Battlefield 3 årets flopp? DICE agerande!

Permalänk
Skrivet av milkacid:

Ni kan väl inte på allvar säga att ni inte upplever det extremt konstiga lagget som BF3 MP lider av ?

Håller med ginga till viss del, DICE skulle verkligen behöva komma ner lite på jorden igen.

Spelet i sig har ju ofantlig potential men så länge nätkoden är som den är så kommer vi få stå ut med mycket skit.

BF3 är ju en av dem mest internet-hastighets-krävande spelen någonsin, man behöver minst runt 2mbit/s upp och åtminstone det dubbla ner för att göra sig säker på att laggen inte uppstår på grund av Internet uppkoppling.
Har själv testat 1gbit/s fiber på samma dator som jag kört 6-8mbit/s adsl, och det är fortfarande direkt märkbar skillnad även om ping'en är nästan den samma till samma server.

Sedan så kunde ju netkoden finslipas :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med BF3 både SP och MP, lite små buggar men inget som förstört spelet. Det jag mest stör mig på är MP och alla krascher som händer då och då. Men inte nåt som inte går att fixa med en patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Battlefield 3 gjorde mig missnöjd köpte det i veckan, SP snälla om ni Dice inte har någon fantasi hur en story på SP ska se ut, gör ingen SP dådå. MP och SP mycket lagg och buggar. MP i battlfield 3 som Battlefield är kända blev flopp med alla buggar,problem och allt annat. DICE era betenden på presskonferanser höll Mourinho klass de, otroligt respektlösa mot era konkurenter som är fullständigt oacceptabelt(!). Varför betedde ni er så? DICE ni är vuxna människor.

Ändå om DICE gick ut och sa att det var bäst, så blev battlefield 3 en flopp både MP och SP nej tack till ett mer Battlfield god natt battlfield.

Vissa youtubeklipp som är svenska skäms man för samma här nu skäms vad DICE har presterat.

Nej, jag är inget Call of duty fan

Jag tycker att sp är kul, och jag ser buggar i mp väldigt sällan. Helst klart värt 400kr. När man har spelat lite bf3 känns det plåtsligt otrlogt tråkigt att spela mw2/3. Ingen fysik, dåligt ljud och allderles för få servrar som inte bara kör tdm eller ffa. Det känns bara löjligt när explosionerna låter som ett juicepaket som trampas på, när en rpg lämnar kvar ett litet brännmärke på fönstret eller när man ser skotthål flyta omkring i vattenpölarna.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ju större ett spel är ju mer finns det som kan gå fel. Har alltid varit så och kommer alltid att vara så.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 är det bästa roligaste spelet jag någonsin köpt till pc finns nästan inget att klaga på samt att det kommer bli bättre med tiden. SP är inget man köper spelet för men jag kör det som att testa olika vapen miljöer etc innan jag börjar köra MP som en tutorial. SP var bra tyckte jag och MP är det grymmaste jag sett! Förstår verkligen inte alla dessa jävla lipsillar som ständigt skapar dessa nya otroilgt nedlåtande och tråkiga trådar, håll det för er själva!

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Jag gillar spelet skarpt, men spelar knappt då inte ens ett GTX580 som man pungat ut över 4k på (enbart pg a av BF3) inte levererar den prestandan jag hoppats på. Krävs 2st av dessa kort för att lira utan stora FPS-drops i high/ultra (1920x1080).

? Jag har ett 570 och det flyter på fint med allt på high i 1920x1200.

Permalänk
Skrivet av Eget:

? Jag har ett 570 och det flyter på fint med allt på high i 1920x1200.

För mig är "fint" 60+fps Dra på all AA/AF på max osv, sen drar du in på en server med Caspian Border och 64 spelare

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Gallerikonnässör

Jag har knappt märkt av buggar i MP, har inte testat SP än då mina vänner sagt att den ska vara dålig. Men i sin helhet, tycker jag BF3 är långt ifrån flopp! Bland det roligaste jag kört!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

Det har ju kommit uppdateringar till servrarna, när kommer det optimeringar för hårdvaran?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Själv har jag skitkul i BF3 trots datorn i signaturen :)(Low all the way) Hade några konstiga "upprepningslagg" i videosekvenserna i SP,men skit samma nu,när jag har spelat igenom det. Det är i MP det roliga börjar,och ljudet är ju överjävligt grymt.

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Medlem

Problemen växer och växer varje dag jag spelar. Inget att tekomendera till andra lika så mw3. Battlefield 3 nej tack.

Jag skapade denna tråd för att se vad andra tycker men ni verkar vara blinda och inte se alla fel bf3 har. jag verkligen älskade bf2 och då kom detta spel som gjorde mig arg på hur dagens spelfötetag bara slänger ut ett nytt spel som alla köper. Lixom l4d2,cs:Go,mw3,Battlefield,skyrim osv.

Diverse agerande gör mig äcklad och sedan se hur enkelt de järn tvättar vissa nä fy gör dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

battlefield 3 funkar hur fint som helst med flera miljoner spelare samtidigt

rensa datorn lite http://www.malwarebytes.org/

Permalänk
Medlem

De som designade mapsen i bf3 borde inte få göra det igen. Allt är så jäkla centralt. Finns en riktigt bra bana enligt mig och det är caspian border alla andra är ok men inte mycket mer. Firestorm är ok men det är ju bara löjligt att den är den största banan. Visst den är stor men finns ju ingen anledning att vara på 50% av banan då det bara är öken för att få den att se större ut.
Bf2 är ju många gånger större.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Problemen växer och växer varje dag jag spelar. Inget att tekomendera till andra lika så mw3. Battlefield 3 nej tack.

Jag skapade denna tråd för att se vad andra tycker men ni verkar vara blinda och inte se alla fel bf3 har. jag verkligen älskade bf2 och då kom detta spel som gjorde mig arg på hur dagens spelfötetag bara slänger ut ett nytt spel som alla köper. Lixom l4d2,cs:Go,mw3,Battlefield,skyrim osv.

Diverse agerande gör mig äcklad och sedan se hur enkelt de järn tvättar vissa nä fy gör dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du inte bara ta och hosta upp vad det är för buggar du har att klaga på istället?
Vissa glitchar i banorna finns det än men vad jag vet så finns sånt fortfarande även i WoW som varit ute i 5-8år nu eller vad det nu blir!
Så seså ta och säg vad det är för buggar du sitter och whinear om nu sen tror jag du menar hjärntvättar eller är det järnet i pansarvagnen som du inte kan skjuta sönder med din ump du tänkte på?

hmm... hemska ungdomar!

Permalänk
Keeper of Traditions

Fattar inte hur folk ens orkar kommentera en sån här trolltråd.....
En nyregistrerad trådskapare som inte lägger ner mer än ett par minuter på sitt första inlägg och bara häver ur sig massa struntprat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

När vi ändå pratar om flopp.
Jag kan inte använda crossfire för då crashar spelet. Någon som vet varför? Svart skärm så fort spelet startas, inget svarar och jag måste starta om datorn.
moderkort: Asus maximus IV extreme p67
grafikkort: 5870 x 2
Cpu : 2500K.

Förlåt om jag utnyttjar tråden lite nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Fattar inte hur folk ens orkar kommentera en sån här trolltråd.....
En nyregistrerad trådskapare som inte lägger ner mer än ett par minuter på sitt första inlägg och bara häver ur sig massa struntprat.

This, efter att ha läst första posten förstår man att det är troll...

tycker bf3 är grymt och specifikt tycker jag att kombinationen mellan infanteri, landbaserade fordon och luft fordon är riktigt grym.
känslan när man springer genom banan och skjuter "coverfire" hit och dit, gömmer sig för tanks när dem åker förbi och tar skydd från flygplan är
perfekt... Har inte fått något error sen betan men battleblog(log?) är lite fail imo.

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Skrivet av ginga:

Problemen växer och växer varje dag jag spelar. Inget att tekomendera till andra lika så mw3. Battlefield 3 nej tack.

Jag skapade denna tråd för att se vad andra tycker men ni verkar vara blinda och inte se alla fel bf3 har. jag verkligen älskade bf2 och då kom detta spel som gjorde mig arg på hur dagens spelfötetag bara slänger ut ett nytt spel som alla köper. Lixom l4d2,cs:Go,mw3,Battlefield,skyrim osv.

Diverse agerande gör mig äcklad och sedan se hur enkelt de järn tvättar vissa nä fy gör dem.
Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det för problem du har då? Jag lider inte av några problem mer än rage när jag blir dödad.

Om du kan lista upp alla problem du har så blir det nog enklare att förstå din ilska.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förväntade man sig en efterföljare av Battlefield 2 så japp då blir man besviken.
Istället fick man "Call of Bad Battlefield 3".

Bara DLCs med STOOOORA maps kan rädda detta spelet.

Förstår fortfarande inte Tobbe hur du kan jämföra Battlefiel 3 med CoD. Förutom Operation Metro. Call of Duty barnorna är mycket mycket mindre! Som jag vet själv genom spelat en hel del på CoD och Battlefield. Snart kommer "Back to Karkand" iallafall. Hoppas du blir nöjd då för en gångs skull!

Skrivet av Fritjof92:

Vad är det för problem du har då? Jag lider inte av några problem mer än rage när jag blir dödad.

Det är ett problem som jag lider stort av med! Den buggen måste Dice fixa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Asså gud va kul det är och läsa asså ?! va fan tänker folk med? tror folk seriöst att det ska komma ut ett 100% bugg/felfritt spel som 100% av befolkningen tycker är kul !?? får att få ett helt buggfritt spel som alla kan spela kräver fan minst 7-8år utveckling..

Sluta gnäll för fan, Trodde du seriöst att bf3 inte skulle ha buggar eller fel så är du inte frisk.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vrf du kallar det flopp? Några enstaka buggar gör ju inte ett spel till en flopp.Ett så pass nytt spel har självklart buggar och saker som behöver skjusteras. Visserligen kan jag hålla med om att SP var vekt. Men jag köpte spelet pga MP. Jag finner heller inget lagg som du pratar om. Antingen är du en riktig hater eller så är du så extremt dålig att du helt enkelt missat det roliga med spelet...du fokuserar på fel saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Förstår fortfarande inte Tobbe hur du kan jämföra Battlefiel 3 med CoD. Förutom Operation Metro. Call of Duty barnorna är mycket mycket mindre! Som jag vet själv genom spelat en hel del på CoD och Battlefield. Snart kommer "Back to Karkand" iallafall. Hoppas du blir nöjd då för en gångs skull!

Små trånga banor där det är mer infantry vs infantry än vehicle.
Flaggor ihop klumpade i mitten istället för utspridda, en flagga långt ifrån allt annat räcker inte.

Back to Karkand kommer krossa skit banorna som finns nu, hoppas bara dom inte fuckat upp dom.

Permalänk

Kollade runt i TS tidigare trådar...

Citat:

Hej har ett nvidia geforce 120 kort.

Grafikortet klarar inte bf3

Grafikortet är nyare än 8000 och 9000 serien ändå är dom på minimum. men inte 100 serien har ngn en förklring till detta. Behöver jag vara orolig att jag inte kommer kunna köra bf3? Eller till fullgame kommerjag kunna spela med ett 120 kort?

En fråga till. Kan man uppgradera en märkesdator (stationär).

samt.

Citat:

Det är en hp dator.

Nätagget ligger på 320 w
prosessor är en amd phenom x3 8750
Minne 3.5 gb.

Hittade den på prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=444019

Tror vi har svaret här! Han sa även att det inte laggade när han spelade på lägsta i 1280x1140. "typ utan att det laggar"

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av ginga:

Battlefield 3 gjorde mig missnöjd köpte det i veckan, SP snälla om ni Dice inte har någon fantasi hur en story på SP ska se ut, gör ingen SP dådå. MP och SP mycket lagg och buggar. MP i battlfield 3 som Battlefield är kända blev flopp med alla buggar,problem och allt annat. DICE era betenden på presskonferanser höll Mourinho klass de, otroligt respektlösa mot era konkurenter som är fullständigt oacceptabelt(!). Varför betedde ni er så? DICE ni är vuxna människor.

Ändå om DICE gick ut och sa att det var bäst, så blev battlefield 3 en flopp både MP och SP nej tack till ett mer Battlfield god natt battlfield.

Vissa youtubeklipp som är svenska skäms man för samma här nu skäms vad DICE har presterat.

Nej, jag är inget Call of duty fan

Haha, du ville bara skapa denna tråd för att kontra mot alla andra trådar som heter ungefär: "MW3 fiasko?!?!?"
Du är för söt!

Permalänk
Medlem

Om ni klagar på bf3 så får man komma ihåg att det tog typ ett år innan bfbc2 var spel bart i mp, mer fuskare mu kan jag gå med på men det var mer problen med spelet med bfbc2.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från små lustiga buggar som att plötsligt är ingen i squad, eller att HUD försvinner så fungerar spelet faktiskt riktigt bra. Jag är inget fan av Multiplayer FPS och har egentligen aldrig kört något sådant seriöst men BF3 har fått mig att öppna ögonen för denna genre! Tummen upp Dice, spelet var definitivt värt sina 450kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vadå lagg i SP? Du får ju skaffa dig en ordentlig dator förstår det väl? Eller nej, det kanske också är DICE fel :3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Om man bortser från små lustiga buggar som att plötsligt är ingen i squad, eller att HUD försvinner så fungerar spelet faktiskt riktigt bra. Jag är inget fan av Multiplayer FPS och har egentligen aldrig kört något sådant seriöst men BF3 har fått mig att öppna ögonen för denna genre! Tummen upp Dice, spelet var definitivt värt sina 450kr.

Squad buggen är ingen bugg. Man måste vara minst 2 personer i en squad, man kan inte vara ensam för då töms hela squaden. Man måste alltså vara minst 2 personer i samma squad för att den ska vara öppen och fungera.

Permalänk
Skrivet av Snaikstu:

Lirade du betan? Om du gjorde det och ändå köpte skiten: duktig idiot!

BF3 betan är fan det roligaste jag har spelat, tills BF3 retail kom ut såklart. BF3 betan var 10 gånger roligare än BC2 och 100 gånger roligare än vad MW3 någonsin kommer att bli. Så vad fan snackar du om?

Citat:

Dice har aldrig och kommer aldrig att ta till sig av kritik. Allt de vill ha är ryggdunkar av jocks och p12or. Har du inte märkt det?

Och det vet du? Jag tror du är en bister jäkel som snackar en massa skit.

Citat:

Ingen flopp, de sålde en jävla massa och det är allt de bryr sig om. Välkommen till verkligheten. Dice skiter fullständigt i om ni gillar spelet eller inte, bara ni betalar för det så är de nöjda. Buggarna får ni på köpet. Grattis.

Hur tusan kan du säga att Dice skiter i oss spelare? Du för inte deras talan, vad är det med dig egentligen?

Permalänk

Haha BF3 är sjukt grymt, buggar inte ett piss för mig, händer någon gång att spelet dör thats it