Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Permalänk
Medlem

Tycker de är så jävla roligt att så fort nått sånt här kommer upp börjar alla applehatare skrika som galna, "apple är ett skitföretag för dom stämmer" buhu cry me a river, vilket större företag stämmer inte varandra? alla mobiltillverkare stämmer varandra hit o dit,
och sen med det här att stjäla ideer från varandra, självklart gör vilket företag de som helst om dom fick chansen,

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Detta är Apples community design som de tidigare brytit mot. Notera att nästan alla nuvarande tablets i princip bryter mot denna:

http://www.studiogeologie.com/phil/ipad-cd.png

Otroligt att man kan få patent på något så vagt. Tittat man på plattorna i Stargate Atlantis (sen 2004) så finns ju redan där trevliga tablets som förviso är tjockare men annars är ungefär som produkt. Så knappast att Apple var först med plattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakkeman:

Tycker de är så jävla roligt att så fort nått sånt här kommer upp börjar alla applehatare skrika som galna, "apple är ett skitföretag för dom stämmer" buhu cry me a river, vilket större företag stämmer inte varandra? alla mobiltillverkare stämmer varandra hit o dit,
och sen med det här att stjäla ideer från varandra, självklart gör vilket företag de som helst om dom fick chansen,

Och Apple avgudarna går runt och är stolta och säger att alla tillverkare kopierar Apple? Ni lurar er själva bara....

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Lägg till denna till kollektionen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Tja, vad kan man säga? Alla snor idéer från varandra.

De stämde nog inte Samsung enbart för att "den var för lik" utan mer för att jävlas ev. hämta ut en skitsumma pengar.

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

Apple fortsätter med deras löjlighetsmakeri som vanligt, men lite kul är det ändå att Samsung kan kringgå alla denna trams genom att introducera 10.1N =]

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Och Apple avgudarna går runt och är stolta och säger att alla tillverkare kopierar Apple? Ni lurar er själva bara....

kolla en gång till vad ja skrev, sa ja att alla kopierar apple? nej, sure ja äger en iphone men det valet föll för ja fick ett schysst erbjudande från tele2 för ja har varit kund där ett tag, hade ja fått från tex en android lur så hade det inte spela nån roll för mig, poängen var att det inte bara är apple som stämmer och snor, utan alla andra tillverkare också när dom får chansen.

Ni applehatare lurar bara er själva.. ni verkar tro att alla andra företag är mister nice guy

Permalänk
Medlem

Den ser ju mer likt ut nu! Gud så roligt..! :DD

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Musikälskare

well... rätt ska vara rätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Där kan man ju tala långsökt om något. Typ att jämföra en högtalare med en dator. >>
Designerna är inte tillnärmelsevis lika lika som iPad vs. Galaxy Tab, om man bortser från att det inte är samma typ av produkt.

Skrivet av Mögel:

Den där är ju inte ens korrekt, F700 introducerades februari 2007 och började säljas november 2007. iPhone introducerades januari 2007 och började säljas kort därefter.

Sen ser ju F700:an ut som något som bara koreaner kan hafsa ihop på en månad.

Hur många Apple-haters på det här forumet känner till att Samsung har begärt i domstol att få tillgång till källkoden till iOS samt designspecifikationer för iPhone 5 och iPad 3? Det är inte av välvilja utan för att Samsung lutar väldigt mycket åt att kopiera andras designer mer eller mindre rakt av. Säga vad man vill om HTC, Sony Ericsson et al. men dom tittar åtminstone åt ett annat håll än Cupertino när de designar sina telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakkeman:

kolla en gång till vad ja skrev, sa ja att alla kopierar apple? nej, sure ja äger en iphone men det valet föll för ja fick ett schysst erbjudande från tele2 för ja har varit kund där ett tag, hade ja fått från tex en android lur så hade det inte spela nån roll för mig, poängen var att det inte bara är apple som stämmer och snor, utan alla andra tillverkare också när dom får chansen.

Ni applehatare lurar bara er själva.. ni verkar tro att alla andra företag är mister nice guy

Eller så ve vi att alla företag spelar fult, Apple och deras föredetta Sociopatiske ledare tar det bara steget längre.

Visserligen snor Google allt från alla men det är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Hur många Apple-haters på det här forumet känner till att Samsung har begärt i domstol att få tillgång till källkoden till iOS samt designspecifikationer för iPhone 5 och iPad 3? Det är inte av välvilja utan för att Samsung lutar väldigt mycket åt att kopiera andras designer mer eller mindre rakt av. Säga vad man vill om HTC, Sony Ericsson et al. men dom tittar åtminstone åt ett annat håll än Cupertino när de designar sina telefoner.

Trodde att det var för att undvika problem som detta.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Hur många Apple-haters på det här forumet känner till att Samsung har begärt i domstol att få tillgång till källkoden till iOS samt designspecifikationer för iPhone 5 och iPad 3? Det är inte av välvilja utan för att Samsung lutar väldigt mycket åt att kopiera andras designer mer eller mindre rakt av. Säga vad man vill om HTC, Sony Ericsson et al. men dom tittar åtminstone åt ett annat håll än Cupertino när de designar sina telefoner.

Det där tvekar jag ganska mycket på. Jag skulle mer tro det är pga att dom vill undvika sånt här skit som har hänt. Varför skulle dom villja ha designspecifikationer på iPhone 5 och iPad 3 för att kopiera den lol? Då skulle ju dom vara i samma situation som dom är i nu? Ganska långsökt av dig skulle jag säga

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Där kan man ju tala långsökt om något. Typ att jämföra en högtalare med en dator. >>
Designerna är inte tillnärmelsevis lika lika som iPad vs. Galaxy Tab, om man bortser från att det inte är samma typ av produkt.

Den där är ju inte ens korrekt, F700 introducerades februari 2007 och började säljas november 2007. iPhone introducerades januari 2007 och började säljas kort därefter.

Sen ser ju F700:an ut som något som bara koreaner kan hafsa ihop på en månad.

Hur många Apple-haters på det här forumet känner till att Samsung har begärt i domstol att få tillgång till källkoden till iOS samt designspecifikationer för iPhone 5 och iPad 3? Det är inte av välvilja utan för att Samsung lutar väldigt mycket åt att kopiera andras designer mer eller mindre rakt av. Säga vad man vill om HTC, Sony Ericsson et al. men dom tittar åtminstone åt ett annat håll än Cupertino när de designar sina telefoner.

inte en bil men jag tror att många kan se likheten mellan denna och en visst bilmärkes design.

då kanske du känner till att samsungs stämningar bygger på faktisk teknik, inte bara folk subjektiva åsikter hurvida två produkter liknar varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Trodde att det var för att undvika problem som detta.

Skrivet av ntiselle:

Det där tvekar jag ganska mycket på. Jag skulle mer tro det är pga att dom vill undvika sånt här skit som har hänt. Varför skulle dom villja ha designspecifikationer på iPhone 5 och iPad 3 för att kopiera den lol? Då skulle ju dom vara i samma situation som dom är i nu? Ganska långsökt av dig skulle jag säga

Ni menar att det är otur att både deras telefoner och tablets har en design som liknar Apples diton och till och med erbjuds i samma färger? Varför har inte HTC eller Sony Ericsson det problemet?

Anledningen är givetvis att planka designerna (igen) och vid behov (de är ju faktiskt inte bannlysta i alla länder) göra små ändringar för att slippa bli stämda.

Att de även vill ha källkoden till iOS kan ni ju fundera ut ett svar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSEU1N708w5e-8ba-4G3...
inte en bil men jag tror att många kan se likheten mellan denna och en visst bilmärkes design.

då kanske du känner till att samsungs stämningar bygger på faktisk teknik, inte bara folk subjektiva åsikter hurvida två produkter liknar varandra.

Bra att du drar upp en produkt som är tillverkad i samarbete med sagda företag för att likna sagda produkt. Bra jämförelse.

Jag tror du känner till väldigt lite om stämningscirkusen som pågår.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Ni menar att det är otur att både deras telefoner och tablets har en design som liknar Apples diton och till och med erbjuds i samma färger? Varför har inte HTC eller Sony Ericsson det problemet?

Anledningen är givetvis att planka designerna (igen) och vid behov (de är ju faktiskt inte bannlysta i alla länder) göra små ändringar för att slippa bli stämda.

Att de även vill ha källkoden till iOS kan ni ju fundera ut ett svar på.

Men seriöst, tror du på det själv eller?

Permalänk
Medlem

jämra fånerier och trams av apple som vanligt, liksom deras produkter.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Den nya var snyggare

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Det är sjukt att ni orkar hålla på såhär så fort det är något kopplat till Apple. (syftar på alla er anti-apple)
Det är barnsligt hur ni håller på gång på gång.

Det är dock ett faktum att det är fulspel från alla "apple-lovers" mot andra företag också, men inte alls på samma nivå,
inte ens i närheten av det.

Tack för mig ..

Permalänk
Medlem

Jag tror alla appelhatar lider lite av den svenska avundsjukan, folk som inte kan erkänna för sig själva att vissa företag släpper produkter som faktiskt är bra. Förstår inte allt detta hat faktiskt. Finns inget här som är "nytt" och som inte hänt med alla andra företag imellan också. Så varför skall man hata så mycket mot apple egentligen?
Är det för att folk inte har råd med apple produkter och kan därför inte ta del av produkterna?

Någon som har ett vettigt argument till allt hat? Och varför ni känner som ni gör?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

jämra fånerier och trams av apple som vanligt, liksom deras produkter.

Ja för det är ju bara apple... Du som vart på sweclockers så länge borde väl kunna utveckla det hela lite? Vad är det för trams med deras produkter?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Så jävla dåligt att Apple kan stämma andra för att göra surfplattor med runa hörn när alla surfplattor är platta saker med runa hörn.

Så jävla dåligt att ett företag kan få ett annat företags produkt förbjudet att sälja på marknaden utan ens så mycket som ett domstolsbeslut.

Designen hos Samsungs surfplatta härstammar från designen på Samsungs picture frame som släpptes flera år innan Apple hade sin iPad.
Så om det var någon som stal design från någon så var det Apple som stal designen från Samsung!

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, tror ni att vi hade varit där vi är vad gäller teknik och utveckling ifall det inte var som det är?
Det är meningen att företag ska konkurrera och slåss, ifall inte samsung hade haft sina tvister med apple hade de kanske inte varit så bra idag? Samma sak med andra tillverkare (inte bara mobil industri) företag använder en idé som redan finns och utvecklar den och framställer egna produkter och versioner av den idén, sen att vissa är innovativa är en annan grej, det är det som utmärker höjdare, eller har jag fel?

missförstå mig inte, jag är stor fan av android men man ska kunna tänka objektivt

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ja för det är ju bara apple... Du som vart på sweclockers så länge borde väl kunna utveckla det hela lite? Vad är det för trams med deras produkter?

Tja......tar man deras datorer så får man ju betala överpris för hårdvaran och dessutom ett operativ som har sina rötter i 60-talet......
Låter DET verkligen tilltalande?
Ja tydligen eftersom folk gillar deras design...och det är ju den de tar riktigt betalt för

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halldin:

Hur många Apple-haters på det här forumet känner till att Samsung har begärt i domstol att få tillgång till källkoden till iOS samt designspecifikationer för iPhone 5 och iPad 3? Det är inte av välvilja utan för att Samsung lutar väldigt mycket åt att kopiera andras designer mer eller mindre rakt av. Säga vad man vill om HTC, Sony Ericsson et al. men dom tittar åtminstone åt ett annat håll än Cupertino när de designar sina telefoner.

Man behöver inte hata Apple för att inse att det de just nu håller på med är Hyckleri.. Apple kopierar från sina motståndare (Steve Jobs har vid flera tillfällen medgivit till detta) precis som de påstår att andra gör. Skillnaden? Jo Apple sätter sig själv på en pedistal och fördömmer andra som gör exakt samma sak som de gör. Sedan så skulle jag gärna vilja ha källa på att Samsung har begärt källkoden till iOS tex. Sedan att du gör exakt samma sak som de du kallar "apple-haters" är ju komiskt. Men ist för att Apple är boven så är är Samsung det (enligt dig).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Där kan man ju tala långsökt om något. Typ att jämföra en högtalare med en dator. >>
Designerna är inte tillnärmelsevis lika lika som iPad vs. Galaxy Tab, om man bortser från att det inte är samma typ av produkt.

Ganska roligt att du nämner att man kan inte kopiera design när det är olika typer av produkter, för det anser inte Apple. De har stämt ett företag som laga skärbräden att de var för lika iPad. Finns troligtvis flera exempel på det men det är det jag kommer ihåg för det är så löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag tror alla appelhatar lider lite av den svenska avundsjukan, folk som inte kan erkänna för sig själva att vissa företag släpper produkter som faktiskt är bra. Förstår inte allt detta hat faktiskt. Finns inget här som är "nytt" och som inte hänt med alla andra företag imellan också. Så varför skall man hata så mycket mot apple egentligen?
Är det för att folk inte har råd med apple produkter och kan därför inte ta del av produkterna?

Någon som har ett vettigt argument till allt hat? Och varför ni känner som ni gör?

Hat är kanske ett lite väl starkt ord... men det är ju ändå allmänt känt att det finns två typer av datoranvändare. PC-killar och MAC-killar. Det finns mycket humor i hela debatten, och många av mina kompisar som vill ha full flexibilitet och jobbar som programmerare, de har massa argument för PC. Men visst har skillnaden blivit mindre med åren, idag är det få program som är exklusiva för det ena eller andra, och man kan alltid emulera och köra windows på mac eller motsvarande på PC.... så det handlar nog mycket om känslan, associationerna och varumärket MAC vs varumärket PC.

Are you a PC or are you a MAC?

I dagsläget är en anledning till att jag är emot MAC att de väljer att inte stödja t.ex. flash nu står och faller inte min tillvaro med flash, men ändå, jag är mer för öppenhet, kompatibilitet, open source och kustomiseringsmöjligheter än vad jag är för Apples mer stängda strategi.

Det är helt enkelt två ganska lika produkter för olika segment av marknaden dvs för olika användare. Självfallet ska man dissa det andra segmentet ^^

Det känns som att många (men INTE alla) MAC-användare inte vet varför de gillar MAC så jäkla mycket. Men de tycker att PC är otrendigt, och de vet att många reklamare kör MAC. Då måste det vara bra.... Man stör sig nog mer på dessa användare än man gör på själva Apple. Och nej, det är inte avundsjuka.

Du får ha en humoristiskt elak syn på det hela. Då blir det mer logiskt, och roligare.

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Tja......tar man deras datorer så får man ju betala överpris för hårdvaran och dessutom ett operativ som har sina rötter i 60-talet......
Låter DET verkligen tilltalande?
Ja tydligen eftersom folk gillar deras design...och det är ju den de tar riktigt betalt för

Har du testat OSX?

Menar du förövrigt att unix är på något sätt dåligt? Kan du utveckla detta?

Tja.. det mesta idag har sina rötter från förr i tiden.. Känns lite som du försöker skapa ett motargument med något som är oerhört vanligt och tilltalande i övrigt oavsett apple eller bilar eller vad det nu är.. Jag menar, en tv från 60talet vs en tv idag, vilken är mest tilltalande?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag tror alla appelhatar lider lite av den svenska avundsjukan, folk som inte kan erkänna för sig själva att vissa företag släpper produkter som faktiskt är bra. Förstår inte allt detta hat faktiskt. Finns inget här som är "nytt" och som inte hänt med alla andra företag imellan också. Så varför skall man hata så mycket mot apple egentligen?
Är det för att folk inte har råd med apple produkter och kan därför inte ta del av produkterna?

Någon som har ett vettigt argument till allt hat? Och varför ni känner som ni gör?

Nej, det är inte avundsjuka. Du skulle kunna kasta Apple produkter på mig, jag skulle inte använda dem. Sen kommer Apple-fanboysen, "det är bara för att du inte har råd". Jo det är säkert det, för de som tycker illa om Mac är oerhört sällan entusiaster som har teknik värd flertalet gånger mer hemma.