Geforce GTX 570 Settings Till BF3?

Permalänk
Avstängd

Geforce GTX 570 Settings Till BF3?

Jag har just satt in mitt nya grafikkort GTX 570 i datorn, och fick via ASUS SmartDoctor upp en massa alternativ till inställningar. Har försökt googla på dessa, men hittade inga raka svar på vad man borde köra på så då går jag till det klokaste forumet på nätet istället.

Just nu ligger grafikkortet på 31 grader. Inställningarna är:
Vcore: 1.012
Engine: 740
Memory: [DDR] 3800

Jag kör på 3 stycken 120mm fläktar @ 1200rpm, och en 140mm fläkt @ 1200rpm (förutom processorfläkten och de två inbyggda fläktarna på grafikkortet), så det borde väl gå att köra ganska höga inställningar på grafikkortet? Vad skulle ni rekommendera att inställningarna ovan skulle ligga på för att få ut tillräckligt med prestanda, men ändå köra stabilt när man ska spela Battlefield?

Permalänk
Avstängd

Ingen som kör GTX 570?

Permalänk
Medlem

Jag kör allt på ultra utom AA, har runt 60-70 fps hela tiden. Min GPU är oklockad.

Ska dock sägas att jag kör på 22" och 1680-upplösning så kan inte svara för folk med 1080p.

Permalänk
Medlem

Jag kör med clockat GTX 480 vilket presterar typ lika bra tror jag. Men hur mycket minne har du på kortet ?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag kör med clockat GTX 480 vilket presterar typ lika bra tror jag. Men hur mycket minne har du på kortet ?

Grafikkortet? 1280MB

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

Grafikkortet? 1280MB

Kör på high överlag, och testa dig fram. Det beror på hur kräsen du är

Permalänk
Medlem

Spelet kräver strax över det för att funka bra på ultra 1080P , Tror jag mätte till typ 1430 eller något omkring där.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

har ett gtx 570 och du kan lira på high med hyffsad fps.Du kan få dropp vid kraftig rök men som tidigare talare så beror de på hur kräsen du är

Permalänk

GTX570 SO här, 1680*1050 på Ultra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Jag har just satt in mitt nya grafikkort GTX 570 i datorn, och fick via ASUS SmartDoctor upp en massa alternativ till inställningar. Har försökt googla på dessa, men hittade inga raka svar på vad man borde köra på så då går jag till det klokaste forumet på nätet istället.

Just nu ligger grafikkortet på 31 grader. Inställningarna är:
Vcore: 1.012
Engine: 740
Memory: [DDR] 3800

Jag kör på 3 stycken 120mm fläktar @ 1200rpm, och en 140mm fläkt @ 1200rpm (förutom processorfläkten och de två inbyggda fläktarna på grafikkortet), så det borde väl gå att köra ganska höga inställningar på grafikkortet? Vad skulle ni rekommendera att inställningarna ovan skulle ligga på för att få ut tillräckligt med prestanda, men ändå köra stabilt när man ska spela Battlefield?

Nu har jag Asus DirectCU versionen men jag skulle höja engine till 800 direkt. Jag kör mitt på 1.028 med 860 i engine speed och kortet når inte över 70 C.
MEN du har inte likadan kylare som mig men du borde kunna clocka det mer.
Med 860 i engine kör jag Ultra med 2x Msaa eller vad det heter instället för 4. Den droppar aldrig under 45 FPS och jag snittar på 55.
Lycka till!

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Avstängd

Tack för alla era svar, men nu handlade det ju om, som jag skrev i min inledning, inställningarna och överklockning i ASUS SmartDoctor för att få bästa möjliga och samtidigt stabila grafikupplevelse i BF3, inte inställningarna i spelet

Permalänk
Medlem

Satte shadows, effects och lite annat på High, stängde av AA annars allt på Ultra och då ligger jag på ~60 FPS. Har klockat kortet en aning.

Men prova dig fram helt enkelt, alla är olika kräsna.

Permalänk
Medlem

Ställ allt på high, men effects på ultra. Det enda på ultra som jag tycker ger sevärd skillnad utan att kosta för mycket. Strunta i AA och sätt skuggor på medium.

Jag kör klockad procesor, men kortet går i stock, pga alla problem med BF3 och risken att man pajar kortet. Med inställningarna ovan får man ett härligt flyt, vilket är ganska viktigt i BF3...

Kör 1080p jag med...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalkih:

Satte shadows, effects och lite annat på High, stängde av AA annars allt på Ultra

Skrivet av Fredag:

Strunta i AA och sätt skuggor på medium.

Jaså? Har läst att 4x MSAA vore den viktigaste inställningen för att få till riktigt bra och detaljrik grafik i spelet, så varför slå av det helt? Eller pallar inte GTX 570 med det?

Permalänk
Medlem

Min syn är inte helt perfekt, personligen tycker jag sånt blev överflödigt efter 1024*768 hade passerats. Jag har helt missat det du skriver, tar bara för givet att det kostar i onödan...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag kör ett 5870 oklockat och 12gb 1600mhz ddr3 tsm med en i7 2.83 Ghz och kör på allt på high. Enligt den inbyggda Fpsmätaren ligger jag alltid över 60 fps. Borde gå utan problem med ett 570 då, om du inte har resterande delar från 1990..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Min syn är inte helt perfekt, personligen tycker jag sånt blev överflödigt efter 1024*768 hade passerats. Jag har helt missat det du skriver, tar bara för givet att det kostar i onödan...

Känns som ett riktigt påstående. Vid högre upplösning blir kantutjämning mindre viktigt då du måste sitta väldigt nära skärmen för å se skillnaden. På 800x600 är de förstås en helt annan femma.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

kör på gtx 570

Har gtx 570 twin frozr ii, men kan för tillfället inte lira bf3 då det kraschar hela tiden...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Känns som ett riktigt påstående. Vid högre upplösning blir kantutjämning mindre viktigt då du måste sitta väldigt nära skärmen för å se skillnaden. På 800x600 är de förstås en helt annan femma.

Ok, då måste jag missförstått informationen som gavs. Dock stod det ju på Geforce's guide (BETA-versionen iofs) http://www.geforce.com/Optimize/Guides/battlefield-3-beta-per... . Så 4x MSAA är bortkastat slöseri med höga inställningar kan vi konstatera, speciellt i 1920x1080.. får leka mig fram till vad som blir bäst med övriga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalkih:

Satte shadows, effects och lite annat på High, stängde av AA annars allt på Ultra och då ligger jag på ~60 FPS. Har klockat kortet en aning.

Skrivet av Fredag:

Ställ allt på high, men effects på ultra. Det enda på ultra som jag tycker ger sevärd skillnad utan att kosta för mycket. Strunta i AA och sätt skuggor på medium.

Tack för dessa råd, tror jag ska prova på dom först och se hur det blir. Verkar lovande att mycket kan vara inställt på Ultra. Ska kolla först med 1920x1080, alternativt 1680x1050 med allt på Ultra som en annan i tråden nämnde. Beror ju om det är enorm skillnad mellan dessa upplösningar i spelet och hur mycket det påverkar?

Permalänk

570 Ägare

Haft mitt kort i cirka tre månader och jag kör mina inställningar så här i SmartDoctor

Vcore: 1.1
Engine: 915
Memory: [DDR] 3940

Fungerar hur bra som helst för mig ganska stor ökning tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har samma kort som TS.. Jag har kortet på standard inställningar. 1920 i 1080p upplösning på 24"..
Jag har väl runt 50 som lägst och kör high rent allmänt rakt igenom, ingen msaa eller sånt tjafs

Permalänk
Medlem

Kör på nästan allt i high. Satt ner shadows till medium, AA och AF (heter dom så?) är satt till 4x och den som är mindre krävande. Klockat grafikkortet en del och kör i5 2500k på 4.5ghz. Får ut ca 80 - 100fps utomhus, beroende på hur mycket som pågår, dimper ner runt 45 - 50 om massa tanks exploderar eller om någon leker kinesisk nyår med C4. Inom hus ligger fps nästan alltid på 100+. Lirar på en 120hz skärm och sätter hög fps framför snygg grafik (bf3 ser bra ut ändå)

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Jaså? Har läst att 4x MSAA vore den viktigaste inställningen för att få till riktigt bra och detaljrik grafik i spelet, så varför slå av det helt? Eller pallar inte GTX 570 med det?

nej det har för lite minne

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem

Jag har gtx 570 och kör i 1080p.
Hur kräsen är du, vad är dina krav?
minsta fps på 60? Eller är det okej om det håller sig på 50-60?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Efter att läst tråden så tycker jag att det är ett stort misstag att köra på Ultra!!

Den officiella rekommendationen för ultra är dubbla eller trippla grafikkort stycken Geforce 580!! Alltså SLI/Crossfire!!
Har man inte det, så är high Med lite ögongodis det bästa valet!!

Att köra på På ultra med ett singelkort är bara svar på att få huvudvärk (och vem fan vill ha det)

Så om du/ni kör på Ultra med ett (ett bättre) singelkort. Dra ner allt på high + lite ögongodis! Må bra och var nöjd istället för att f*tta med inställningar som är självklara!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Efter att läst tråden så tycker jag att det är ett stort misstag att köra på Ultra!!

Den officiella rekommendationen för ultra är dubbla eller trippla grafikkort stycken Geforce 580!! Alltså SLI/Crossfire!!
Har man inte det, så är high Med lite ögongodis det bästa valet!!

Att köra på På ultra med ett singelkort är bara svar på att få huvudvärk (och vem fan vill ha det)

Så om du/ni kör på Ultra med ett (ett bättre) singelkort. Dra ner allt på high + lite ögongodis! Må bra och var nöjd istället för att f*tta med inställningar som är självklara!

Lirar man casual kan man tolerera att FPS dippar då och då.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Tack för alla era svar, men nu handlade det ju om, som jag skrev i min inledning, inställningarna och överklockning i ASUS SmartDoctor för att få bästa möjliga och samtidigt stabila grafikupplevelse i BF3, inte inställningarna i spelet

ASUS SmartDoctor är ju bara om du vill klocka. Jag kör allt på high och ligger runt 60 fps på 1080p oklockat. Men klocka lite utan att höja volt bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem

Har kört 1 single kort då mitt sli strular, efter flera dagars spelande såg jag att jag hade allt på max, på 24" 16:10.

börja högt, och sänk tills du är nöjd.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

låg på 80 fps med 2 sli och max inställningar

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.