Varmt grafikkort efter byte till vattenkyld cpu-kylare

Permalänk
Medlem

Varmt grafikkort efter byte till vattenkyld cpu-kylare

Hej Vänner!

Jag byggde om min dator häromdagen och fått lite värmeproblem... Grafikkortet blir 82-83 grader vid spel av tex BF3.

Jag har nu ett system byggt i ett Fractal Design Define R3

CPU-kylaren är en Corsair H80, Radiatorn är monterad på baksidan.

Grafikkortet är ett Radeon 5870 med originalfläkt.

I fronten av lådan sitter 120mm-fläkten som datorn levererades med.

Vad rekommenderar ni för åtgärder?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Har själv ett R3 och skulle säga byt ut fläkten fram mot 2 st andra fläktar
kör med Nanoxia fläktar själv tysta och flyttar gott med luft
annars rekommenderar jag Scythe Gentle Typhoon fläktar

kan säga att med nanoxia fläktarna (2 fram och en i botten som inblås) ligger mitt system runt rumstemp i idle och aldrig över 65C på grafikortet i full load
kan nämna att jag bak har en H50 i PnP samt fractal fläkten som följde med chassit i toppen som utblås
dock har jag kanske en effektivare kylare på mitt grafikort då jag har ett MSI 560ti med twin frozer II
men fler fläktar gör underverk för vilket system som helst
speciellt då man byter ut fractal design orginal fläktar som visseligen inte låter mycket men å andra sidan flytter ganska lite luft

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Har det hänt någon katastrof i nått land som tillverkar fläktar? allt bra verkar vara slut...

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Har det hänt någon katastrof i nått land som tillverkar fläktar? allt bra verkar vara slut...

kan va relaterat till översvämningarna i thailand vad vet jag

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.