Fuskade på ett account, blev bannat på ett annat.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte tycka synd om dig när du skriver "Nu till problemet; Jag fuskade på Modern Warfare 2"
Jag tycker mer synd om dem du mötte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Bra att ni alla har predikat för mig hur dåligt det är med fusk. Känner att jag är en bättre människa nu. Nu när vi har predikat färdigt kanske vi faktiskt kan besvara frågan istället för att posthunta?

Förstår dessutom inte hur det är helt rätt, då jag inte använde fusken på kontot som blev bannat. Men ni kanske tycker det är "helt rätt" att steam bannar oskyldiga account? Sedan fuskade jag dessutom inte i public, som jag skrev.

Att steam ska ha upptäckt fusken på min dator tror jag inte då jag dels hade dom på ett USB-minne, och dessutom har jag för mig att VAC inte har rätt till att söka igenom folks datorer.

Någon vettig människa som har svaret på min fråga?

Steam vet vilket ip du fuskat ifrån, när du sedan loggar in med ett nytt Steamkonto från samma IP bannas det kontot också.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Jag kan inte göra något annat än att le känner jag

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk

Byt ip adress, en ny spel, fuska inte mer sen, blir dyrt för dig att köpa nytt hela tiden

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Skyll dig själv. Jag förstår dock inte vad du skulle få ut av att posta detta på Steam's forum?

Permalänk

Jag undrar hur läsförståelsen på den här sidan ligger till, då uppenbarligen INGEN har förstått vad jag har skrivit, trotts att jag var hur tydlig som helst.

Mitt ena account var bannat sedan tidigare (2år sedan), jag använde ett program för att ta mig förbi vacbannen och spela på det bannade accountet. Sedan bannades mitt ANDRA account pågrund av detta, dom bannades alltså INTE samtidigt, vilket leder till att det troligtvis inte är IP-ban.

Så vad jag har fått ut av den här tråden är att folks logik är vrickad.
Enligt er så har VAC rätten till att banna folk på misstankar mot fusk, dom behöver alltså inte veta säkert att fusket har används av kontot som dom bestämmer för att banna. Logiskt, eller hur? Jag tror dom hade vunnit i rättegång, faktiskt!

Sen när är det "olagligt" att HA fusk på sin dator?

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt hur dom söker av nu, men det brukar (brukade?) bara känna av om man moddade .dll-filer eller hade ett program igång samtidigt som modifierade spelets minne. Men dom ser allt vilka program du har igång, det är jag ganska säker på.

Enda gången som jag vet att steam drog tillbaka VAC-bans var när folk blev VAC-bannade på MW2 utan anledning och ingen trodde dom, förrens steam tog bort deras bans. Annars så tror jag tyvärr att det är kört för dig.

EDIT:

Skrivet av StålNisse:

Enligt er så har VAC rätten till att banna folk på misstankar mot fusk, dom behöver alltså inte veta säkert att fusket har används av kontot som dom bestämmer för att banna. Logiskt, eller hur? Jag tror dom hade vunnit i rättegång, faktiskt!

VAC chansar inte, den vet. VAC bannar inte av misstag ska du veta.

Skrivet av StålNisse:

Sen när är det "olagligt" att HA fusk på sin dator?

Det är inte olagligt men det strider mot steams/VAC's regler.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av InTrance:

Jag kan inte göra något annat än att le känner jag

+1

Jag fattar inte vad du klagar på, du erkände precis att du fuskat (i två perioder till och med).
Är det så att steam känner av fusket på båda kontona så är det juh kanon för oss som inte fuskar och bara
blir förbannad när andra förstör vår spelupplevelse genom att fuska sig fram.

Get over it och börja spela singelplayer spel istället.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Då är det inte Steams fel, utan din brors fel som lagt in hacket på datorn.

Sen när är det olagligt att ha fusken på datorn? Såvitt jag vet måste jag använda dom för att göra någon skada.

Skrivet av stefan1981:

om min bror fuskar på min dator så åker han på en hurring och behöver inte komma hem till mig igen. skulle iofs inte låta han göra det heller.
Bara idioter som fuskar å förstör för andra.
därför man har lösenord mm på spelen.

Bra svar, lysande exempel på intelligenskvoten i den här tråden.

Skrivet av vikham:

Jag tycker det är rätt att dom IP bannar. Har du fuskat så förtjänar du inte att lira online. Även om du köper ett nytt spel med ett nytt account så har du fortfarande begått brottet. T.ex om du rånar en bank och du blir tagen, sen när du kommer ut ur fängelset, tycker du att du ska få gå och ta lån hos dom då? Kanske en dålig jämförelse men du förstår poängen.

Väldigt dålig liknelse. Vad du säger är att folk inte kan förändras, och därför har vi ingen anledning till att hjälpa dom förändras. Hell, varför slänger vi inte bara in alla som har begått ett brott i fängelse på livstid, till och med ungarna som snattar godis på ICA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Jag undrar hur läsförståelsen på den här sidan ligger till, då uppenbarligen INGEN har förstått vad jag har skrivit, trotts att jag var hur tydlig som helst.

Mitt ena account var bannat sedan tidigare (2år sedan), jag använde ett program för att ta mig förbi vacbannen och spela på det bannade accountet. Sedan bannades mitt ANDRA account pågrund av detta, dom bannades alltså INTE samtidigt, vilket leder till att det troligtvis inte är IP-ban.

Så vad jag har fått ut av den här tråden är att folks logik är vrickad.
Enligt er så har VAC rätten till att banna folk på misstankar mot fusk, dom behöver alltså inte veta säkert att fusket har används av kontot som dom bestämmer för att banna. Logiskt, eller hur? Jag tror dom hade vunnit i rättegång, faktiskt!

Sen när är det "olagligt" att HA fusk på sin dator?

Men det spelar väl fan ingen roll om du hade olika konton? Du har valt att fuska och förstöra för andra, du förtjänar inte ens att få spela spelet!

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Typ hälften av alla fuskade på mw2 ett tag.

Då gjorde man följande:

1: 6 kompisar ladda ner wh/aimbot.
2: Kör search and destroy.
3: Döda alla motståndare utan 1. (Använd endast WH)
4: Alla 6 springer runt den sista killen med marthon+lightweight och "trollar han".(Man låter honom döda alla 6)
5. När motståndarna vunnit 3 runder och endast har 1 kvar till vinst, så sätter man på alla cheats och börjar slakta!
6. Motståndarna blir förbannade och själv skrattar man i år och dar.(Jag har lite screen-shots från flame-kommentarer om någon vill se) Den bästa av dem alla vi har fått:"My dog fucker your granny"
7. Profit.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Jag undrar hur läsförståelsen på den här sidan ligger till, då uppenbarligen INGEN har förstått vad jag har skrivit, trotts att jag var hur tydlig som helst.

Mitt ena account var bannat sedan tidigare (2år sedan), jag använde ett program för att ta mig förbi vacbannen och spela på det bannade accountet. Sedan bannades mitt ANDRA account pågrund av detta, dom bannades alltså INTE samtidigt, vilket leder till att det troligtvis inte är IP-ban.

Så vad jag har fått ut av den här tråden är att folks logik är vrickad.
Enligt er så har VAC rätten till att banna folk på misstankar mot fusk, dom behöver alltså inte veta säkert att fusket har används av kontot som dom bestämmer för att banna. Logiskt, eller hur? Jag tror dom hade vunnit i rättegång, faktiskt!

Sen när är det "olagligt" att HA fusk på sin dator?

Jag ska inte skriva något om moralen i att fuska, utan gå rakt på frågan.
Om du ni har använt programvara för att kunna spela på ditt vac-bannade konto så har förmodligen steam tröttnat på att du fortsätter att fuska och därmed bannat det andra kontot som kommer från samma IP, då du inte lärt dig av ditt första misstag.

Permalänk
Skrivet av impacter:

Men det spelar väl fan ingen roll om du hade olika konton? Du har valt att fuska och förstöra för andra, du förtjänar inte ens att få spela spelet!

Nä, du har helt rätt! Det spelar ingen som helst roll att dom bannar ett konto som aldrig har beblandats med fusk, bara för att det har kommit i kontakt med en dator med fusk på. Håller med dig till 100%!

Se, jag kan också sarkasm.

Var försiktig med att logga in på steam från dina kompisars datorer, dom må ha fusk på den, och då är även ditt konto skyldigt till att ha fuskat!

Permalänk

skit samma om han har fuskat eller inte , kan vara tröttsamt men vad fan det är inte det han frågar efter i alla fall

är väl bättre han säger som det är och inte hittar på någe annat så vi hade blivit gråhåriga och sedan så säger han (visst fan jag fuskade)
skulle vara intressant ur andra synpunkter oxå om man är 2 på samma burk och en fuskar

är det bara ip-banning som gäller eller rotar dom runt mera i datorerna det skulle vara mera intressant o veta

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Måste bara fråga... Vad är poängen? Fuska i 1v1? Som att spela "sänka skepp" med sig själv ju..

Ingen som helst, egentligen. Ville bara lattja runt lite.

Vad är poängen med att fuska över huvud taget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Bra att ni alla har predikat för mig hur dåligt det är med fusk. Känner att jag är en bättre människa nu. Nu när vi har predikat färdigt kanske vi faktiskt kan besvara frågan istället för att posthunta?

Förstår dessutom inte hur det är helt rätt, då jag inte använde fusken på kontot som blev bannat. Men ni kanske tycker det är "helt rätt" att steam bannar oskyldiga account? Sedan fuskade jag dessutom inte i public, som jag skrev.

Att steam ska ha upptäckt fusken på min dator tror jag inte då jag dels hade dom på ett USB-minne, och dessutom har jag för mig att VAC inte har rätt till att söka igenom folks datorer.

Någon vettig människa som har svaret på min fråga?

även om fusken är inne på ett usb minne så känner den ju av att det körs i bakrunden på datorn (i aktivitetshanteraren spelar ingen roll om du har den på en annan dator och startar det genom din egen den upptäcker det fortfarande genom din dator och där bannar den dig för att du såklart använder fusk helt enkelt oavsett konto )
även om det inte var online på någon server du joinar utan mot en kompis eller liknande så kan det hända...

(en kompis till mig tyckte att det skulle vara kul och fuska lite imot mig (dålig förlorare e han ärligt talat där ^^) med wh på cs 1.6 på ett konto med spel för 650 kr (blev banad från alla goldsource spel bla halflife, blue shift, opposing force, tfclassic o några till)

dem är hårda på det där med fusk så det är bättre och köra utan och ha kontot kvar länge istället för ett nytt och kasta in mer pengar till steam för att du fuskar och att steam upptäcker det....

ärligt spelande när man har en väldigt jämn motståndare som man lyckas komma undan ifrån ett par gånger e hur kul som helst enligt mig sen och kasta flash runt hörnet där han kommer sen hoppa fram och kniva

(mw2 xbox som jag körde mot kompis (2 st 360s 2 tv apparater vända med baksidan imot varandra
både bf3 och mw serien har jag testat och dem e båda kul och spela ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av hasse42sthlm:

skit samma om han har fuskat eller inte , kan vara tröttsamt men vad fan det är inte det han frågar efter i alla fall

är väl bättre han säger som det är och inte hittar på någe annat så vi hade blivit gråhåriga och sedan så säger han (visst fan jag fuskade)
skulle vara intressant ur andra synpunkter oxå om man är 2 på samma burk och en fuskar

är det bara ip-banning som gäller eller rotar dom runt mera i datorerna det skulle vara mera intressant o veta

Äntligen, någon som faktiskt förstår vad jag försöker förmedla.

Dom har ingen rätt att banna ett konto som inte har berört fusk, bara för att det FINNS fusk på datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StålNisse:

Enligt er så har VAC rätten till att banna folk på misstankar mot fusk, dom behöver alltså inte veta säkert att fusket har används av kontot som dom bestämmer för att banna. Logiskt, eller hur? Jag tror dom hade vunnit i rättegång, faktiskt!

Sen när är det "olagligt" att HA fusk på sin dator?

Har du läst igenom deras Terms of Agreement?

Sen allt tjat om IP-ban. Ni kan inte vara seriösa? En Ip-ban är helt verkningslös.

Du gnäller lite om att folk inte tar dig seriöst. Tycker du att det är konstigt?

Permalänk
Medlem

I bästa fall kan du väll försöka ta kontakt med steam och säga att du delar dator med din "brorsa" och att du inte har fuskat, och att det accountet du använder aldrig har används till fusk. (För det har det ju inte).

Går inte det, då får du bita det sura äpplet.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

även om fusken är inne på ett usb minne så känner den ju av att det körs i bakrunden på datorn (i aktivitetshanteraren spelar ingen roll om du har den på en annan dator och startar det genom din egen den upptäcker det fortfarande genom din dator och där bannar den dig för att du såklart använder fusk helt enkelt oavsett konto )
även om det inte var online på någon server du joinar utan mot en kompis eller liknande så kan det hända...

USBminnet var enbart inkopplat när jag spelade på det bannade kontot, och kopplades ut såfort jag inte spelade. Vilket gör det hela ännu mer konstigt enligt mig. Även detta har skrivit tidigare.

Skrivet av Bjebbosten:

Att steam bannar båda kontona är bra, skulle det vara någons bror skulle det fortfarande vara bra... däremot ska brorn ansvara för att fixa ett nytt spel

Tänker inte ens kommentera. Din syn på saker och ting är totalt vrickad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vikham:

I bästa fall kan du väll försöka ta kontakt med steam och säga att du delar dator med din "brorsa" och att du inte har fuskat, och att det accountet du använder aldrig har används till fusk. (För det har det ju inte).

Går inte det, då får du bita det sura äpplet.

Är inte det också att fuska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

Jag undrar hur läsförståelsen på den här sidan ligger till, då uppenbarligen INGEN har förstått vad jag har skrivit, trotts att jag var hur tydlig som helst.

Mitt ena account var bannat sedan tidigare (2år sedan), jag använde ett program för att ta mig förbi vacbannen och spela på det bannade accountet. Sedan bannades mitt ANDRA account pågrund av detta, dom bannades alltså INTE samtidigt, vilket leder till att det troligtvis inte är IP-ban.

Så vad jag har fått ut av den här tråden är att folks logik är vrickad.
Enligt er så har VAC rätten till att banna folk på misstankar mot fusk, dom behöver alltså inte veta säkert att fusket har används av kontot som dom bestämmer för att banna. Logiskt, eller hur? Jag tror dom hade vunnit i rättegång, faktiskt!

Sen när är det "olagligt" att HA fusk på sin dator?

de du inte förstår som större delen hr håller med mej om e att fuska e inte okej när de drabbar andra. steam har satt upp regler som du antagligen har godkänt o sen dabbat dej. kvittar om du har tex 40 konton om du så bara fuskar på ett e du ej förtjänt av de andra 39. inga men eller om utan så e de.

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Skrivet av vikham:

I bästa fall kan du väll försöka ta kontakt med steam och säga att du delar dator med din "brorsa" och att du inte har fuskat, och att det accountet du använder aldrig har används till fusk. (För det har det ju inte).

Går inte det, då får du bita det sura äpplet.

Har redan bitit i det sura äpplet, tänker inte ens försöka ta upp det med Valve eftersom jag vet att kontot inte kommer bli unbannat. Däremot tycker jag att det är FEL att dom gör på det här sättet. Vilket majoriteten av sweclockers uppenbarligen inte tycker, för Valve har all rätt att banna utan bevis!

Skrivet av lba:

Har du läst igenom deras Terms of Agreement?

Sen allt tjat om IP-ban. Ni kan inte vara seriösa? En Ip-ban är helt verkningslös.

Du gnäller lite om att folk inte tar dig seriöst. Tycker du att det är konstigt?

Jag skriver hur seriöst som helst, erkänner att jag har fuskat, och undanber folk som ska kommentera om det. Så ja, jag finner det konstigt att folk fortfarande gör det.

Permalänk
Skrivet av zorki:

de du inte förstår som större delen hr håller med mej om e att fuska e inte okej när de drabbar andra. steam har satt upp regler som du antagligen har godkänt o sen dabbat dej. kvittar om du har tex 40 konton om du så bara fuskar på ett e du ej förtjänt av de andra 39. inga men eller om utan så e de.

Då är fallet löst

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StålNisse:

Har redan bitit i det sura äpplet, tänker inte ens försöka ta upp det med Valve eftersom jag vet att kontot inte kommer bli unbannat. Däremot tycker jag att det är FEL att dom gör på det här sättet. Vilket majoriteten av sweclockers uppenbarligen inte tycker, för Valve har all rätt att banna utan bevis!

Jag skriver hur seriöst som helst, erkänner att jag har fuskat, och undanber folk som ska kommentera om det. Så ja, jag finner det konstigt att folk fortfarande gör det.

Antar att du fortfarande inte läst deras Terms of Agreement som du godkände när du installerade?

Permalänk

Som flera har sagt så gjorde steam rätt och TS kan knappast kräva sitt konto tillbaka, men precis som TS säger så är det ändå konstigt att Steam kunde banna hans andra konto och det tyder på att Steam kan banna oskyldiga.

Angående IP-bann så byter man ip-adress rätt som det är, att gå efter Ip och banna folk bara för att de hade samma IP som en fuskare kan leda till många felaktiga banningar. Samma dator däremot, så bör folk ha lite koll på sin, det är dock inte roligt om man köper en begagnad dator som en fuskare har haft och sedan blir bannad på alla sina steam-spel eller något för detta. -Nu är väl denna risk liten, varvid det blir en hypotetisk fråga.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av zorki:

de du inte förstår som större delen hr håller med mej om e att fuska e inte okej när de drabbar andra. steam har satt upp regler som du antagligen har godkänt o sen dabbat dej. kvittar om du har tex 40 konton om du så bara fuskar på ett e du ej förtjänt av de andra 39. inga men eller om utan så e de.

Nä, har jag köpt 40 konton. Dessa är mina att göra vad fan jag vill med, sålänge jag inte bryter några regler. Väljer jag att bryta reglerna på ett av kontona, så ska jag fortfarande har 39 stycken kvar att göra vad fan jag vill med.

Du är uppenbarligen för kollektiv bestraffning.

Permalänk
Medlem

Om dina konton är registrerade i samma namn så kan de banna alla dina konton även om du bara fuskar på ett av dem, det kan låta konstigt men så är det Är de snälla så bannas man bara från spelet man fuskade i men att banna hela kontot är vanligt.

Sen så måste inte steam a bevis för fusk utan de räcker med att de tror att du har fuskat för att kunna banna ett konto, står klart och tydligt i deras Eula har jag för mig.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StålNisse:

Om din bror och du delar dator, och din bror börjar fuska på sitt steam account, och DITT steam account blir bannat, är det lika härligt och rätt då?

Ni sätter er inte in i situationen, utan är insnöade på att jag fuskade.

Då får din bror köpa nytt spel till dig helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Lär dig nåt nu, fuska aldrig jag förstår inte det kommer aldrig nåt bra ut det. annat om man fuskar på singel spel med en trainer eller nåt, det bryr sig ingen om men online spel?