Permalänk
Medlem

stabil tillverkare?

Generellt, vilken/vilka tillverkare av moderkort gör stabila kort?

Och varför har inte alla moderkort trådlöst nätverk nu för tiden?

Permalänk
Inaktiv

Asus, ... alltså, alla?
Och de flesta har ingen nytta av det, så bara onödigt.

Permalänk

jag säger såhär då...

1. EVGA (pga bra garrantier osv, dock är deras z68 modeller bland de sämsta jag sett funktion mässigt)
2. Asrock
3. MSI
4. ASUS
5. Gigabyte (pga mycket coil whine på många modeller)

dock är detta bara på saker jag sett och läst i forum

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd

Electrolux.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Gigabyte gillar jag, MSI är också bra, är dock dessa två jag testat, men inga problem so far!

Visa signatur

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]

Permalänk
Skrivet av Killeak:

Generellt, vilken/vilka tillverkare av moderkort gör stabila kort?

Och varför har inte alla moderkort trådlöst nätverk nu för tiden?

De flesta tillverkare gör stabila kort nuförtiden. Dock skall man undvika de allra billigaste budgetkorten, då det för det mesta är snikmodeller där man sparat in på komponenterna lite för mycket (riktigt billiga AMD-moderkort tenderar att endast stöda processorer med upp till 65W TDP eller max 95W TDP, vilket ställer till det när folk sedan skall uppgradera till bättre processorer). Men i mellanklassegmentet så går det nästan inte att göra bort sig när man väljer moderkort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Skaffa ett Asus Sabertooth har hört mycket bra om det!

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

jag säger såhär då...

1. EVGA (pga bra garrantier osv, dock är deras z68 modeller bland de sämsta jag sett funktion mässigt)
2. Asrock
3. MSI
4. ASUS
5. Gigabyte (pga mycket coil whine på många modeller)

dock är detta bara på saker jag sett och läst i forum

Vill bara påpeka att jag fått precis samma uppfattning med pålägget att Asrock verkligen ger "bang for buck"