Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Flyttade komponenter nu får jag ingen bild på skärmen?

Permalänk
Medlem

Flyttade komponenter nu får jag ingen bild på skärmen?

Hej Sweclockers igår kväll så flyttade jag över mina grejer till ett nytt chassi men nu när jag trycker på start knappen så börjar alla fläktar snurra, lampor lysa osv, Men får ingen bild på skärmen står bara "No signal detected" Vad kan detta bro på? Allt fungerade utmärkt i förra chassit, Kan jag ha förstört grafikkortet eller moderkortet när jag flyttade allt?

har provat att byta inställningar på skärmen och kollat alla sladdar men får fortfarande ingen bild =/

hjälp snarast! Mvh Mikael

Visa signatur

CPU: I5 2500K Kylning: CM Hyper 212 Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 GPU: GTX 580 DirectCU II Ram: Corsair Vengeance LP 8GB 1600Mhz PSU: Corsair HX650 Chassi: NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Provade att byta till ett annat grafikkort från min gamla dator (8500GT) och den gav signal, Betyder det att mitt andra grafikkort är dött eller kan det bero på drivers elr likande =/?

Visa signatur

CPU: I5 2500K Kylning: CM Hyper 212 Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 GPU: GTX 580 DirectCU II Ram: Corsair Vengeance LP 8GB 1600Mhz PSU: Corsair HX650 Chassi: NZXT Phantom

Permalänk

Ja tyvär kan det ha hänt att ditt Grafikkort har gått sönder eftersom att det inte ger nån bild när det det andra gör det,
Men testa ditt grafikkort i en annan dator för att titta efter om du får samma problem.

Om det hade varit drivers så hade det visat att bios startar upp.

Mvh

Visa signatur

CPU: Intel i7 2600K 4,5GHz 1,332V, LLC 75%, Offset -0,005V
GPU: Asus R9 290
MB: Asus P8P67 Deluxe
RAM: Corsair Vengence LP 4x4GB 1600MHz
SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

Testa också att nollställa/reseta BIOS/UEFI/CMOS.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Stoppat i extra strömen till grafikkortet och CPU??

MVH Peter