Enda tråden om nycklar till Diablo III beta

Permalänk
Medlem

Ingen tomte med tillgång till betan som vill dela med sig? Jag kan lira när ni inte lira osv.
Kan ge ett fint steam spel som tack för besväret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasA88:

Loggade in på mitt konto idag och såg att under game accounts står det nu "Diablo III (Coming soon)". Antar att det bara är reklam för spelet? Inte så att jag fått tillgång till betan?

Mest troligen så är det reklam för deras nya erbjudande dom kör med, köp 12 månaders Wow - få Diablo 3 gratis.
Alternativt så kanske det är öppen beta på g? Hoppas på det sistnämnda.

Edit: Jag har också samma sak på mitt konto, tror att alla har det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Mest troligen så är det reklam för deras nya erbjudande dom kör med, köp 12 månaders Wow - få Diablo 3 gratis.
Alternativt så kanske det är öppen beta på g? Hoppas på det sistnämnda.

Edit: Jag har också samma sak på mitt konto, tror att alla har det.

Tack, då vet jag.

Permalänk
Medlem

Jag skulle byta min andra njure mot en beta invite. Självklart står jag i kö. Vad tror ni om denna build? http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#djPcSe!cWd!bZYaY...

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

nä det är lugnt blizzard har typ köpt alla era spel, lirat wow i mer än 5 år men har inte fått invite nej nej jag är inte arg det är lungt

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Spel: Diablo II + Lord of Destruction, Starcraft + Brood War, Starcraft II, Warcraft III + Frozen Throne, World of Warcraft + Burning Crusade, Wrath of the Lich King och Cataclysm.

OPERATING SYSTEM:
Windows 7 Professional (Service Pack 1)
CPU TYPE:
Intel® Core™ i7 CPU 2600 @ 3.40GHz
CPU SPEED:
3.40 GHz
SYSTEM MEMORY:
8 GB
VIDEO CARD MODEL:
NVIDIA GeForce GTX 570
VIDEO CARD MEMORY:
1.25 GB
VIDEO CARD DRIVER:
nvd3dum.dll
DESKTOP RESOLUTION:
1920x1080
HARD DISK SIZE:
279 GB
931 GB
HARD DISK FREE SPACE:
79 GB
819 GB
DOWNLOAD SPEED:
1 MB/s (10 mbps FULL DUPLEX)
LAN SPEED:
12 MB/s (100 mbps FULL DUPLEX)

Ingen nyckel.

Permalänk
Medlem

Delas det ens ut några nycklar via opt-in? Av dom jag snackat med ingame så har alla fått via vänner med kontakter eller via Facebook. Vet inte riktigt vad jag ska säga om betan, har haft kontot i snart en månad men med tanke på att man drar igenom allt content på 1.5h och lvl 13 på 5-6h så blir det inte mycket spelande. Att nöta Skeleton King om och om igen är inte speciellt roligt.

Betan i sin nuvarande form kan iinte tillföra mycket, har inte hört om några nya buggar på ett par veckor och med den knapra skara spelare online så stressas inga system. Antingen får Blizzard ge fler möjlighet att leka runt lite eller öka content för oss med nyckel för som det är nu är det knappt några games uppe då dom med nycklar redan tröttnat.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Mer content kommer Blizzard inte göra tillgängligt på betan. Det klargjorde de på Blizzcon. Betan avslutas tydligen precis innan ett major plot event, som de inte vill ska komma ut innan release. Så vi får hoppas att de släpper in mer folk snart. För jag orkar knappt vänta längre.

Skulle vara trevligt att komma in, köra igenom spelet med alla karaktärer, köra lite speedruns, "mina" lite data och bygga lite spreadsheets för att förbereda sig inför release

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Mer content kommer Blizzard inte göra tillgängligt på betan. Det klargjorde de på Blizzcon. Betan avslutas tydligen precis innan ett major plot event, som de inte vill ska komma ut innan release. Så vi får hoppas att de släpper in mer folk snart. För jag orkar knappt vänta längre.

Skulle vara trevligt att komma in, köra igenom spelet med alla karaktärer, köra lite speedruns, "mina" lite data och bygga lite spreadsheets för att förbereda sig inför release

Mer content behöver inte vara en större del av ac1, lvl 20 cap så man har en anledning att leka vidare, ger ju även en ny rush till alla streams vilket jag antar är poängen med denna beta.

Just nu var det 28st online som ville köra sista questet, kanske ger en fingervisning om hur liten betan är när det kommer till antalet nycklar som faktiskt används.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Jag skulle byta min andra njure mot en beta invite. Självklart står jag i kö. Vad tror ni om denna build? http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#djPcSe!cWd!bZYaY...

Tycker den verkar lite dåligt genomtänkt t.ex från din build så har du "Illusionist" men ingen aktiv ability som påverkar den?

Byt ut "Illusionist" mot "Glass Cannon"
"Meteor" till "Comet" för bonusen till cold damage.
"Electrocute" mot "Hydras"
Byt också ut "Astral Presence" mot "Power Hungry"
etc.. många spells du inte behöver, du kommer förmodligen dö om du inte har några defensiva spells också, därför la jag in "Ice Armor" för increased armor, eftersom glass cannon tar bort lite också.

Finns SJUKT mycket många builds, men det här är vad jag tycker skulle vara bra

Din build som du länkade såg ut som en kite build, så jag gjorde en kite build med Frost som huvud element, sen så kan man köra i den här ordningen

Hydra -> Frost Nova -> Blizzard -> Ray of Frost

Länk till build

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Tycker den verkar lite dåligt genomtänkt t.ex från din build så har du "Illusionist" men ingen aktiv ability som påverkar den?

Byt ut "Illusionist" mot "Glass Cannon"
"Meteor" till "Comet" för bonusen till cold damage.
"Electrocute" mot "Hydras"
Byt också ut "Astral Presence" mot "Power Hungry"
etc.. många spells du inte behöver, du kommer förmodligen dö om du inte har några defensiva spells också, därför la jag in "Ice Armor" för increased armor, eftersom glass cannon tar bort lite också.

Finns SJUKT mycket många builds, men det här är vad jag tycker skulle vara bra

Din build som du länkade såg ut som en kite build, så jag gjorde en kite build med Frost som huvud element, sen så kan man köra i den här ordningen

Hydra -> Frost Nova -> Blizzard -> Ray of Frost

Länk till build

Nu kanske detta blev fel tråd att snack om detta it men såg att det blivit fel. Arcane Orb skulle vara teleport istället. Men jag gjorde om den lite, bytte ut Slow Time till blizzard - biting chill. Tror du att det funkar bra att lira utan en signature spell för regen? (Oj, du have visst en såg jag nu)
För jag känner framförallt att jag saknar en armour av något slag.

Men din build har nästan bara cold damage?

Startade en tråd om det här istället: http://www.diablofans.com/topic/31443-crowd-control-wizard-vi...

Skrivet av Toun:

Mer content behöver inte vara en större del av ac1, lvl 20 cap så man har en anledning att leka vidare, ger ju även en ny rush till alla streams vilket jag antar är poängen med denna beta.

Just nu var det 28st online som ville köra sista questet, kanske ger en fingervisning om hur liten betan är när det kommer till antalet nycklar som faktiskt används.

Okej, då måste det komma ut massor av mer nycklar hoppas man. Jag visste inte ens att det var ett levelcap. Det verkar ju helt onödigt.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Varför inte låta en levla upp till level 99 som på Diablo II? Hoppas att de inte tänkt sälja en expansion för varje 5-10 lvl.
Någon som vet om man kommer kunna questa utan att det kommer några andra spelare och stör? Hade varit bra om det fanns möjlighet för LAN. Vad tusan ska man ha ett auktionshus för och vad spelar det för roll om man fuskar om man spelar själv? Går ju att installera tvåan likt Starcraft och Warcraft III på hur många datorer som helst så länge man kör offline eller LAN.

Permalänk
Medlem

Det är en BETA, man har begränsat den för att bevara en anledning för folk att köpa & spela när den går till försäljning. Sen kan du nästan räkna med att de kommer höja levelcap, och erbjuda ny utrustning i samband med expansionsförsäljning i framtiden.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att de inte kan bjuda in fler spelare. Facebook-keyn är ju inget att hoppas på direkt då oddsen är ungefär lika bra som att bli rik på lotto. Tycker man borde få tillgång till betan om man beställt Collectors Edition eller gått på 12-månaders WoW-dealen.

Det kan ju inte vara speciellt jobbigt för Blizzard att skicka ett par tusen invites till?

Jag är inte bitter..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Det kan ju inte vara speciellt jobbigt för Blizzard att skicka ett par tusen invites till?

Vad har jobbigt med saken att göra? Man skickar ut så många invites man behöver för att nå ett önskat syfte. Alla övriga hjälper bara till att sänka försäljningen genom att spelare som inte hittar "rätt spelupplevelse" inte längre är lika lockade, och därmed inte köper spelet.

Spelbranchen har för längesedan slutat leta nya kunder, nu försöker de få befintliga kunder att köpa den senaste versionen av spelet. med andra ord, för tio år sedan hade de skickat ut fler beta nycklar, men i dag blir det inte fler om man inte bestämmer sig för att man behöver fler spelare för sina tester. Därav, ingen open beta, utan den här stängda betan är allt det blir.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Dom finner inget intresse i att göra oss glada genom att ge oss beta keys. Dom vill testa sitt spel, det är allt.
Verkar som att alla tar för givet att dom borde få en nyckel...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Alla som inte fått nyckel behöver inte vara irriterade för det. Ni missar inte så speciellt mycket måste jag säga.... 1h gameplay content blir rätt trist efter en stund.

Permalänk
Medlem

Då kanske Rocko kan låna mig hans konto med ett coolt steamspel som tack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Alla som inte fått nyckel behöver inte vara irriterade för det. Ni missar inte så speciellt mycket måste jag säga.... 1h gameplay content blir rätt trist efter en stund.

Ny patch nu ju så blivit roligt igen.

Hade förövrigt en jävla röta med craftingen idag:

http://i.imgur.com/HPy23.jpg

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

woaw grattis minst sagt!! vad är det för mäktiga personer ni känner som har tillgång till nyckal egentligen hehe har inte hört en enda svensk som fått nyckel via mailen av blizzard bara via kompisars kompisar typ?

sen att betan inte är mega lång och att de inte finns mkt att se , jag vill testa mest för att få se hur spelet flyter när man kör 4 st samtidigt i 2560x1440, folk säger att de är inge krävande alls men jag är inte så säker längre

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

woaw grattis minst sagt!! vad är det för mäktiga personer ni känner som har tillgång till nyckal egentligen hehe har inte hört en enda svensk som fått nyckel via mailen av blizzard bara via kompisars kompisar typ?

sen att betan inte är mega lång och att de inte finns mkt att se , jag vill testa mest för att få se hur spelet flyter när man kör 4 st samtidigt i 2560x1440, folk säger att de är inge krävande alls men jag är inte så säker längre

Självklart kommer det flyta på bra på datorn i din sign.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Testade betan på GameX, trodde det skulle stilla min Diablo hunger lite men den är ännu värre nu när man fått testa på det.
Kollar mailen flera ggr om dagen efter en beta key nu....

Permalänk
Medlem

Sorry för dum screenshot men orkar inte ändra nu.

Har jag kommit in i Betan eller?

http://forumbilder.se/images/586201170012P5322.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Sorry för dum screenshot men orkar inte ändra nu.

Har jag kommit in i Betan eller?

http://forumbilder.se/images/586201170012P5322.jpg

Nej det har du tyvärr inte. Ser ut sådär för alla med battlenet account nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Någon som blir upprörd när man säger att man fick ett par BETA-invites som man raderade?

Var inte intresserad av betaversionen helt enkelt... men ser dock fram emot release. Ska bli kul.

Nä, eftersom det var scams.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

är det någon i sverige som fått key i sin mail av blizzard?
tycker mest man hör svenskar som fått av kompisars kompisar och via kontakter.
men om någon fått direkt inv från blizz så finns ju hoppet fortfarande för oss dödliga

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Känns som att Blizzard borde dela ut fler keys då spelsläppet blivit försenat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Proffsmoddare

OM*G! Fick nyss key!

Fick via bnet, inga speciella kontakter eller liknande. Tankar nu!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Operating System:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU Type:
Intel® Core™ i7-2600K CPU @ 3.40GHz
CPU Speed:
3.41 GHz
System Memory:
7.98 GB
Video Card Model:
NVIDIA GeForce GTX 580
Video Card Memory:
3.97 GB
Video Card Driver:
nvd3dum.dll
Desktop Resolution:
1920x1080
Hard Disk Size:
931.51 GB
Hard Disk Free Space:
836.05 GB (90%)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

OM*G! Fick nyss key!

Fick via bnet, inga speciella kontakter eller liknande. Tankar nu!

stort grattis berätta gärna hur du upplever att det flyter osv

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold