Bästa och skönaste spelstolen? Budget (2000k)

Permalänk
Medlem

Bästa och skönaste spelstolen? Budget (2000k)

Som rubriken lyder en skön spelstol man kan sitta i massor av timmar utan att få värk i rygg och bak. Får gärna vara stöd för armarna också!

Permalänk
Avstängd

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/68156009/ Denna stol presterar maximalt med bekvämhet!
Sitter du gärna i stolen och spelar 6 timmar i sträck så är denna stolen perfekt till dig!
Bekväm upp till tusen och du spar en himla massa pengar du kan lägga ut på annat!
Glöm alla dyra arbetsstolar du hört om.
Var unik, spar pengar, gör ett smart val!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd

Ne, men allvarligt, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ <--- markus stolen som alla snackar om hela tiden trots att ingen har
Eller ja, väldigt få.. Men iaf. Denna stol ska tydligen vara perfekt!
Stor, riktigt bekväm och justerbar ofc.
Rekommenderar den till dig!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Ne, men allvarligt, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ <--- markus stolen som alla snackar om hela tiden trots att ingen har
Eller ja, väldigt få.. Men iaf. Denna stol ska tydligen vara perfekt!
Stor, riktigt bekväm och justerbar ofc.
Rekommenderar den till dig!

denna jävla markus! visste att det skulle plocka upp en sån i tråden.. efter rekomendationer från diverse forum så får man väl åka till ikea och testa denna..

Permalänk
Medlem

Jag har markus stolen. köpte den för 2 veckor sen. du kan köpa den av mig om du vill ha den

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Ne, men allvarligt, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ <--- markus stolen som alla snackar om hela tiden trots att ingen har
Eller ja, väldigt få.. Men iaf. Denna stol ska tydligen vara perfekt!
Stor, riktigt bekväm och justerbar ofc.
Rekommenderar den till dig!

Olah

Skulle bara säga att den stolen är otroligt skön. Min bror har den och jag har nån gammal sketen sak... Men jag kan starkt rekommendera den stolen. Jag ska få den om 12 dagar då jag fyller år

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Som rubriken lyder en skön spelstol man kan sitta i massor av timmar utan att få värk i rygg och bak. Får gärna vara stöd för armarna också!

Rolig rubrik, om du nu verkligen inte har 2 000 000 kr att lägga på en stol

EDIT: Kan gå emot strömmen lite och säga att Marcus stolen är riktigt obekväm. I alla fall enligt mitt tycke. Jag fick böja ryggen på ett väldigt konstigt sätt för att kunna luta mig bakåt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanarya:

denna jävla markus! visste att det skulle plocka upp en sån i tråden.. efter rekomendationer från diverse forum så får man väl åka till ikea och testa denna..

hahaha!
Jo, har tidigare varit på forum där varenda kotte sjunger ut om denna markus, har själv aldrig haft en eller kommer någonsin vilja ha en. Men alla säger att den är så otroligt bekväm och så, så då tänkte jag, visst, jag för informationen vidare ;P

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Tycker den är lite hård...(har en själv) Men den är riktigt bra "svankdel" och skön ett tag men längre... Njaa finns skönare... Men pk till Ikea och testa igenom alla dom har:p men alla gillar ju olika, det är bara du som kan välja den skönaste till dig!:-)

Edit: om du endå har 2000K att lägga på så borde nog kunna fixa en helt specialformad för dig;) hihi kände mig tvungen...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Måste bara själv säga att jag har ju nu en 42 tums tv jag sitter med som skärm. Vilket för mig vidare till att jag inte har någon vanlig datorstol
En fåtölj, enligt mig är dom så himla mycket bekvämare. Billigare också om man tittar rätt!
Kan inte röra på den, men har ett bord jag kan röra fritt, och jag sitter som om jag vore vid ett skrivbord!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Ne, men allvarligt, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ <--- markus stolen som alla snackar om hela tiden trots att ingen har
Eller ja, väldigt få.. Men iaf. Denna stol ska tydligen vara perfekt!
Stor, riktigt bekväm och justerbar ofc.
Rekommenderar den till dig!

Har prövat markus-stolen och det var en riktigt oskön stol enligt mig. Tyckte att den var allmänt oskön och fattar inte själv hur folk kan gilla den. Jag har en mio street http://www.mio.se/Fler-rum/Hemmakontor/Skrivbord/Skrivstolar_... Och det är en riktigt skön stol dock lite utanför din budget. Det viktigaste är att du prövar själv så att du hittar en stol du gillar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Tycker den är lite hård...(har en själv) Men den är riktigt bra "svankdel" och skön ett tag men längre... Njaa finns skönare... Men pk till Ikea och testa igenom alla dom har:p men alla gillar ju olika, det är bara du som kan välja den skönaste till dig!:-)

Edit: om du endå har 2000K att lägga på så borde nog kunna fixa en helt specialformad för dig;) hihi kände mig tvungen...

den svarta e på läder tror jag, och färgade i tyg.. vilken e mjukast och skönast tror du?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Har prövat den och det var en riktigt oskön stol enligt mig. Tyckte att den var allmänt oskön och fattar inte själv hur folk kan gilla den. Jag har en mio street http://www.mio.se/Fler-rum/Hemmakontor/Skrivbord/Skrivstolar_... Och det är en riktigt skön stol dock lite utanför din budget. Det viktigaste är att du prövar själv så att du hittar en stol du gillar.

oj vilken svank den mio stolen har.. är det skönt o sitta i sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Ne, men allvarligt, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ <--- markus stolen som alla snackar om hela tiden trots att ingen har
Eller ja, väldigt få.. Men iaf. Denna stol ska tydligen vara perfekt!
Stor, riktigt bekväm och justerbar ofc.
Rekommenderar den till dig!

Har sett att flera andra i tråden håller med om att den är bra, och jag kan bara stämma in. Har haft min i över 2 år nu och den är lika bra nu som när jag köpte den, så kvaliten är det inget fel på heller. Har även flera andra polare som skaffat den och så vitt jag förstår så är alla nöjda :).

Permalänk

Har en Markus-stol själv. Bra stol.
Men när man böjer ryggen max, så vill man lite till, blir inte 100% avkopplande.
Annars en bra stol, ifall man vill ha huvudstöd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Det handlar självklart om vad man själv har för smak när det gäller stolar, men IKEAs Markus är katastrofal enligt mig. Riktigt äcklig vid svanken.

Hursomhelst, så är denna: http://jysk.se/120/122/3620019/a/catalog helt gudomlig. Och för priset som den just nu ligger på så funderar jag fasen på att dra hem en sån, och kasta ut Markushelvetet en gång för alla.

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Har sett att flera andra i tråden håller med om att den är bra, och jag kan bara stämma in. Har haft min i över 2 år nu och den är lika bra nu som när jag köpte den, så kvaliten är det inget fel på heller. Har även flera andra polare som skaffat den och så vitt jag förstår så är alla nöjda :).

Är det nån skillnad på komforten om man väljer den svarta med läder än färgade?

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Markus.
Har gjort det i 2-3 år nu, och det är 2-3 min rygg aldrig kommer få tillbaka.

Den är skön det första året, men sen går det utför.
Såfort man har "suttit in den" och den har fått lite form kommer du märka hur ryggstödet absolut inte vill samarbeta mer.
Inget speciellt med just min stol som har gjort den så hemskt, har testat flera andras Markusar så att säga.
Även om den har ett svankstöd på bilden som ser skönt ut är detta inte så i verkligheten.

Köp en annan, eller köp min. Jag kan nog tänka mig att betala dig om du tar den

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag har den och den är rätt nice.

Permalänk
Medlem

alla verkar sitta på en markus, inte lätt att få andra tips då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heedman:

Hursomhelst, så är denna: http://jysk.se/120/122/3620019/a/catalog helt gudomlig. Och för priset som den just nu ligger på så funderar jag fasen på att dra hem en sån, och kasta ut Markushelvetet en gång för alla.

Den är ganska bekväm, men har en väldigt dålig byggkvalitet. Den första jag skaffade var helt sned, så jag bytte mot en ny. Den nya har efter ungefär en månad börjat knaka väldigt högljutt när man rör på sig i stolen.

Permalänk
Skrivet av Kanarya:

den svarta e på läder tror jag, och färgade i tyg.. vilken e mjukast och skönast tror du?

Finns mjuka läderstolar med.:-)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Har prövat den och det var en riktigt oskön stol enligt mig. Tyckte att den var allmänt oskön och fattar inte själv hur folk kan gilla den. Jag har en mio street http://www.mio.se/Fler-rum/Hemmakontor/Skrivbord/Skrivstolar_... Och det är en riktigt skön stol dock lite utanför din budget. Det viktigaste är att du prövar själv så att du hittar en stol du gillar.

Markus stolen ser inte direkt bekväm ut heller om jag ska vara ärlig!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

har haft en markus förut och den är helt värdelös tycker jag, gilla den inte mer än kanske 1 månad, sen gick den sönder efter ett år också så det tyckte jag inte va nått att ha alls
just nu sitter jag på en http://www.jysk.se/120/122/3699303/a/catalog som är mycket skönare, hade dock inte råd med nåt värre än den när jag köpte min stol men det va den jag gillade bäst av de jag prövade allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Markus stolen ser inte direkt bekväm ut heller om jag ska vara ärlig!

Det är markus stolen jag säger är oskön. Än av de oskönaste stolarna jag har suttit i!. På frågan om Mio street är skön i svanken så, ja det är det. I alla fall för mig som inte är så lång (1,70). Har ställt in så att motståndet är ganska tungt och så lutar jag alltid lite bakåt. Undvik markus stolen det är en hemsk stol utan komfort.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har själv en gammal VERNER från Ikea. Den duger för mig iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Den är ganska bekväm, men har en väldigt dålig byggkvalitet. Den första jag skaffade var helt sned, så jag bytte mot en ny. Den nya har efter ungefär en månad börjat knaka väldigt högljutt när man rör på sig i stolen.

Håller verkligen med!
Jättebekväm och inga problem att sitta flera timmar i.
Dock som påpekas kvalitén... Beror på hur man ser på det... Har haft den nu i snart två år. Jag är väl lite större än genomsnitts alban på stan och som sagt efter någon månad, kanske något längre, började den bli knepig. Dock har min förblivit knepig, lite sne, lös osv. Men den sitter ändå ihop å inte fallit sönder och pajjat helt efter två år.

Hade en annan från Jysk för ett par år sedan, den var ju bara å kasta i tunnan efter ett halvår...
Efter det en från IKEA, Riktigt skön den med. Men pajjade efter ett par år efter en dos konstgjort andning.

Såg nu att det var den MAGNUS på Jysk jag hade. Jag rekommenderar verkligen inte den stolen!
Den var ganska bekväm med det nätet, men nja...
Som jag skrivit ovan pajjade den nästan direkt.
Ganska snart efter jag köpt den fick jag åka och byta ut den. Ryggstödet blev sämre och sämre.
Titta noga på bilderna, den sitter bara fast under sitsen med en lite stång. När man lutar sig bakåt blir det högt tryck på den och alla som kan något om vridkraft vet att belastningen blir hög. Den jag har nu som skrivit om ovan är fäst både under och i armstöden så belastningen blir inte lika hög på den lilla stången.

Varför jag nämnde det sista här är för att den Markus på IKEA och Magnus på Jysk är väldigt lika i konstruktionen, kanske inte materialet...

Permalänk

Googlade runt lite för att hitta en stol som passar din budget, den jag hittade kostar bara 1/4 av det du är redo att lägga ut, men du får leta lite själv om du vill ha en dyrare.

http://www.bornrich.com/entry/worlds-most-expensive-office-ch...

Sedan finns det en som kostar lite under 10 000k kr, kanske inte inom din budget då:

http://most-expensive.net/office-chair