The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

När någon är bakom mig så hör man inget.

Skrivet av zarnexx:

Jag vill inte ha surround.

???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icipher:

Det är lite förvirrande. Armor- och skadevärdet på rustningar och vapen justeras upp av dina perks och eventuella magiska effekter på din utrustning. Har en yxa 20 i grundskada och du har 10% upp i perks så står det 22, inte 20+2 som det kanske borde.

har märkt det också, men ibland så lyckas det ändå stå tex, (+2) i grön text jämte !

Permalänk
Medlem
Skrivet av kekkzor:

har märkt det också, men ibland så lyckas det ändå stå tex, (+2) i grön text jämte !

När det står så i grön text innebär det att vapnet du kollar på gör 2 mer i dmg än det du har equipat just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Exempel i BF3 eller CS så hör man fortfarande vad som händer bakom en när man kör stereo ljud...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Gjorde nyss klar Brotherhood Questline

Så jävla epic med både bröllopet och med kocken. Fick en sån jävla panik när jag flydde från bröllopet då en drake kom, så jag fick både draken och alla vakter på mig. Så jag dog

Dold text
Permalänk

En snabb fråga bara.
Slutar man få perkpoints när man når lvl 50? DVS kan man bara ha 50 perks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Exempel i BF3 eller CS så hör man fortfarande vad som händer bakom en när man kör stereo ljud...

Ok, men det är inte stereo då väl, eftersom det bara är två kanaler?

För fullt stöd för "ljud bakifrån", oavsett vad det heter, kopplar man iaf analogt
mha 3 st kablar 3.5mm stereo/RCA till ljudsystemet så funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

En snabb fråga bara.
Slutar man få perkpoints när man når lvl 50? DVS kan man bara ha 50 perks?

Nej Det börjar bara gå segare då.

Maxlvl hörde jag var 81 :), så 80 perks från lvls, sen ryktas det om att man kan få från quests också, men inte fått nån än och vill inte spoila en massa, så vet inte

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerial:

Jag tog min första jätte på 13, men då var det kite i 10 minuter (spelar destruction mage).

Mina första jätter döde jag i lvl 3, jag lyckades få dom att fastna bakom en trappa och stod o sköt på dom med pil och båge i 15 min

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man inspekterar sitt vapen?(i inventory) har sett det på videos men inte lyckats hitta knappen. (PC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Någon som vet hur man inspekterar sitt vapen?(i inventory) har sett det på videos men inte lyckats hitta knappen. (PC)

Någon skrev det tidigare i tråden, tryck C.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Haha imponerande!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om man träffar med tex en pil i huvudet, gör det mer skada än en pil i armen eller spelar det ingen roll var man träffar?

Är det någon som vet det?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av Svj0hn:

Nej Det börjar bara gå segare då.

Maxlvl hörde jag var 81 :), så 80 perks från lvls, sen ryktas det om att man kan få från quests också, men inte fått nån än och vill inte spoila en massa, så vet inte

Lägga spoiler kommentarer får man göra så länge man

gör såhär

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Nej Det börjar bara gå segare då.

Maxlvl hörde jag var 81 :), så 80 perks från lvls, sen ryktas det om att man kan få från quests också, men inte fått nån än och vill inte spoila en massa, så vet inte

Jag hörde också 80 men att man bara får perks till 50.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Så här ser Dragon Armor ut. Statsen är också där.

Dold text
Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Hahah, inne på min tredje karaktär... men märkte nyss att man kan springa med alt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Hahah, inne på min tredje karaktär... men märkte nyss att man kan springa med alt.

Haha jag märkte också det när jag börjat på min tredje. Ruskigt less blev man!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Hahah, inne på min tredje karaktär... men märkte nyss att man kan springa med alt.

Tog en bra stund innan jag hittade det också -.- Var lite av ett "aha"-moment >_<

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Är det bättre med light armour för sneak? eller är det ingen skillnad?
samma sak, spelar det nån roll vilket vapen man har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Är det bättre med light armour för sneak? eller är det ingen skillnad?
samma sak, spelar det nån roll vilket vapen man har?

Lättare rustning låter mindre Dock spelar det ingen roll när du väl har no-weight-perken för respektive armor skill. Vapen får lite olika sneak attack-bonusar bara

Med maxade perks i sneak:

2h: 1x dmg
Båge: 3x dmg
1h: 6x dmg
dagger: 15x dmg

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Lägga spoiler kommentarer får man göra så länge man

gör såhär

Dold text

Jo, men jag menade att jag inte vissa kolla upp det, då jag inte vill spoila det för mig själv

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Måste man verkligen eskortera Esbern hela vägen till Riverwood (Questen: Alduin's Wall)? Är det bara för mig han buggar fast när man använder fast travel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klagland:

Måste man verkligen eskortera Esbern hela vägen till Riverwood (Questen: Alduin's Wall)? Är det bara för mig han buggar fast när man använder fast travel ?

Ja, det går att köra med fast travell, men jag var tvungen att åka till någon random ställe och sen tillbaks för att det skulle funka

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga:

Går det att reseta perks/skill points/talents (vet inte vad de kallas) i skyrim? Jag är ny med Elder Scrolls spelen och jag har inte riktigt gjort ett bra val:/

Jag spelar på PC så mods/console commands är välkomna

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Såsom jag har förstått det så är det ultimata att man tar enchantments från rustningar man hittar, sen gör man någon sjukt nice rustning med smithig för att sedan enchanta dessa effekter på dem. Har jag förstått rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

hehe. Själv ar jag stött på en som skuttade runt på botten av en flod helt obekymrad om metern med vatten över huvudet.

Igår såg jag en som sprang full fart över en strömmande flod typ nästan rakt emot mig så sköt en pil i den när den kom upp på andra sidan.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Jag har en fråga:

Går det att reseta perks/skill points/talents (vet inte vad de kallas) i skyrim? Jag är ny med Elder Scrolls spelen och jag har inte riktigt gjort ett bra val:/

Jag spelar på PC så mods/console commands är välkomna

Det går via konsolkommandon.

Taget från http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Console_Commands_%28Skyrim...

  • player.addperk <variable> - ( 000581e7 for Augmented Flames level 1 ; "player.addperk 000581e7")

    • (To find the perk id type 'help "perk name" 4', then add each level in order). Make sure to put double quotes around perks with a space in them. (This also works with items if you needs to find out their code.)

  • player.removeperk <variable> - Removes a learned perk; does not return the point used to gain the perk. Useful for manually respec-ing your character if you have misallocated a perk.

En lista med de flesta perksen: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Console_Perk_Codes_%28Skyr...

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

Nu i lvl 38 så tar jag alla sorters typer Innan hade man inte en chans mot giants med två onehand men nu hinner dem inte ens slå.