Permalänk
Medlem
Skrivet av sallemander:

Hade samma problem... Spelet frös och ljudet lät knas efter ca 10 minuters spelande. Problemet upprepade sig och jag var tvungen att stänga av datorn på knappen varje gång.

Testade näst intill allt... Installerade om BF3, installerade om drivrutiner (grafikkort, moderkort, ljud), plockade ut ett grafikkort, flashade BIOS och installerade PB manuellt. Inget av det funkade. Till slut löste jag problemet genom att disablea det integrerade ljudkortet i BIOS som några andra nämnt tidigare. Funkar utmärkt nu och ska åka och köpa ett nytt billigt intern ljudkort imorgon! Rekommenderas att testa!

Har ett Gigabyte GA-P55-UD3, XFX radeon 4870 Crossfire och intel i5 750.

Jag har samma problem också, hur disablerar man det integrerade ljudkortet i BIOS då, som du hade gjort? Kan inte så mkt om datorer... Mitt grafikort är ett Gigabyte GeForce GTX 560 Ti.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pbiddy:

Jag har ett Geforce 560 Ti och jag löste mina problem genom att uppdatera BIOS igår från Gigabytes hemsida. Värt att prova!

har samma grafikort också, men hittar inte bios uppdateringarna på gigabytes hemsida.. Skulle du kunna länka? Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av jalhak:

Jag har samma problem också, hur disablerar man det integrerade ljudkortet i BIOS då, som du hade gjort? Kan inte så mkt om datorer... Mitt grafikort är ett Gigabyte GeForce GTX 560 Ti.
Tack!

Du går in i enhetshanteraren, ljudenheter och sedan högerklickar du på moderkortets ljudkort (SoundMax/Realtek någonting) och sedan trycker du inaktivera.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Nu när jag läser denna tråden och ser att om man kör med Pirate windows så låser sig spelet det stämmer tyvärr..

Jag har äkta windows home -.- när jag körde med det funkade spelet utan några som helst problem.. men jag fick virus så jag installerade pirate ultimate version och nu hänger sig spelet.. antar jag måste gå tillbaka till Windows 7 home...

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

<

Skrivet av Ockeh:

Nu när jag läser denna tråden och ser att om man kör med Pirate windows så låser sig spelet det stämmer tyvärr..

Jag har äkta windows home -.- när jag körde med det funkade spelet utan några som helst problem.. men jag fick virus så jag installerade pirate ultimate version och nu hänger sig spelet.. antar jag måste gå tillbaka till Windows 7 home...

Samma sak för mig,
1. Are you using REMOVEWAT? (tried to play without it.. worked just fine)
- So click left down corner on desktop and type "CMD" -> Run it as "adminstrator" Type -> sfc /scannow. Let it run the scan to 100%. Says its ready -> BOOT computer. (Ok so this deletes the removewat and makes your windows "not genuine) Ok so... check from WINDOWS UPDATE that do you have KB971033 installed.. "Installed Updates"
Yes> Uninstall it. AND HIDE IT.
No.> Look do you have it in "Restore hidden updates".. Make sure it keeps as hidden..

Gör man så försvinner removeWAT'en och du får ett oäkta windows igen, men det funkar. Lite synd att man måste ha ett oäkta windows, lite jobbiga popups osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kekkzor:

Samma sak för mig,
1. Are you using REMOVEWAT? (tried to play without it.. worked just fine)
- So click left down corner on desktop and type "CMD" -> Run it as "adminstrator" Type -> sfc /scannow. Let it run the scan to 100%. Says its ready -> BOOT computer. (Ok so this deletes the removewat and makes your windows "not genuine) Ok so... check from WINDOWS UPDATE that do you have KB971033 installed.. "Installed Updates"
Yes> Uninstall it. AND HIDE IT.
No.> Look do you have it in "Restore hidden updates".. Make sure it keeps as hidden..

Gör man så försvinner removeWAT'en och du får ett oäkta windows igen, men det funkar. Lite synd att man måste ha ett oäkta windows, lite jobbiga popups osv.

Nänä, ni behöver inte köra med oäkta. Om datorn hänger sig i BF3 och ni har använt removewat:

1. Googla o ladda ner "wat fix" och "windows loader by daz"
2. Kör "wat fix". Starta om.
3. Kör windows loader. Starta om.

Så! Klart, removewat-stöket är återställt, windows är "legit" och BF3 flyter som alldrig förr

EDIT: så här kan man tex skriva i google: "wat fix windows loader daz". Första träffen är bra grejer

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Skrivet av meandra:

Nänä, ni behöver inte köra med oäkta. Om datorn hänger sig i BF3 och ni har använt removewat:

1. Googla o ladda ner "wat fix" och "windows loader by daz"
2. Kör "wat fix". Starta om.
3. Kör windows loader. Starta om.

Så! Klart, removewat-stöket är återställt, windows är "legit" och BF3 flyter som alldrig förr

EDIT: så här kan man tex skriva i google: "wat fix windows loader daz". Första träffen är bra grejer

Menar du att alla nedaddade Windows skulle automatiskt ha "removewat"? Eller är det ett aktiveringsprogram folk använt för att få bort aktiveringen? Jag hittar då inget skumt när jag kör sfc/scannow i CMD men jag har fortfarande problem i BC2 och BF3 med krascher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Menar du att alla nedaddade Windows skulle automatiskt ha "removewat"? Eller är det ett aktiveringsprogram folk använt för att få bort aktiveringen? Jag hittar då inget skumt när jag kör sfc/scannow i CMD men jag har fortfarande problem i BC2 och BF3 med krascher.

Då hjälper tyvärr inte detta dig. Det är bara för dom som kört removewat för att ta bort "windows is not genuine-problemen".

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Skrivet av meandra:

Då hjälper tyvärr inte detta dig. Det är bara för dom som kört removewat för att ta bort "windows is not genuine-problemen".

Om man har ett köpt Windows. Då bör problemen inte existera med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Om man har ett köpt Windows. Då bör problemen inte existera med andra ord?

Jo det kan dom ju göra, men inte av den anledningen. Snarare så att har man inte ett köpt windows och kört removewat så är det en trolig anledning.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Inaktiv

Har haft samma jävla problem och löste detta genom att uppdatera Realtek LAN (för internet!) samt för ljudet Realtek High definition audio. Hämtade detta från min Modekortstillverkare (MSI) och de hade nya drivers av detta. Installerade dock dessa men inaktiverade realtek ljudet och hade endast mitt USB headset aktiverat i enhetshanteraren

Har fungerat utmärkt sen dess!

Hoppas detta kan hjälpa folk då jag har lagt ner otaliga timmar

Permalänk
Medlem

mysko att tusentals har detta problem och inte ett ord från dem men de har nog fina avtal med ljudkortstillverkarna ! de har väl sålt ett antal tusen ljudkort på detta...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Inaktiv

Korrupt värld vi lever i. Mycket hyss o pyss man antagligen inte vet om