Permalänk
Medlem

Utlovad hastighet uppnås ej. 100/10, men endast 15/10

Jag har nyligen blivit kund hos Comhem i Högsbo i Göteborg. När jag kopplat in allt (även kopplat om igen för att utesluta kopplingsfel) får jag endast 5-20 Mbit/s.
Comhems mätningar till modemet ger 100. Mina egna mätningar internt(filöverföring mellan win7-win7 och win7-xp) ger 600Mbit/100Mbit. Alltså inget fel på nätverkskorten.
Igår kväll runt 23 kom jag helt plötsligt upp i 50Mbit, men höll bara i sig i runt 20 min.

Följande felsökning har gjorts utan resultat.
****************************************************
Felsäkert läge med nätverk. (Inget Antivirus aktivt eller dylikt)
Inaktiverade Nagles alg.(Postats i en annan post här).
Inaktiverat alla services i modemet/routern.

  • Testat dmz.

  • Inaktiverat nat. (Ip från Comhem direkt till datorn)

  • Total port forwarding till dator test gjorts från.(Onödigt i dmz eller inaktiverat nat)

  • Inaktiverat upnp(Kräver förvisso port forwarding, men inte intressant då datorn är i dmz eller nat)

Har använt 3 system där alla ger runt 10Mbit/s. Testerna gjordes mot både Speedtest och Bredbandskollen.

  • XP 32-bit sp3

  • Win7 64-bit Home

  • Win7 64-bit Pro

Testat både FF och IE.(Med/utan bara flash aktiverat i IE)

När man kör 2 tester samtidigt blir summan av bandbredd ungefär 42Mbit/s. (Bredbandskollen och Speedtest på två olika datorer)

  • Win7 Pro(64-bit) med Bredbandskollen får 25.

  • Win7 Home(64

-bit) med Speedtest 17.62.
Vilket är riktigt underligt.

Har påpekat allt för Comhem och de ska återkomma med ett svar i veckan. (Har knappast några förhoppningar).
Vet för övrigt att det är en till lite längre bort härifrån som också har lägre ned-hastighet.

Vet någon vad problemet är?
Känt sen tidigare, hur länge i så fall?
Har detta med v28 i CG3100 routern att göra?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Felanmälan: NTT_2478355

Skrivet av donkee:

Comhems mätningar till modemet ger 100.

Att Comhems egna mätningar inte visar de hastighetsproblem som vi upplever beror på ren och skär inkompetens. Att man inte har informerat sin egen supportavdelning angående hur problembilden ser ut visar bara på bristande kommunikation inom Comhem, vilket tyvärr orsakar både merarbete och frustration hos deras kunder.

För att få en felanmälan registrerad och knuten till NTT_2478355 så räcker det inte med att man ringer 0771-550000 och påtalar att det är dålig kräm i kabalarna. Man måste även överbevisa deras egen supportavdelening med egna mätningar att så faktiskt är fallet. Detta är ju ta mig fan skrattretande. Undra hur många frånskilda tvåbarnsmödrar som lyckas med detta konststycket.

Permalänk
Medlem

donkee

Du har tydligen samma fel som jag. Även jag i Göteborg. Testa att starta om modemet samt kolla vilken hastighet du får direkt efter. Jag får full speed men det blir sämre och sämre timma efter timma.

Jag har gjort felanmälan och har nu fått en kille som kontakt på Comhem. De håller på att prova det i sin egen testmiljö. I väntan på åtgärd så startar jag om mitt modem men har ju ingen lust att hålla på med det i längden.

Till övriga i tråden oavsett var i landet ni finns, har även ni lust att göra samma koll före samt efter omstart. Skriv gärna om ni har 100/10 eller 200/10, men antar att detta gäller alla med Netgear 3100 softvare 028.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixtmp:

Felanmälan: NTT_2478355

Att Comhems egna mätningar inte visar de hastighetsproblem som vi upplever beror på ren och skär inkompetens. Att man inte har informerat sin egen supportavdelning angående hur problembilden ser ut visar bara på bristande kommunikation inom Comhem, vilket tyvärr orsakar både merarbete och frustration hos deras kunder.

För att få en felanmälan registrerad och knuten till NTT_2478355 så räcker det inte med att man ringer 0771-550000 och påtalar att det är dålig kräm i kabalarna. Man måste även överbevisa deras egen supportavdelening med egna mätningar att så faktiskt är fallet. Detta är ju ta mig fan skrattretande. Undra hur många frånskilda tvåbarnsmödrar som lyckas med detta konststycket.

Har redan överbevisat dom tillräckligt. Visst de kanske kommer kräva skärmdumpar på testerna, men det ordnar jag enkelt i så fall De som inte kan något om uppkopplingar behöver/märker oftast inget heller

Skrivet av svejoh:

Du har tydligen samma fel som jag. Även jag i Göteborg. Testa att starta om modemet samt kolla vilken hastighet du får direkt efter. Jag får full speed men det blir sämre och sämre timma efter timma.

Jag har gjort felanmälan och har nu fått en kille som kontakt på Comhem. De håller på att prova det i sin egen testmiljö. I väntan på åtgärd så startar jag om mitt modem men har ju ingen lust att hålla på med det i längden.

Till övriga i tråden oavsett var i landet ni finns, har även ni lust att göra samma koll före samt efter omstart. Skriv gärna om ni har 100/10 eller 200/10, men antar att detta gäller alla med Netgear 3100 softvare 028.

Jag har startat om modemet/routern ett antal gånger, även gjort en fabriksåterställning. Körde därefter igång tester så fort jag fick anslutning, men de gav oftast ännu sämre då (5Mbit/s). Några tester senare var det tillbaka på 10.
Så fort jag fått ett svar från Comhem och tjötat lite mer på dom att testa andra saker kommer jag posta resultatet här

Permalänk
Avstängd

donkee: Har haft samma problem sedan september i år. Har 200mbit men inte fått ut mer än 30-50mbit på 2 mån nu. Det är nog ingen ide att du ens försöker klaga på dem, kan garantera att du inte kommer få 200mbit innan dem lyckas fixa vad som nu är fel i hela Göteborg iaf.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Kvällens 200Mbit rapport:

Test results:
-------------
Server: 195.54.122.216:1640
Test: 309
Test started: Sun Nov 13 23:26:35 2011
Test ended: Sun Nov 13 23:28:06 2011
TCP Send: 11133823 bps (11.13 Mbit/s)
TCP Recv: 56772404 bps (56.77 Mbit/s)

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd

Comhem är fan i mig ett skämt, så jävla less nu att det finns inte. Det enda dem klarar av är att ta betalat, där är det då inga problem att skicka ut räkningar som ska betalas för en tjänst som inte fungerar som den skall. Fy fan dra åt helvete Comhem.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Gjort lite tester hur Comhem-modemet hanterar last med v0028 och hur många anslutningar som det maximalt hanterar samtidigt. http://sniglom.blogspot.com/2011/11/prestanda-med-netgear-cg3...

För att sammanfatta orkar modemet maximalt 120 anslutningar i NAT-läge. Vid 120 anslutningar orkar modemet fortfarande 100mbit utan några problem, däremot stiger pingen mot modemet från ~1ms till ~47ms.

Kan för övrigt tillägga att min tjänst blev bättre efter att Comhem bytte uttag i min lägenhet till ett uttag med filter i. Den blev också bättre efter mjukvara v0028. Att få kundtjänsten att gå med på att få uttaget utbytt var däremot lättare sagt än gjort, fastän jag hade problem både med den analoga TV-bilden och internetanslutningen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Gjort lite tester hur Comhem-modemet hanterar last med v0028 och hur många anslutningar som det maximalt hanterar samtidigt. http://sniglom.blogspot.com/2011/11/prestanda-med-netgear-cg3...

För att sammanfatta orkar modemet maximalt 120 anslutningar i NAT-läge. Vid 120 anslutningar orkar modemet fortfarande 100mbit utan några problem, däremot stiger pingen mot modemet från ~1ms till ~47ms.

Kan för övrigt tillägga att min tjänst blev bättre efter att Comhem bytte uttag i min lägenhet till ett uttag med filter i. Den blev också bättre efter mjukvara v0028. Att få kundtjänsten att gå med på att få uttaget utbytt var däremot lättare sagt än gjort, fastän jag hade problem både med den analoga TV-bilden och internetanslutningen.

Mycket intressant!

Misstänkte precis som du rapporterat att modemet med tidigare firmwares har kraschat vid för många anslutningar, får ta och göra lite försök själv.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara något fel... ikväll (runt 20.00) skulle jag ladda hem en programuppdatering, och det gick lite väl långsamt. När jag strax efter kollade på Bredbandskollen, får jag ca 2 Mbit ner o nästan lika mycket upp. Brukar få allt mellan 60-90 Mbit, betalar för 50-100. INGEN förändring i utrustning eller mjukvara någonstans. Överbelastning hos ComBort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasW:

Nu verkar det vara något fel... ikväll (runt 20.00) skulle jag ladda hem en programuppdatering, och det gick lite väl långsamt. När jag strax efter kollade på Bredbandskollen, får jag ca 2 Mbit ner o nästan lika mycket upp. Brukar få allt mellan 60-90 Mbit, betalar för 50-100. INGEN förändring i utrustning eller mjukvara någonstans. Överbelastning hos ComBort ?

2mbit = inte troligt nån belastning men såklart något problem. Starta om modemet, om modemet får problem med dålig CN på nån av sina framvägsfrekvenser kan man få sådana hastighetersproblem. I så fall ser du i modemets gränssnitt innan omstart att det enbart är "Locked" på en kanal istället för 4-8 i nån undermeny. Returstörningar kan också orsaka problem med hastigheten men vet inte riktigt om du själv kan se hur snrn är i gränssnittet. Finns såklart massvis med saker som kan orsaka hastighetsfel men går det från 60 ner till 2 helt plötsligt är det troligen nått helt annat än belastning. Inte ens dom i Göteborg som haft strul länge får de hastigheterna. Uppsala har v23 har jag för mig så jag vet inte om något fel med hastigheten rellaterat till mjukvaran, var nån tidigare i tråden som sa att han fick starta om modemet för att få bra hastighet varje dag men det var på v26/28 och jag antar att om han varit i kontakt med comhem så är det inte dålig CN som är felet i just hans fall. Aldrig hört talas om symptomet på v23 åtminstonde.

Får man återkommande problem med att enbart en kanal är "locked" så måste en tekniker kika på problemet, antingen just hos dig eller så kan det såklart vara nått större fel. Det är dock oftast lokala problem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tack Phunky för info, men jag förstår nog inte alla begreppen. Jag tittade i modemets gateway (=gränssnitt?) efter omstart av modemet. "Downstream"-kanalerna visar "locked" alla åtta. Däremot "upstream" så är bara en av fyra locked. V23 är mjukvaran på modemet. SNR (signal/brus är detta gissar jag) enlligt gateway är som minst 42,3 dBmV. dBmV förstår jag mig inte på men antar att värdena är i sin ordning. Får se om problemet kvarstår imorgon kväll, i så fall får man väl felanmäla det. Troligtvis är det lokalt, skall kolla med någon granne som också har Comhem bredband.

Permalänk
Medlem

När jag nu testar med Bredbandskollen, får jag "normala" hastigheter ner, ca 75 Mbit, men knappt 9 Mbit upp. Fortfarande är bara en av upstream-kanalerna "locked". Nu är det dock dags för mig o stänga av datorn o lägga sig... gonatt !

Permalänk
Skrivet av ThomasW:

När jag nu testar med Bredbandskollen, får jag "normala" hastigheter ner, ca 75 Mbit, men knappt 9 Mbit upp. Fortfarande är bara en av upstream-kanalerna "locked". Nu är det dock dags för mig o stänga av datorn o lägga sig... gonatt !

Jag har också en uppströmskanal som Locked i modemet, så det är nog så det ska vara. Tror det inte behövs fler uppkanaler som jobbar samtidigt för att kräma ut 10mbit/s uppströms. I mitt allra äldsta Ciscomodem så behövdes bara en nedströmskanal för att leverera 25mbit/s t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinurligFilur:

Jag har också en uppströmskanal som Locked i modemet, så det är nog så det ska vara. Tror det inte behövs fler uppkanaler som jobbar samtidigt för att kräma ut 10mbit/s uppströms. I mitt allra äldsta Ciscomodem så behövdes bara en nedströmskanal för att leverera 25mbit/s t ex.

Nä precis, det krävs bara en upstream channel "locked" i dagsläget när comhem max kör 10upp. Det är downstream channels jag referrerade till i min tidigare post.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört benchmarks på modemet i bryggat läge (bridge mode). http://sniglom.blogspot.com/2011/11/cg3100-i-bridge-mode.html

Resultaten då?
Visst är det bättre, men det är inte bra. I bridge mode orkar modemet 150 anslutningar istället för 120. Denna gången mätte jag ping från ytterligare en maskin, för att få bättre mätdata. Det visar att modemet får runt 10% packet loss och 25ms ping lokalt. Detta redan vid 100mbit/s trafik från internet.

Det här modemet är sannerligen inte gjort för torrents eller några högre laster, det klarar ju inte ens av 100mbit utan att börja slänga paket på det lokala nätverket.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Nu har jag kört benchmarks på modemet i bryggat läge (bridge mode). http://sniglom.blogspot.com/2011/11/cg3100-i-bridge-mode.html

Resultaten då?
Visst är det bättre, men det är inte bra. I bridge mode orkar modemet 150 anslutningar istället för 120. Denna gången mätte jag ping från ytterligare en maskin, för att få bättre mätdata. Det visar att modemet får runt 10% packet loss och 25ms ping lokalt. Detta redan vid 100mbit/s trafik från internet.

Det här modemet är sannerligen inte gjort för torrents eller några högre laster, det klarar ju inte ens av 100mbit utan att börja slänga paket på det lokala nätverket.

Vad är normalen med en standalone-router då? Dvs om du kopplar en router för <1000kr efter netgearmodemet med NAT off? Tror inte comhem skyltar denna produkt som någon "superrouter precis", tom på bloggen deras hänvisar de till NAT av och egen router om man inte är nöjd. Det lär ju dock kunna förbättras i framtida mjukvara som allt annat, minst en till lär vara på gång om det svejoh skrev tidigare i tråden stämmer.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

När kan man förvänta sig högre upload än 10 Mbits hos ComHem?

Permalänk
Medlem

Först måste dom nog fixa en stabil download innan dom ger sig på nya projekt

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

0p

Någon ny mjukvara vet jag inget om. Men de tittar på problemet sade de till mig. Men nog verkar det som om de inte gör något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Vad är normalen med en standalone-router då? Dvs om du kopplar en router för <1000kr efter netgearmodemet med NAT off? Tror inte comhem skyltar denna produkt som någon "superrouter precis", tom på bloggen deras hänvisar de till NAT av och egen router om man inte är nöjd. Det lär ju dock kunna förbättras i framtida mjukvara som allt annat, minst en till lär vara på gång om det svejoh skrev tidigare i tråden stämmer.

Tycker att modemet inte skall strypa ALLS om man har NAT avstängt. Min Asus RT-N56U klarar runt 35 000 simultana anslutningar i tester, så jag förväntar mig att kör jag modemet som endast modem utan NAT skall inte det begränsa min router.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Tycker att modemet inte skall strypa ALLS om man har NAT avstängt. Min Asus RT-N56U klarar runt 35 000 simultana anslutningar i tester, så jag förväntar mig att kör jag modemet som endast modem utan NAT skall inte det begränsa min router.

Och vi är säker på att modemet gör detta med NAT avslaget med en annan router efter? Om NAT är avslaget och modemet inte hanterar intern trafik samtidigt kanske det genast går att öppna massvis med fler portar? Jag har för dålig koll helt enkelt, bara en fråga.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Om nu modemet endast klarar ~150 simultana anslutningar borde mina aningen instabila torrenthastigheter och underliga speed-drops kunna lösas genom att begränsa antalet anslutningar i torrentklienten, right?

Visa signatur

FD R2 | Newton R2 650W | 1055T | Crosshair IV | Sapphire 5870 | Dominator GT 2GHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trumstock:

Om nu modemet endast klarar ~150 simultana anslutningar borde mina aningen instabila torrenthastigheter och underliga speed-drops kunna lösas genom att begränsa antalet anslutningar i torrentklienten, right?

Inte säkert eftersom han som tog fram infon sa att modemet maxar på 120/150 sessioner med nat on/off och fungerar bra i maxlast. Torrentklienten borde väl då bara kunna öpnna max så många sessioner oavsett vad man ställer in i så fall? Never hurts to try tough. Viktigt är väl att man inte lastar modemet med massa andra program som öppnar massor med portar samtidigt för då kan inte torrentklienten öppna så många portar istället? Typ voddler och torrents samtidigt kanske blir lite tjocket? Voddler fungerar typ som en torrentklient i grunden. Spotify också om jag minns rätt.

Sedan en fråga: Är 1 anslutning = 1 port = 1 session eller vadå? Alltså en peer eller ansluten seed i torrentklienten är en anslutning? 2 anslutningar på samma port borde väl endå bara vara en session eller har jag fel? Detta är utanför mitt arbetsområde. Aldrig behövt bry mig privat.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Felanmälan: NTT_2478355

Pratade precis med Comhem-supporten och nu är det nya bud igen. 12 December säger dom att problemet skall vara löst den här gången. Dom har dock fortfarande inte den blekaste om vad problemet är.

Permalänk
Medlem

Ska försöka besvara lite frågor. Frågar ni mig är modemet värdelöst, jag hade velat ha en brygga från koax till ethernet, utan router, switch, wlan och andra dumheter. En brygga som gör vad den ska och hanterar last.

Skrivet av Phunky:

Sedan en fråga: Är 1 anslutning = 1 port = 1 session eller vadå? Alltså en peer eller ansluten seed i torrentklienten är en anslutning? 2 anslutningar på samma port borde väl endå bara vara en session eller har jag fel? Detta är utanför mitt arbetsområde. Aldrig behövt bry mig privat.

När jag utförde testet använde jag en öppen port utåt, på samma sätt som man brukar konfigurera sin torrentklient. Så, 2 anslutningar på 1 port = 2 TCP sessions.

Skrivet av Trumstock:

Om nu modemet endast klarar ~150 simultana anslutningar borde mina aningen instabila torrenthastigheter och underliga speed-drops kunna lösas genom att begränsa antalet anslutningar i torrentklienten, right?

Kanske, det är möjligt att torrents mer agressiva anslutande och frånkopplande kan stressa modemet mer. Men det finns ingen poäng i att ha över 120 / 150 anslutningar i torrentklienten, det gör det bara svårare att surfa samtidigt eftersom anslutningarna tar slut. Det kan ju vara bra att åtminstone ha ett tiotal över till annat.

Skrivet av Phunky:

Och vi är säker på att modemet gör detta med NAT avslaget med en annan router efter? Om NAT är avslaget och modemet inte hanterar intern trafik samtidigt kanske det genast går att öppna massvis med fler portar? Jag har för dålig koll helt enkelt, bara en fråga.

När jag testade utan NAT var den enda interna trafiken lite ping som var igång stundtals. Modemet toppade ur på 150 anslutningar oavsett om ping var igång eller inte.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi kan konstatera att hisingen har kapacitetsproblem. När jag mäter på kvällar/helger (primetime) så får jag väldigt dåliga resultat. Men satt nu på morgonen och gjorde lite tester och fick bra resultat.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Jag tycker vi kan konstatera att hisingen har kapacitetsproblem. När jag mäter på kvällar/helger (primetime) så får jag väldigt dåliga resultat. Men satt nu på morgonen och gjorde lite tester och fick bra resultat.

http://web.comhem.se/~u52645420/bbk_resultat-24.jpg

Hisingen är stort så nej hela Hisingen har inte problem, har själv inga problem och bor på Eketrägatan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Synt:

Hisingen är stort så nej hela Hisingen har inte problem, har själv inga problem och bor på Eketrägatan.

Har du 200Mbit ?

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

100Mbit och får ut ca 130