy men då är det MP vi pratar om, vilket spöar allt i FPS-väg.

SP var en ordentlig besvikelse, häpnade faktiskt när jag insåg hur kort och taskig upplevelse det var, speciellt med tanke på ryktena om att det skulle vara tre gånger så långt som BC2. Säga vad man vill om CoD och deras tillhörande 12or på MP men ända sedan första CoD kom ut har jag tyckte om storyn, klart det har blivit sämre och sämre men fortfarande bra och tyvärr även bättre än BF3.

Skulle dock aldrig spendera pengar på det, det vore nästintill godkänd grund för att bli åtallad för landsförräderi

Permalänk
Medlem

Det kvittar vad ni alla tycker ändå, spelet kommer sälja mest detta år och dom bryr sig bara om pengarna varför ska dom ändra nåt som säljer i miljoner ? tänk efter.

Permalänk

Efter en kväll försöker jag redan sälja spelet, dock till 360. För att svara på din rubrik; ja, en riktig flopp (multiplayer iallafall)

Permalänk
Medlem

Nej MW3 är ingen flopp, men är det kvalitet? Nej knappast. Samma gamla CoD4 dock fördummat och något "upphotat". Men det säljer ju bäst till X360/PS3 och vad vet den spelarbasen om kvalitet. Mohahahaha, flame on konsolnördar!

Permalänk

Ja, DICE gänget lär ju ha skrattat när dom sett vad dom har konkurrerat emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Ja, DICE gänget lär ju ha skrattat när dom sett vad dom har konkurrerat emot.

Förmodligen skrattar infinityward sist då dom ser antalet sålda kopior

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Jag såg att det även kommer till Wii blir nog att skaffa det, är rätt kul att spela med lite annorlunda kontroller, COD4 var/är riktigt kul till Wii också Black Ops var bra det med, men hade dålig frame rate tyvärr

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Det här är liksom spelindustrins Blairwitch Project som spelade in mer än tidsaktuella StarWars på bio under det året.

Permalänk
Medlem

De flesta har säkert redan sett denna men men....

Kul

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag var ej imponerad av spelet alls.. COD4 var väl lite småkul att lira på lan med kompisarna, high paced action liksom, kul ett tag.. men nu är det bara uttjatat..

Därför lirar jag BF3 istället, där jag vet att varje match är olika plus att de e snyggt som fan

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Visst känns det kanske mer som en uppdatering från MW2 och man hade kunnat önska mer på grafik och andra nyheter. Men jag tycker fortfarande det var riktigt skojj och det kommer att spelas många många timmar.

patchar brukar vara gratis, jävligt fult å ta betalt för en patch

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag var ej imponerad av spelet alls.. COD4 var väl lite småkul att lira på lan med kompisarna, high paced action liksom, kul ett tag.. men nu är det bara uttjatat..

Därför lirar jag BF3 istället, där jag vet att varje match är olika plus att de e snyggt som fan

CoD och Cod2 var kul på LAN... sen tog de slut tbh..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Om man gillar att spela på PC borde man logiskt sätt gilla BF3 mer, om man gillar konsol så gillar man nog MW3 mer. Sen varför alla hatar titeln de inte spelar är ganska ologiskt, onödigt hat, båda spelen har fördelar. Dock så är det tråkigt att spel-industrin föredrar konsol framför pc av uppenbara skäl, därav kan man ju ogilla MW3 lite men det blir endå fel att hata ett spel bara för att industrin ser ut som den gör.

Lite Off-topic men att hata Origin är både rätt och fel om man gillar att spela på pc. Sjukt som fan att Origin kan scanna din dator, däremot så är det väldigt bra att en tjänst som Origin finns då man i stort sätt måste betala för att spela, detta motiverar speltillverkare att producera spel till pc då det inte blir så stora förluster i intäkter på grund av priatkopiering.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

Folk är allt för grafikkåta, släpp allt och gå ut och lev istället ifall ni inte är nöjda, bättre grafik än så blir det inte....och hör och häpna, in Real-3D

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

MW3 var väl för fan bara en avslutining på MW2, folk verkade förvänta sig ett helt nytt spel med nya vapen ny handling nytt allt, NEJ det var bara en avslutning. Jag köpte spelet inte för att få nåt nytt, jag ville bara få en avsluting på den serien, och den är jag nöjd me

Permalänk
Skrivet av pajsarndansar:

dom som inte visste så använder cod samma engie sen mw1 så grafik messit så är cod sämst men jag spelar cod för det är roligt bryr mig inte om vilken engie spelet går på

Bra att du kan stava osv.

Permalänk
Medlem

Cod är som Apple produkter de kan sälja skit i dagsläget och folk skulle fortfarande köpa.

Kan tänka mig kampanjen nu "Köp ett kristalliserat minne av Steve Jobs, varje bit är unik!"

Permalänk
Skrivet av Soy_CD:

Snälla du, den dagen du inser vad intelligens är så ska jag bjuda på en krogrunda. Misstänker att det inte lär hända i första taget.

P.S. Jag har inte köpt det så tog det inte personligt på något sätt D.S.

HAHA KLOCKREN!!

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk

måste väl vara battlefield som är årets flopp?
hypen var betydligt större kring battlefield och det har absolut inte levt upp till förväntningarna = flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Folk är allt för grafikkåta, släpp allt och gå ut och lev istället ifall ni inte är nöjda, bättre grafik än så blir det inte....och hör och häpna, in Real-3D

Tror mer det handlar om att de flesta här har ganska kraftfulla system och tycker att en stor titel som MW3 även ska leverera grafikmässigt enligt tidens standard. Inte som om det vore 5år gammalt på den fronten.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Man ser att Call of Duty inte är gjort för att tillfredsställa användare på Sweclockers...

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Är det så konstigt när hela cod är riktat mod energidrickande p12:or som tror dem är coola när dem sätter ett ZOMG 36O N0zKop3!

Svårt att sätta ett 360° no-scope då? Titta rakt fram och skjuta (går att göra även på CS, DoD, Q3, BFxx42, BF*, BFBC* mfl.!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Svårt att sätta ett 360° no-scope då? Titta rakt fram och skjuta (går att göra även på CS, DoD, Q3, BFxx42, BF*, BFBC* mfl.!

Vet inte om du drygar och är ironisk, men om du står och kollar rakt fram så har du ju inte gjort en 360° rörelse, det han menar är ju följande extremt "COOLA" påhitt. Är man lite mer pro än andra så höjer man svårighetsgraden och gör en 720°, eller kanske en 1080°!!!!!