Steam, Seg nedladdning på skyrim?

Permalänk
Medlem

Steam, Seg nedladdning på skyrim?

Tjena! Köpte precis skyrim genom steam. men nu när jag ska ladda ner de så är det jätte segt..

Och snackar med en kompis som också köpte det men han har problem att starta det.. Genom steam där också.. det blir error hela tiden.. hans dator är tillräckligt bra för de.. Några tips om vad som försegår på steam atm?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

En orsak kan ju vara att det är väldigt många som laddar hem just Skyrim.

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem

Ahh tänkte också på de

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det är klart som fan det tar lång tid då alla som köpt spelet fysiskt också laddar ner spelet från Steam. Det går knappt inte installera från skivan om man inte kollar in en guide. SÅ jävla puckat fiasko är vad det är.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Att dom inte använder sig av någon form av torrentsystem, det hade ju gjort att det gått snabbare överlag för folk att få ner spelen. Minns när man tanka ner MW2 på release o låg i run 20kb/sek slutade med att en polare fick göra en image fil av sin skiva o skicka till mig och installeras på det viset.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

nu flyter de på lite 700kb/s men iaf ngn som vet vad min kompis har problem med? Hans specs är

Intel Core Duo E6750
Nvidia 7900 GTX
4gb ram

Eller är det software problem? har uppdaterat drivrutiner

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Sposckis:

nu flyter de på lite 700kb/s men iaf ngn som vet vad min kompis har problem med? Hans specs är

Intel Core Duo E6750
Nvidia 7900 GTX
4gb ram

Eller är det software problem? har uppdaterat drivrutiner

Blir det felmeddelanden som säger att han inte har en specifik .dll-fil? Minns inte vad den hette men jag hade det problemet, det försvann när jag uppdaterade och ominstallerade mina grafik-, directX-, och ljud-drivisar.

Permalänk
Medlem

Han sa att det stog "This game is unavailable right now" Något liknande iallafall. Men jag har flera steam vänner som spelar det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Byt steamserver till dansk eller finsk.

Fick 110 kb/s på svensk.
200 kb/s på norsk.
1.2 mb/s på dansk
1.5 mb/s på finsk

Så pröva det, Arkiv -> Inställningar -> Nedladdningar + cloud.

Kräver omstart av steam.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saliv:

Byt steamserver till dansk eller finsk.

Fick 110 kb/s på svensk.
200 kb/s på norsk.
1.2 mb/s på dansk
1.5 mb/s på finsk

Så pröva det, Arkiv -> Inställningar -> Nedladdningar + cloud.

Kräver omstart av steam.

Tackar, sitter och laddar ner Saints row the third och hastigheten hoppade upp o ner och slutade ladda helt ibland, kom aldrig över 2,2 MB/s.
Böt till finsk server och nu laddar det i ca 5 MB/s.