Råkat inaktivera högtalare.

Permalänk

Råkat inaktivera högtalare.

Hur återställer jag dessa? Hittar inte någonstans! Sorten är Creative SBS260.

Permalänk
Medlem

inte för att vara spydig, men du får nog utveckla det där lite..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

OK!
Tror att jag f****t up lite. Köpte en liten manick på Teknikmagasinet som påstods trådlöst skicka ljud från dator till stereo. Men jag råkade gå in vid den lilla ikonen för ljud nere till höger, markera högtalarna och klicka på inaktivera dem. Vips så är de borta likaså ljudet! Hur hittar jag dem? Har provat med att starta om dator, dragit ur kablar. Tydligen så ska det inte behövas någon drivrutin. Alltså, hur får jag datorn att förstå att den ska låta igen, genom högtalarna. OBS! Är ganska useless på detta, tydligen. Inget ljud alltså!

Permalänk
Medlem

gå in på ljudhanterar ska bara heta "ljud" på svenska eller "sound" på engelska sen där kan du se dina enheter som är igång. Högerklicka sedan på det vita i rutan alltså inte på någon enhet och ta "Visa avaktiverad enheter" eller något liknande (har mitt på engelska) Sen ska den dyka upp lite halvfadad. Högerklicka sedan och ta aktivera enhet.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Parker:

Hoppas det löste det!

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Parker:

OK!
Tror att jag f****t up lite. Köpte en liten manick på Teknikmagasinet som påstods trådlöst skicka ljud från dator till stereo. Men jag råkade gå in vid den lilla ikonen för ljud nere till höger, markera högtalarna och klicka på inaktivera dem. Vips så är de borta likaså ljudet! Hur hittar jag dem? Har provat med att starta om dator, dragit ur kablar. Tydligen så ska det inte behövas någon drivrutin. Alltså, hur får jag datorn att förstå att den ska låta igen, genom högtalarna. OBS! Är ganska useless på detta, tydligen. Inget ljud alltså!

Tack!
Snubblade in på tråden och lärde mig något nytt jag letat efter tidigare

King

Permalänk
Skrivet av Kaksylt:

Hoppas det löste det!

Ja, på sätt och vis. Fick tillbaka ljudet i högtalarna och helt plötsligt funkade den "lilla manicken" men det vete f*n hur. Sedan var allt tyst igen. Jag fick iallafall igång högtalarna sen. Får prova igen i morgon!
Tack för hjälpen!

Permalänk

Världens mest onödiga pryl! Verkar funka när den själv vill! Enheterna hittar aldrig varandra.